Δίμηνο αγροτικής οδοποιίας σχεδιάζεται να είναι η περίοδος απ’ τις 15 Οκτωβρίου και μετά, αφού η δημοτική αρχή θέτει στόχο πριν τα Χριστούγεννα και την κορύφωση της ελαιοσυλλογής να έχουν συντηρηθεί όσο περισσότερα χιλιόμετρα είναι εφικτό απ’ τα αμέτρητα του αγροτικού οδικού δικτύου.
Με 250.000 ευρώ και τα εννιά γκρέιντερ του Δήμου, ξεκινά η συντήρηση του ατέλειωτου αγροτικού οδικού δικτύου της Λέσβου
Δίμηνο αγροτικής οδοποιίας σχεδιάζεται να είναι η περίοδος απ’ τις 15 Οκτωβρίου και μετά, αφού η δημοτική αρχή θέτει στόχο πριν τα Χριστούγεννα και την κορύφωση της ελαιοσυλλογής να έχουν συντηρηθεί όσο περισσότερα χιλιόμετρα είναι εφικτό απ’ τα αμέτρητα του αγροτικού οδικού δικτύου. Ενός δικτύου που στο μεγαλύτερο μέρος του δεν αποτελείται από χαρακτηρισμένους ως αγροτικούς δρόμους, αλλά από «προσωρινά» διανοιγμένα μονοπάτια, που πλέον, μετά από χρόνια καθημερινής χρήσης, χωρούν άνετα τη διέλευση φορτηγών.
Ο μη χαρακτηρισμός των δρόμων αποτελεί και τη βασική δυσκολία, αφενός για τον προγραμματισμό των εργασιών συντήρησης απ’ τον ενιαίο πλέον Δήμο Λέσβου και αφετέρου για την εξασφάλιση πιστώσεων που θα διατεθούν για αυτές τις εργασίες.
Επείγει…
«Για δρόμους που είναι χαρακτηρισμένοι ως αγροτικοί», ανέφερε ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος, Ποιότητας Ζωής και Πολιτικής Προστασίας, Γιάννης Βατός, «υπάρχει προεκλογική δέσμευση απ’ την παράταξή μας προκειμένου να υπάρξει μελέτη και να προταθεί η ένταξη συγκεκριμένων εργασιών στο ΕΣΠΑ, κάτι που έχει περιληφθεί και στο τεχνικό μας πρόγραμμα. Και ήδη προς αυτή την κατεύθυνση είναι σε εξέλιξη ο σχεδιασμός απ’ την αρμόδια ομάδα προγραμματισμού, που ξεκίνησε με το πρώτο βήμα, την καταγραφή δηλαδή του χαρακτηρισμένου αγροτικού οδικού δικτύου.»
Όμως το μεγαλύτερο «αγκάθι», αυτό που «καίει» τον αγροτικό κι όχι μόνο πληθυσμό της Λέσβου, είναι το απέραντο δίκτυο των αγροτικών δρόμων, και κυρίως των μη χαρακτηρισμένων, που δε διαθέτουν τεχνικές υποδομές, να συντηρηθεί άμεσα. Γιατί μόνο έτσι θα έχουν πρόσβαση όλοι στα χωράφιά τους, ώστε να γίνει απρόσκοπτα η ελαιοσυλλογή.
«Για αυτό», είπε ο κ. Βατός, «αποφασίσαμε - και θα ζητήσουμε την έγκριση του Δημοτικού Συμβουλίου σε επόμενη συνεδρίαση - να διαθέσουμε το στόλο των εννιά γκρέιντερ του Δήμου, προκειμένου με ίδια μέσα να γίνει η συντήρηση του δικτύου, που δε γνωρίζουμε πόσο ακριβώς είναι.»
Με επίβλεψη μηχανικού
Το Δημοτικό Συμβούλιο θα κληθεί να εγκρίνει την πρόσληψη διμηνιτών χειριστών γκρέιντερ, μια και δεν επαρκούν οι χειριστές του Δήμου για να υπάρξει δυνατότητα ταυτόχρονων εργασιών σε όλες τις δημοτικές σχεδόν ενότητες του νησιού. Όπως εξήγησε ο κ. Βατός, θα μοιραστούν χωροταξικά σε όλες τις ενότητες τα γκρέιντερ, για να δουλέψουν «σ’ όλους τους αγροτικούς δρόμους που άνοιξαν οι ανάγκες της αγροτικής μας οικονομίας, σε ολόκληρο το νησί».
Ο αντιδήμαρχος διευκρίνισε πως μαζί με τα γκρέιντερ και τη συνεργασία των τοπικών φορέων κάθε ενότητας για τους δρόμους που θεωρούνται οι πλέον κεντρικοί και κατά προτεραιότητα θα συντηρηθούν, θα υπάρχει υποστήριξη απ’ το στόλο του Δήμου στη μεταφορά υλικών (φορτηγά, τσάπες, φορτωτές κ.λπ.), αλλά και επιβλέπων μηχανικός, ώστε να γίνει όσο το δυνατόν καλύτερη δουλειά.
Θα γίνουν εργασίες γενικών εκσκαφών, εκσκαφών τάφρων, καθώς και μεταφορά ή απόρριψη προϊόντων, ανάλογα με το τι χρειάζεται κάθε δρόμος.
Να βρέξει…
Ο κ. Βατός εκτιμά πως απ’ την επόμενη βδομάδα θα υπάρξει δυνατότητα να ξεκινήσουν οι συντηρήσεις, αφού όμως προηγουμένως βρέξει, γιατί αυτό αποτελεί προϋπόθεση για να διευκολυνθεί το έργο των γκρέιντερ. Ανέφερε, μάλιστα, πως το συνολικό κόστος των εργασιών αυτών «υπολογίζεται να μην ξεπεράσει τις 250.000 ευρώ, όσο δηλαδή είναι το κόστος των υλικών που θα χρησιμοποιηθούν, τα καύσιμα και οι αμοιβές των διμηνιτών, όταν είναι γνωστό πως πριν τον ενιαίο δήμο σε ετήσια βάση η δαπάνη για τη συντήρηση της αγροτικής οδοποιίας στους 13 δήμους απαιτούσε αρκετά εκατομμύρια ευρώ».