Το «Ε» με την βοήθεια και της ίδιας της Αστυνομίας αποκαλύπτει την «κερκόπορτα» που αυξάνει τελευταία την παραβατικότητα στην πόληΗ νυχτερινή βάρδια περιπολιών με μόλις 25 Αστυνομικούς για μία πόλη περίπου 50.000 ανθρώπων, το σχέδιο «ΠΕΡΣΕΑΣ» και η ανάγκη ορθολογικότερης διαχείρισης προσωπικού

Η «μαύρη» τρύπα της Αστυνόμευσης στη Μυτιλήνη

11/11/2018 - 15:50 Ενημερώθηκε 12/11/2018 - 14:46

Δεν είναι της παρούσης να συζητηθεί το γιατί υπάρχει αυτή η νέα πραγματικότητα και να μείνουμε στο «βρεφικό» επίπεδο προβληματισμού που εύκολα θα στοχοποιήσει άκριτα τους μετανάστες και εν συνεχεία την «ανίκανη Αστυνομία». Προκειμένου να ξεφύγουμε από την εικόνα που κάποιοι προσπαθούν να την επιβάλλουν ως την «μεγάλη» για προφανείς ιδιοτελείς (και… ιδεολογικούς) σκοπούς, συντηρώντας έτσι και ένα κλίμα όξυνσης, που μας θέλει να ψάχνουμε στα αστυνομικά δελτία να βρούμε το πόσοι παραβάτες είναι «αλλοδαποί» και πόσοι «ημεδαποί», έχει αξία να κάνουμε ένα βήμα πίσω και να δούμε ψύχραιμα τα νέα δεδομένα. Κάνοντας χρήση των αριθμών, των δηλώσεων των ιδίων των αστυνομικών και την ψύχραιμη ανάλυση της σημερινής λειτουργίας της Μυτιλήνης, προκειμένου να δώσουμε χώρο στην ωφέλιμη κριτική. Μία κριτική που σαφώς αγγίζει την κεντρική διοίκηση της Αστυνομίας και το Αρχηγείο της, γιατί απλούστατα εκείνο που φαίνεται ότι ευθύνεται τα μέγιστα για τη δύσκολη καθημερινότητα της πόλης της Μυτιλήνης, είναι η εξαφάνιση της «πρόληψης» στην αστυνόμευσή της. Όπως πολύ καλά καταλάβατε, λοιπόν, από τον πρόλογο, το θέμα μας σήμερα είναι η ραγδαία τους τελευταίους μήνες αύξηση της παραβατικότητας στην πόλη της Μυτιλήνης και με την βοήθεια, για τις ανάγκες του ρεπορτάζ, αστυνομικών και πολιτών, επιχειρούμε να βρούμε τους τρόπους που μπορεί αυτή να αντιμετωπιστεί, για να εκτοπιστεί η αυξημένη τελευταία διάθεση… ξενοφοβίας, αλλά και το αυξανόμενο αίσθημα ανασφάλειας. Για αρχή πάντως και για να μπαίνουμε στο νόημα, αξίζει να αναφέρουμε στα πάνω-πάνω, ότι κάθε νυχτερινή (22:00-06:00) βάρδια της Αστυνομίας στην πόλη μας των 40.000+12.000 κατοίκων γίνεται από μόλις τρία περιπολικά, ένα όχημα της Ασφάλειας, την περιπολία της ομάδας ΔΙΑΣ και την αντίστοιχη της ΟΠΚΕ. Με ότι αυτό συνεπάγεται για το ανύπαρκτο ουσιαστικά μέτρο της «εμφανούς αστυνόμευσης».

Τα δελτία Τύπου της Αστυνομίας για μικροκλοπές και διαρρήξεις, είναι καθημερινά και πολυσέλιδα. Η παραβατικότητα σε μία πόλη που δεν έχει καμία σχέση με εκείνη του 2015, έχει αυξηθεί σημαντικά, αν και θα πρέπει να σημειωθεί εδώ, ότι τα περιστατικά που καταγράφονται, είναι μεν πολλά, αλλά αναλογικά με τον αριθμό των ανθρώπων που έρχονται και φεύγουν εδώ και τρία χρόνια στο νησί, ίσως να είναι τελικά και λιγοστά. Και σε κάθε περίπτωση δεν είναι εγκληματικά.

«Δεν υπάρχει Αστυνομία…»

Δεν παύουν όμως να προκαλούν αναστάτωση, με αποκορύφωμα τις δεκάδες διαρρήξεις αυτοκινήτων στην Χρυσομαλλούσα που εξιχνιάστηκαν πολύ πρόσφατα. «Δεν υπάρχει αστυνομία και δεν θα πούμε αυτό που λένε όλοι και το θεωρούμε γελοίο. Ότι δηλαδή πια κλειδώνουμε τα σπίτια μας ενώ παλιά αφήναμε τα κλειδιά επάνω στην πόρτα. Πλέον, όμως, φοβόμαστε για κάθε μικροαπώλεια που παλιά δεν φοβόμασταν τόσο. Γιατί να ξέρετε πως επειδή πολλοί λένε ότι κλέβουν οι μετανάστες, αυτό έχει ευνοήσει και την αύξηση της δράσης των… ντόπιων παραβατικών. «Και όσο η αστυνομία βρίσκεται πάντα αλλού, θα δημιουργείται μία παράνομη κανονικότητα», λέει κάτοικος της Χρυσομαλλούσας, που είδε το αυτοκίνητό του πρόσφατα παραβιασμένο.

440 για… 50.000!

Για να μπούμε στα πιο ειδικά τώρα: Σε μία πόλη (και τα γύρω χωριά της) με 40.000 κατοίκους και επιπλέον 12.000 πρόσφυγες και μετανάστες που διαμένουν στη Μόρια, οι μόλις 440 αστυνομικοί που διαθέτει στη δύναμή της η Αστυνομική Διεύθυνση Λέσβου, φαντάζουν απειροελάχιστοι. Όχι γιατί και οι… 52.000 κάτοικοι είναι απαραίτητα σε θέση να κάνουν από μία παράβαση ο καθένας. Αλλά γιατί οι ανάγκες και των 52.000 αυτών, που περνούν σε μεγαλύτερο βαθμό μέσω των υπηρεσιών της Αστυνομίας που είναι επιφορτισμένη πια με μία τεράστια γραφειοκρατία, είναι αδύνατο να εξυπηρετηθούν με τον καλύτερο τρόπο. Μ’ αυτά και με εκείνα λοιπόν, φτάνουμε στη διαπίστωση πως στη διάρκεια της νύχτας, οπότε και γίνονται οι περισσότερες μικροκλοπές, βρίσκονται στο δρόμο, για την λεγόμενη «εμφανή αστυνόμευση» μόλις 25 αστυνομικοί: μέσω των τριών περιπολικών που βγαίνουν από τις δέκα το βράδυ μέχρι τις έξι το πρωί για νυχτερινή βάρδια, μέσω του ενός οχήματος της Ασφάλειας, της περιπολίας της ομάδας ΔΙΑΣ (μέχρι τη 1 τη νύχτα) και μέσω εκείνης της Ομάδας Πρόληψης και Καταστολής Εγκληματικότητας (μέχρι τις 3 τη νύχτα). «Για να γίνει αντιληπτό το ότι ουσιαστικά είμαστε ανήμποροι να αστυνομεύσουμε την πόλη, αρκεί να σας πω ότι από τα τρία περιπολικά που έχουν βάρδια, τα δύο συνήθως είναι δεσμευμένα στο νοσοκομείο, επιτηρώντας έναν ασθενή μετανάστη και για οτιδήποτε άλλο προκύψει», λέει αστυνομικός που υπηρετεί στην Αστυνομική Διεύθυνση Λέσβου.

Το σχέδιο «ΠΕΡΣΕΑΣ» που δεν… κάνει στη Μυτιλήνη

Γιατί όμως δεν είναι δυνατό να υπάρξουν περισσότερες περιπολίες, από τη στιγμή που είναι ξεκάθαρο πως δεν επαρκούν οι διαθέσιμες; Κάπου εδώ, έρχεται στη συζήτηση το σχέδιο «ΠΕΡΣΕΑΣ» της Αστυνομίας, όπως έχει στρατηγικά τεθεί από το Αρχηγείο. Σύμφωνα με αυτό το Διάταγμα, το πλέγμα αστυνόμευσης θέλει να «καλύπτεται» όλο το νησί, καθ’ όλο το 24ωρο. Σχέδιο λογικό, αφού μετά και τον «Καλλικράτη» που επιβλήθηκε στην Αστυνομία υποβαθμίζοντας αστυνομικά τμήματα σε σταθμούς, τείνει να εξαφανιστεί η αστυνομική παρουσία από τα χωριά της υπαίθρου της Λέσβου. Αυτό όμως έχει ένα ξεκάθαρο τίμημα. Την ελλιπή αστυνόμευση της πόλης, με τον πρόεδρο των Αστυνομικών Υπαλλήλων Νομού Λέσβου Βασίλη Ροδόπουλο να καταθέτει τη δική του χρήσιμη

«Μεταναστευτικό δεν είναι μόνο το χοτ σποτ της Μόριας»

«Οι περισσότεροι επιμένουν να ορίζουν αποκλειστικά ως «μεταναστευτικό» το χοτ σποτ της Μόριας. Και κάπου εδώ είναι το λάθος, αφού όσοι αποσπασμένοι και να έρθουν από άλλα αστυνομικά τμήματα της χώρας, δεν θα βοηθήσουν στην αστυνόμευση της πόλης, που θέλει ο πολίτης. Αφού θα μπουν στην υπηρεσία της Μόριας και μόνο», παρατηρεί στο «Ε», δείχνοντας στη συνέχεια την ανάγκη «ορθολογικότερης» διαχείρισης του προσωπικού της Αστυνομίας. «Δεν πιστεύουμε σε θαύματα κι ούτε θεωρούμε ότι μπορεί να έρθει αύριο μεθαύριο μία γενναία ενίσχυση σε προσωπικό. Ρεαλιστικά λέμε, πως είναι ανάγκη να αλλάξει ο στρατηγικός σχεδιασμός για την κάλυψη των αναγκών της πόλης. Εμείς σαν Ένωση δεν έχουμε αρμοδιότητα στο να παίρνουμε αποφάσεις. Εμείς υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματα των συναδέλφων μας, αλλά και την αξιοπρέπειά μας. Θέλουμε επαγγελματική αντιμετώπιση του προβλήματος της Μυτιλήνης. Ενίσχυση με υλικοτεχνικό εξοπλισμό και με προσωπικό, που δεν θα δεσμεύεται αποκλειστικά στη Μόρια. Αν συνεχίσει αυτός ο προβληματικός σχεδιασμός που τρέχει κατά τη γνώμη μας σήμερα, θα συνεχίσει να αδικείται το έργο των συναδέλφων. Που κάνουν πολλά πράγματα, ξεπερνούν εαυτούς και αυτό δεν φαίνεται. Αντίθετα σήμερα, μπαίνουν στο στόχαστρο της κριτικής, ενώ στην πραγματικότητα με μία στοιχειώδη ορθολογικότερη κατανομή του μεγάλου όγκου εργασίας μας, θα ενισχυθεί η αποτελεσματικότητά μας», κατέληξε χαρακτηριστικά.

 

 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey