Πάρκινγκ στο αεροδρόμιο, εν μέσω καλοκαιρινής περιόδου. Ενοικιαζόμενα παντού, συνωστισμός και διαμαρτυρίες

Τι ‘χες Γιάννη, τι ‘χα πάντα;

12/07/2012 - 15:52

Η συνήθης εικόνα που παρουσιάζει το πάρκινγκ στο αεροδρόμιο Μυτιλήνης συνεχίζει να είναι ασφυκτική για τους επισκέπτες της Λέσβου και για το σύνολο των επιβατών των αεροσκαφών που καταφτάνουν και αναχωρούν από το αεροδρόμιο, ενώ το πρόβλημα επιβαρύνεται ιδιαίτερα από την παρουσία μεγάλου αριθμού ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων σε όλο το χώρο και στις δύο πλευρές του δρόμου.

Δώδεκα το μεσημέρι, μέσα Ιουλίου σχεδόν, στο αεροδρόμιο Μυτιλήνης «Οδυσσέας Ελύτης». Είναι από τις λίγες μέρες που το πάρκινγκ ακριβώς μπροστά από τον αερολιμένα δεν είναι «πνιγμένο» στα σταθμευμένα Ι.Χ. και τα οχήματα των εταιρειών ενοικίασης αυτοκινήτων. Απλώς έτυχε. Η συνήθης εικόνα που παρουσιάζει ο χώρος συνεχίζει να είναι ασφυκτική για τους επισκέπτες της Λέσβου και για το σύνολο των επιβατών των αεροσκαφών που καταφτάνουν και αναχωρούν από το αεροδρόμιο, ενώ το πρόβλημα επιβαρύνεται ιδιαίτερα από την παρουσία μεγάλου αριθμού ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων σε όλο το χώρο και στις δύο πλευρές του δρόμου. Δεν είναι η πρώτη φορά που γράφουμε για το θέμα της διαχείρισης του πάρκινγκ, που επί χρόνια «σκοντάφτει» σε γραφειοκρατικές διαδικασίες και νομοθετικές ρυθμίσεις, αλλά ελπίζουμε να είναι μια από τις τελευταίες…

Το πάρκινγκ μπροστά από τον αερολιμένα τού «Οδυσσέας Ελύτης» διαθέτει συνολικά 93 θέσεις για Ι.Χ., 14 για ταξί και οκτώ για αγοραία ταξί, 10 θέσεις για τουριστικά λεωφορεία που το καλοκαίρι παραχωρούνται επίσης στα Ι.Χ., 10 θέσεις για τους υπαλλήλους της Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), τέσσερις θέσεις για ΑμεΑ (!), καθώς και 15 θέσεις προσωρινής στάθμευσης ακριβώς μπροστά από την είσοδο του κτηρίου, που προορίζονται μόνο για επιβίβαση και αποβίβαση ταξιδιωτών.

Συγκεκριμένη έκταση 70 τ.μ. και χωρητικότητας 34 θέσεων είναι αυτή που προορίζεται για τα οχήματα των δύο εταιρειών ενοικίασης αυτοκινήτων (Hertz και Auto Moto Lesvos), που νοικιάζουν ειδικό χώρο εντός του αερολιμένα για την εξυπηρέτηση των πελατών τους. Οι θέσεις στο πάρκινγκ «πάνε πακέτο» με το ενοίκιο που πληρώνουν στην ΥΠΑ για το σκοπό αυτό.

Τότε, γιατί σε όλο το χώρο τού πάρκινγκ είναι αφημένα δεκάδες ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα; Είναι ένα ερώτημα που θέτουν πολλοί κάτοικοι του νησιού, που βλέπουν την εικόνα αυτή πολύ συχνά, κυρίως όσοι ταξιδεύουν και ταλαιπωρούνται μη βρίσκοντας θέση να αφήσουν το δικό τους Ι.Χ. κάπου κοντά στο χώρο στον οποίο πρέπει να μεταφέρουν τις αποσκευές τους.



«Δε συμμορφώνονται»
Σύμφωνα με τη διοίκηση του αεροδρομίου, ο αρμόδιος για τις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, ο ΕΟΤ, ορίζει πως οι τελευταίες υποχρεούνται να νοικιάζουν χώρους πάρκινγκ για να σταθμεύουν τα αυτοκίνητα που βρίσκονται στην ιδιοκτησία τους. Για τις αντίστοιχες εταιρείες της Λέσβου, ωστόσο, φαίνεται πως κάτι τέτοιο όλως περιέργως δεν έχει ισχύ. Δεν μπορεί να εξηγηθεί αλλιώς το γεγονός ότι συνεχίζουν, ακόμη και μετά από τόσες διαμαρτυρίες κόσμου και διεύθυνσης του αερολιμένα, να καταλαμβάνουν δεκάδες θέσεις στάθμευσης στο συγκεκριμένο χώρο.

«Βγαίνουμε για έλεγχο τακτικά, σε τυχαίες ημερομηνίες», αναφέρει ο υπεύθυνος του Τμήματος Υποστήριξης του Αεροδρομίου Μυτιλήνης, Κώστας Φερβελής. «Τον περασμένο Νοέμβριο, σε δύο μετρήσεις που κάναμε σε ξεχωριστές ημέρες, καταγράψαμε την πρώτη 72 και τη δεύτερη 111 ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, που βρίσκονταν παρκαρισμένα μπροστά από τον αερολιμένα. Το καλοκαίρι τα πράγματα είναι λίγο καλύτερα, αφού η άφιξη των τουριστών σημαίνει και πως νοικιάζονται τα οχήματα και δεν παραμένουν εδώ. Το πρόβλημα όμως δε λύνεται, αφού κάθε τόσο ξαναγίνεται το ίδιο.»

Σύμφωνα με τον αερολιμενάρχη, Θεόδωρο Αραμπατζή, παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις και παρατηρήσεις που έχουν γίνει προς τις εταιρείες, οι τελευταίες δεν αλλάζουν τακτική.

«Κι εμείς θέλουμε να αδειάσει ο χώρος, για να εξυπηρετείται το κοινό», υποστηρίζει. «Εξηγούμε στις εταιρείες το πρόβλημα που δημιουργείται, αλλά δε συμμορφώνονται. Φωνάζουμε την Τροχαία, αλλά γράφει όλα τα άλλα Ι.Χ. εκτός από τα ενοικιαζόμενα, που μπορεί να μείνουν εκεί για μέρες και όχι να έρθουν απλώς για να παραλάβουν κάποιους πελάτες τους.»



Θέμα δικαιοδοσίας και περιβαλλοντικών αδειών
Η ίδια η ΥΠΑ, δυστυχώς, εξακολουθεί να μην μπορεί να επέμβει με κάποιον άλλο τρόπο, αφού συνεχίζει να αντιμετωπίζει το γνωστό πρόβλημα, που δεν είναι άλλο από το ότι όλη αυτή η έκταση του πάρκινγκ δεν εμπίπτει στη δικαιοδοσία της.

Μετά από χρόνια επαφών, διαπραγματεύσεων, αιτημάτων κ.λπ., η κατάσταση δεν έχει ακόμη ξεκαθαριστεί πλήρως, αφού για να περάσει ο κοινόχρηστος δημόσιος χώρος, τμήμα της 73ης Εθνικής Οδού Κρατήγου - Μυτιλήνης, στην αρμοδιότητα της ΥΠΑ (θυμίζουμε πως το κομμάτι αυτό, που διαχειρίζεται η Κτηματική Υπηρεσία, διαπλατύνθηκε προς τη θάλασσα όταν έγινε η προέκταση του αεροδρομίου πριν από 27 χρόνια), απαιτούνται χρονοβόρες γραφειοκρατικές και νομοθετικές διαδικασίες, καθώς και οι αδειοδοτήσεις από οκτώ συνολικά υπηρεσίες. Οι τελευταίες έχουν αρχίσει να «προχωρούν», αλλά το κουβάρι της γραφειοκρατίας δεν έχει ακόμη τελειωμό.

Μιλώντας στο «Ε», ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Χωροταξικού Σχεδιασμού της Περιφέρειας, Γιάννης Καρατζάς, κάνει λόγο για ιδιαίτερα περιπλεγμένες διαδικασίες, σημειώνοντας παράλληλα πως ενδεχομένως να χρειαστεί να διαβιβαστεί το όλο θέμα στο ΥΠΕΚΑ, που είναι και το πλέον αρμόδιο για να μεσολαβήσει.

«Το θέμα του αεροδρομίου είναι κατανοητό, το έζησα και ο ίδιος πριν από δύο ημέρες», αναφέρει χαρακτηριστικά. «Υπάρχουν όμως δυστυχώς νομοθεσίες τόσο απαιτητικές, που δεν προβλέπουν εξαιρέσεις για έργα τόσο σημαντικά όπως ένα διεθνές αεροδρόμιο. Το πάρκινγκ αποτελεί συνοδό έργο του αεροδρομίου και θα πρέπει να αντιμετωπιστεί ως τέτοιο, αλλά προκύπτει ένα ζήτημα αρμοδιοτήτων και απαιτείται μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων σα να πρόκειται για καινούριο έργο, αφού όταν έγιναν όλες αυτές οι επεμβάσεις, δεν είχαν εφαρμοστεί όσα θα έπρεπε. Μια τέτοια μελέτη κοστίζει και επειδή όλα πάνε πολύ αργά και το έργο έχει μια ιδιαίτερη σοβαρότητα, δεν ξέρω κατά πόσο μπορούν να γίνουν οι δραστηριότητες στην περιοχή όσο προγραμματίζεται και η μεταφορά του αεροδρομίου, δεδομένου ότι ο χώρος αυτός είναι ακόμη κτήμα του Δημοσίου και αιγιαλός. Μόνο εάν ήταν λιγότερο απαιτητική η νομοθεσία και απλούστερες οι διαδικασίες θα μπορούσε να λυθεί έστω και προσωρινά, και γι’ αυτό ίσως πρέπει να αναλάβει το ΥΠΕΚΑ.»


Ο αερολιμενάρχης, Θεόδωρος Αραμπατζής. «Δε συμμορφώνονται οι εταιρείες», υποστηρίζει για το πάρκινγκ

«Δε γίνεται να επιστρέψουμε στο 1985»
Από το περασμένο φθινόπωρο, η νέα διοίκηση του αεροδρομίου έχει ξεκινήσει και πάλι να κινεί το θέμα με νέο αίτημά της προς τους αρμόδιους φορείς, ενώ την περασμένη μόλις εβδομάδα, με έγγραφό του προς τον αερολιμενάρχη, ο κ. Φερβελής υπενθύμιζε πως από το 2002 καταβάλλονται συνεχώς ανεπιτυχείς προσπάθειες νομιμοποίησης του χώρου. «Δε γίνεται να επιστρέψουμε στην προ του 1985 κατάσταση, ούτε μπορεί να διαιωνίζεται το θέμα της νομιμοποίησης, που θα επιτρέψει την αποδοτικότερη εκμετάλλευση του χώρου από τον αερολιμένα, προς όφελος των επιβατών», τονίζει.

Θα μπορέσει άραγε να βρεθεί μια λύση πριν το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης πάρει κι επισήμως την «ταμπέλα» ενός από τα λιγότερο λειτουργικά αεροδρόμια του κόσμου;

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey