Αλλαγή σελίδας για το Lesvos Shop

01/07/2012 - 05:56
Πρόταση χθες στο νομάρχη από τους επιχειρηματίες Φαίδωνα Χατζησάββα και Δημήτρη Βασίλα για την αγορά του Lesvos Shop. Αναλαμβάνουν το σύνολο των χρεών (περί το 1,8 εκατομμύριο ευρώ) για το 90% της εταιρείας. Μέχρι το τέλος του χρόνου θα περιμένουν την απάντηση της νομαρχίας.
Μέχρι το τέλος του χρόνου θα περιμένουν την απάντηση της νομαρχίας στην πρόταση που κι επισήμως κατέθεσαν χθες δύο επενδυτές για την αγορά του Lesvos Shop. Η πρόταση συνίσταται στην ανάληψη του συνόλου των χρεών της Ανώνυμης Εταιρείας έναντι του 90% των μετοχών της, ενώ το υπόλοιπο 10% παραμένει στη νομαρχιακή αυτοδιοίκηση Λέσβου και τους συνεταιρισμούς. Όραμα και στόχος των ενδιαφερόμενων επενδυτών που κατάγονται αντίστοιχα από Μυτιλήνη και Μεσότοπο, είναι τα παραδοσιακά τοπικά προϊόντα, οι γεύσεις της Λέσβου και της Λήμνου, να φτάσουν μέσω ενός δικτύου σε όλο τον κόσμο. Όσο για τις επιχειρηματικές βλέψεις τους, πιστεύουν πως μέσα σε περίοδο πενταετίας θα έχει γίνει απόσβεση της ζημιάς, των χρεών της εταιρείας που σήμερα εκτιμάται ότι φτάνουν το 1,7 με 1,8 εκατ. ευρώ, και μετά θα ξεκινήσουν τα κέρδη.

«Ρυθμιστές» της όλης προσπάθειας θα είναι το συσκευαστήριο της ΑΕΝΑΛ, το οποίο, σύμφωνα με τους ενδιαφερόμενους να επενδύσουν, είναι έτοιμο από πλευράς μηχανημάτων και υπολείπονται οι πιστοποιήσεις για να μπορέσει να αξιοποιηθεί, αλλά και η εμπιστοσύνη που πρέπει να αναπτυχθεί με τους μικροπαραγωγούς του νομού. Διαφορετικά, ό,τι συνοψίζει ως ιδέα το Lesvos Shop, την προώθηση των αυθεντικών παραδοσιακών προϊόντων, δε θα έχει συνέχεια, δε θα έχει προοπτική μέσα στην παγκοσμιοποιημένη αγορά. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται και για το αύριο των μικροπαραγωγών του νομού, που ολοένα και περισσότερο θα δυσκολεύονται να προωθήσουν τα είδη τους.


 
Για την παράδοση

Πιο συγκεκριμένα, ο Φαίδωνας Χατζησάββας, επιχειρηματίας στον τομέα της πληροφορικής, απ’ την Κύπρο και τη Λέσβο, αφού η μητέρα του έχει καταγωγή απ’ τη Μυτιλήνη, και ο Δημήτρης Βασίλας, που διατηρεί λογιστικό-φοροτεχνικό γραφείο στην Αθήνα, με καταγωγή απ’ το Μεσότοπο, συναντήθηκαν χθες με το νομάρχη Λέσβου, Παύλο Βογιατζή, στον οποίο και κατέθεσαν την πρότασή τους για την αγορά του Lesvos Shop. Το απόγευμα επρόκειτο την ίδια πρόταση να παρουσιάσουν στους επικεφαλής των νομαρχιακών παρατάξεων, θέτοντας προθεσμία έως το τέλος του έτους, προκειμένου να έχουν την απάντηση της νομαρχίας.
«Το 2000», είπε μιλώντας στο «Ε» ο κ. Χατζησάββας, «αγόρασα έναν παραδοσιακό πύργο στη Μυτιλήνη, στου Ακλειδιού, τον οποίο και ανακαίνισα. Τον Αύγουστο λοιπόν που μας πέρασε, καθόμουν εκεί και διάβαζα στην εφημερίδα σας τα σχετικά με το Lesvos Shop, για τα χρέη του, για το τι συμβαίνει, για το αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί. Από τότε ξεκίνησε και ο προβληματισμός μου για το πώς μπορεί να αλλάξει αυτή η κατάσταση. Από τότε, δεν το κρύβω, είχα και τις πρώτες ιδέες στρατηγικής για την αγορά της εταιρείας.»



Ο κ. Χατζησάββας, συνεχίζοντας, πρoσέθεσε ότι ήρθε σε επαφή για το θέμα με τον κ. Δημήτρη Βασίλα, με τον οποίο συνεργάζονται εδώ και 20 χρόνια, και αποφάσισαν να τολμήσουν την αγορά του Lesvos Shop. «Δε θα ενδιαφερόμασταν», συνέχισε ο ίδιος, «αν ήταν για το αντίστοιχο κατάστημα της Κέρκυρας, της Κρήτης, ή οποιασδήποτε άλλης περιοχής. Επειδή όμως πρόκειται για το νομό Λέσβου, για την παράδοση, τις γεύσεις, τα προϊόντα που γνωρίζουμε και αγαπάμε, είμαστε πελάτες του Lesvos Shop, πέραν των επιχειρηματικών μας επιδιώξεων, θέλουμε και για ένα λόγο παραπάνω να θέσουμε την εμπειρία μας στην υπηρεσία της μεγάλης αυτής προσπάθειας ώστε να μη χαθεί το όραμα, το όραμα που πραγματικά υπήρχε όταν ξεκινούσε το όλο εγχείρημα.»



Αρχή στη Μύρινα
Ο κ. Χατζησάββας στη συνομιλία που είχαμε ανέφερε ότι με τον κατάλληλο επιχειρηματικό σχεδιασμό και αποφασιστικότητα, αυτά δηλαδή που δε χαρακτήριζαν την έως τώρα διαχείριση του Lesvos Shop, θα υπάρξει δυνατότητα μέσα στο 2010 τα δύο καταστήματα σε Μυτιλήνη και Αθήνα να γίνουν πέντε. «Πρώτα απ’ όλα», υπογράμμισε, «θα πρέπει οπωσδήποτε να γίνει ένα κατάστημα στη Μύρινα, το οποίο θα έπρεπε ήδη να έχει γίνει.»
Μέσα στον ίδιο χρόνο είναι, σύμφωνα με τον ίδιο, εφικτός ο στόχος να έχει διπλασιαστεί το ύψος των αγορών απ’ τους ντόπιους προμηθευτές, που σήμερα ανέρχεται σε ετήσια βάση στο μισό εκατομμύριο ευρώ.
Σοβαρό μειονέκτημα της επιχείρησης χαρακτηρίζεται το υψηλό χρέος, που όπως ανέφερε ο κ. Χατζησάββας δεν είναι σαφές σε ποιο ύψος ανέρχεται, και το οποίο όπως συμπλήρωσε μέρα με τη μέρα ολοένα και αυξάνεται, γι’ αυτό και δε θα είναι αναστρέψιμη η κατάσταση αν η αγορά γίνει με το νέο χρόνο.
Συγκριτικό πλεονέκτημα είναι το έτοιμο από πλευράς μηχανημάτων συσκευαστήριο, το οποίο αν λειτουργήσει με τη λήψη των απαιτούμενων πιστοποιήσεων, μπορεί να αποτελέσει το εφαλτήριο για την ανάπτυξη του Lesvos Shop.
«Εμείς αυτό που ζητάμε», ανέφερε ο κ. Χατζησάββας, «είναι να υπάρξει εμπιστοσύνη κατ’ αρχάς απ’ τους ίδιους τους παραγωγούς και τις τοπικές κοινωνίες στα σχέδιά μας. Αν γίνει δεκτή η πρότασή μας και αγοράσουμε την εταιρεία, είναι απολύτως σαφές ότι ο δικός μας δρόμος προς την επιτυχία είναι για το συμφέρον της τοπικής αγοράς, της τοπικής οικονομίας, αφού θα υπάρξουν νέες αγορές για τα παραδοσιακά είδη.»



Η πρόταση
Αντίγραφο με τα κυριότερα σημεία της πρότασης που υπέβαλε στο νομάρχη και επρόκειτο να δώσει χθες και στους επικεφαλής των νομαρχιακών παρατάξεων κοινοποίησε ο κ. Χατζησάββας και στο «Ε».
Σύμφωνα με αυτή την πρόταση οι εναλλακτικές λύσεις που υπάρχουν για την εταιρεία είναι σήμερα δύο. Ή να συνεχίσει την προβληματική της λειτουργία που με μαθηματική ακρίβεια θα την οδηγήσει σε κλείσιμο με όλες τις επιπτώσεις και την απαξίωση του ονόματος, ή θα περάσει σε ιδιώτες επιχειρηματίες που στο πλαίσιο πρωτοβουλιών που θα αναλάβουν θα πετύχουν την αναστροφή της κατάστασης.
Αν αναλάβουν αυτοί, θα συστήσουν ιδιωτική εταιρεία με την επωνυμία Sappho Holdings, η οποία με επιτελείο έμπειρων συνεργατών και το 90% των μετοχών της εταιρείας, θα αναλάβει τις υποχρεώσεις του Lesvos Shop και έως το 2015 θα έχει πετύχει όχι μόνο να αναστρέψει την κατάσταση, αλλά να έχει και κέρδη.
Στο υπόμνημα-σχέδιο των ενδιαφερόμενων επενδυτών και στην περιγραφή τού τι θα παραλάβουν με την αγορά της εταιρείας, αναφέρεται ότι κατ’ αρχάς αναλαμβάνουν χρέη της τάξης του 1,7 εκατ. ευρώ, που βάσει της τελευταίας ενημέρωσης του κ. Χατζησάββα μπορεί - όπως είπε - να είναι και περισσότερα κατά 100.000 ευρώ, μια και μέρα με τη μέρα αυξάνονται οι οφειλές του Lesvos Shop. Στα χρέη αυτά περιλαμβάνονται «επιταγές και τιμολόγια προς προμηθευτές ύψους 350.000 ευρώ, ενοίκια του καταστήματος Μυτιλήνης ύψους 75.000 ευρώ, δάνεια στις τράπεζες όπως δάνειο κίνησης ύψους 600.000 ευρώ, αλλά και δάνειο για το συσκευαστήριο ύψους 550.000 ευρώ (από όπου θα αφαιρεθεί το ποσό των 350.000 ευρώ της επιχορήγησης όταν και αν εκταμιευθεί)».



Ομοίως οι αγοραστές θα παραλάβουν δύο καταστήματα με εμπόρευμα αξίας περίπου 200.000 ευρώ, πάγια, όπως τον εξοπλισμό του συσκευαστηρίου, έπιπλα, οχήματα και προσωπικό 15 ατόμων. Χρειάζεται να επισημάνουμε ότι όλα τα στοιχεία που αφορούν στο Lesvos Shop και παρουσιάζουν οι επενδυτές είναι πολύ πιθανόν να παρουσιάζουν αποκλίσεις απ’ τα πραγματικά, ενώ είναι αξιοσημείωτο πως δεν είναι απόλυτα σαφές το «ιδιοκτησιακό» καθεστώς μεταξύ ΑΕΝΑΛ και Lesvos Shop, ή τι ανήκει πού, κάτι που πιστεύουμε πως θα ξεκαθαριστεί αν προχωρήσει η πρόταση αγοράς.


Ο κ. Φαίδων Χατζησάββας μάς εξήγησε χθες το μεσημέρι στο καθιστικό του ξενοδοχείου «Blue Sea» την πρόταση που είχαν υποβάλει λίγο νωρίτερα, μαζί με τον κ. Δημήτρη Βασίλα, στο νομάρχη κι επρόκειτο να καταθέσουν και στους επικεφαλής των νομαρχιακών παρατάξεων το απόγευμα, για την αγορά του Lesvos Shop

Βήματα…
Στην ίδια πρόταση σημειώνονται τα βασικά βήματα νοικοκυρέματος της σημερινής κατάστασης και τίθενται ως στόχοι μέσα στο 2010 να ανοίξει το κατάστημα της Μύρινας και έως το 2013 να υπάρχουν τρία καταστήματα 100 τετραγωνικών σε Μυτιλήνη, Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τέσσερα των 50 τετραγωνικών σε Μύρινα, Πειραιά, Κηφισιά και Γλυφάδα, καθώς και πέντε καταστήματα των 25 τετραγωνικών στα αεροδρόμια και σε μεγάλες ελληνικές πόλεις. Έως το τέλος του 2015 ο στόχος είναι να επεκταθεί η εταιρεία και με οκτώ καταστήματα σε Κύπρο, ΗΠΑ, Αυστραλία, Γερμανία - Αυστρία, Γαλλία, Ρωσία, Αγγλία και Κίνα - Ινδία, ενώ ταυτόχρονα να έχει αναπτυχθεί το ηλεκτρονικό κατάστημα λιανικής και χονδρικής.
Στην ίδια πρόταση περιέχονται στοιχεία για την εταιρική ταυτότητα, την όψη που θα έχουν τα καταστήματα, για τις κατηγορίες των προϊόντων, για τις εξαγωγές, για την αξιοποίηση του συσκευαστηρίου, τους οικονομικούς στόχους και το όραμα των επενδυτών «το σήμα του Lesvos Shop να κατακτήσει τους ποιοτικούς πελάτες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό» και ταυτόχρονα «οι παραγωγοί του νομού Λέσβου να αναπτύσσονται, να κερδίζουν αγορές, και να είναι υπερήφανοι γιατί συμμετέχουν στο όραμα αυτό».

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey