Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Χωρίς εναέρια προστασία μένει το νησί από τις 9 Σεπτεμβρίου, σε μία περίοδο που χαρακτηρίζεται εξαιρετικά κρίσιμη για τη Λέσβο, λόγω των έντονων ανέμων που πνέουν και φυσικά τού ότι ακόμα δεν έχει βρέξει.
Το ένα μετά το άλλο προστίθενται τα προβλήματα στον τομέα της πυροπροστασίας. Μετά τον «ευνουχισμό» της δράσης της Αερολέσχης Μυτιλήνης, καθώς δεν εγκρίθηκε το κονδύλι για την προμήθεια των καυσίμων, η απομάκρυνση της 259 Μοίρας Αεροεφαρμογών Δημοσίων Υπηρεσιών (ΜΑΕΔΥ) έρχεται να προκαλέσει έντονο πονοκέφαλο. Το νησί, που ας σημειωθεί ότι το φυσικό του περιβάλλον έχει σωθεί λόγω και της ομπρέλας δασοπροστασίας που είχε απλώσει η ΜΑΕΔΥ, μένει απροστάτευτο όσον αφορά στον έλεγχο και τις από αέρος περιπολίες, όσο και στην επέμβαση από τα δύο αεροσκάφη τύπου «Πετζετέλ» που εδρεύουν στο αεροδρόμιο της Μυτιλήνης για την περίπτωση που εκδηλωθεί πυρκαγιά.
Από τον Ιούνιο
Τα δύο αεροσκάφη είχαν έρθει στη Μυτιλήνη στις 17 Ιουνίου, προερχόμενα από την αεροπορική τους βάση στο Τατόι. Τότε ήταν γνωστό ότι θα παραμείνουν έως και τις 31 Οκτωβρίου. Ωστόσο με το που μπήκε ο Σεπτέμβριος, τα δεδομένα άλλαξαν.
Παρά τις αντιδράσεις που έχει προκαλέσει η απόφαση αυτή και παρά τις εκκλήσεις για ανάκληση της απόφασης του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, εν τούτοις δεν έχει γίνει τίποτα ακόμη. Κι αυτό παρά του ότι ο Σεπτέμβριος, σύμφωνα με στελέχη της Πυροσβεστικής, κρίνεται ιδιαίτερα σημαντικός μήνας από πλευράς επικινδυνότητας, λόγω των έντονων ανέμων.
Σε αυτό το σημείο, αξίζει να αναφέρουμε ότι τα αεροσκάφη αποχωρούν από το νησί συνήθως περί τα τέλη Οκτωβρίου ή λίγο νωρίτερα, ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν στο νησί. Φέτος αποφασίστηκε να φύγουν κατά πολύ συντομότερα, επιδεικνύοντας έτσι οι αρμόδιοι την αδιαφορία τους για το ότι ένα ολόκληρο νησί τίθεται σε κίνδυνο.
Ο διευθυντής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Μυτιλήνης, Ελευθέριος Ελευθεριάδης, χαρακτηρίζει εξαιρετικά σημαντική την παρουσία των συγκεκριμένων αεροσκαφών, καθώς η δράση τους, όπως υπογραμμίζει, έχει αποδειχθεί πολύτιμη. «Εκτός από περιπολίες, οι χειριστές των αεροσκαφών μπορούν και επεμβαίνουν σε περίπτωση πυρκαγιάς, βοηθώντας σημαντικά το έργο της Πυροσβεστικής», τόνισε ο κ. Ελευθεριάδης. Παράλληλα επεσήμανε ότι τα αεροσκάφη αυτά διακρίνονται για την έγκαιρη επέμβαση και την ικανότητα προσέγγισης από αέρος σε σημεία στα οποία η πρόσβαση είναι δύσκολη λόγω δυσχερειών στο οδικό και δασικό δίκτυο. Μάλιστα είπε ότι από την πρώτη στιγμή που πληροφορήθηκαν την αποχώρηση του κλιμακίου πριν τη λήξη της αντιπυρικής περιόδου, έσπευσαν να απευθυνθούν στο Αρχηγείο του Πυροσβεστικού Σώματος, προκειμένου γίνει παρέμβαση στο ΓΕΑ και να μην πραγματοποιηθεί η απομάκρυνση νωρίτερα.
Σημειώνεται ότι πριν από λίγες ημέρες ο δήμαρχος Λέσβου, Δημήτρης Βουνάτσος, έστειλε επιστολή στον υπουργό Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, Νίκο Δένδια, το γενικό γραμματέα Πολιτικής Προστασίας, Πάτροκλο Γεωργιάδη, και τον αρχηγό του Πυροσβεστικού Σώματος, Σωτήρη Γεωργακόπουλο, με την οποία ζητούσε να παραμείνουν τα αεροσκάφη στο νησί έως τις 31 Οκτωβρίου.
Κουίκ προς Δένδια για τη δασοπροστασία
Ερώτηση στον υπουργό Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, Νίκο Δένδια, απηύθυνε ο βουλευτής Επικρατείας των Ανεξάρτητων Ελλήνων Τέρενς Κουίκ, με αφορμή το ζήτημα που έχει προκύψει με την απόφαση κλεισίματος της 359 ΜΑΕΔΥ.Στο κείμενό του, ο κ. Κουίκ ρωτά τον υπουργό σε ποιες ενέργειες θα προβεί προκειμένου να ανακληθεί η σχετική απόφαση, πόσα και ποια αεροσκάφη θα εκτελούν πτήσεις επιτήρησης σε περίπτωση που δεν ανακληθεί αυτή, καθώς και ποιος θα φέρει τις ποινικές και αστικές ευθύνες εάν κατά τη διάρκεια μιας πυρκαγιάς υπάρξει απώλεια ανθρώπινης ζωής.
Στην επιστολή του προς τον υπουργό, μεταξύ άλλων, ο κ. Κουίκ υπογραμμίζει: «Η προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος αποτελεί υποχρέωση του κράτους και δικαίωμα του καθενός. Για τη διαφύλαξή του, το κράτος έχει υποχρέωση να παίρνει ιδιαίτερα προληπτικά ή κατασταλτικά μέτρα στο πλαίσιο της αρχής της αειφορίας;»