«Δια πάσαν νόσο…» κυριολεκτικά σε ό,τι αφορά την εξυπηρέτησή τους, οι κάτοικοι της Δημοτικής Ενότητας Θερμής, έχουν απ’ τον Ιούνιο του 2005, το Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), το οποίο όμως έως το τέλος του μήνα, μένει δίχως προσωπικό.
Λήγουν 31 Αυγούστου, οι συμβάσεις των δύο υπαλλήλων που εξυπηρετούν πληθυσμό 4.000 κατοίκων, πάνω από έξι χρόνια
«Δια πάσαν νόσο…» κυριολεκτικά σε ό,τι αφορά την εξυπηρέτησή τους, οι κάτοικοι της Δημοτικής Ενότητας Θερμής, έχουν απ’ τον Ιούνιο του 2005, το Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), το οποίο όμως έως το τέλος του μήνα, μένει δίχως προσωπικό. Η κυβέρνηση, για το συγκεκριμένο ΚΕΠ, όπως και για αρκετά ακόμη όλης της επικράτειας, δεν έχει αποφασίσει πώς θα αντιμετωπίσει το θέμα των συμβασιούχων παρότι την ίδια ώρα «αναβαθμίζει» συνολικά τα ΚΕΠ, προσθέτοντάς τους και νέα αντικείμενα. Σε τοπικό επίπεδο, αν το ΚΕΠ Θερμής βάλει λουκέτο, οι 4.000 δημότες της περιοχής, θα βρεθούν σε απόγνωση, αφού είναι κοινό μυστικό πως οι υπάλληλοί του αποτελούν, ειδικά για τους ηλικιωμένους, μοναδική χείρα βοηθείας.
Ο πιο πετυχημένος θεσμός της δημόσιας διοίκησης, που ουσιαστικά ξεκίνησε απ’ το Αιγαίο με το πρόγραμμα «Αστερίας», στήθηκε απ’ το 2002 έως το 2005 σε ολόκληρη τη χώρα. Στο νομό Λέσβου δημιουργήθηκαν 21 συνολικά ΚΕΠ και στα τρία νησιά, εκ των οποίων, τα 20 στελεχώθηκαν με προσωπικό το οποίο μονιμοποιήθηκε. Σήμερα, ως συμβασιούχοι στα ΚΕΠ όλης της χώρας, απασχολούνται 500 εργαζόμενοι, οι οποίοι και σταδιακά έως το τέλος Σεπτεμβρίου που λήγουν οι συμβάσεις τους, θα αποχωρήσουν. Στα ΚΕΠ του νομού Λέσβου, εργάζονται δύο συμβασιούχοι στο ΚΕΠ του Δήμου Λέσβου (πρώην Νομαρχίας), στο οποίο όμως απασχολούνται και τέσσερις μόνιμοι υπάλληλοι, καθώς και δύο συμβασιούχοι στο ΚΕΠ της Θερμής.
Επείγει η λύση
Το ΚΕΠ Θερμής, ήταν το τελευταίο ΚΕΠ που ξεκίνησε να λειτουργεί στο νομό Λέσβου, τον Ιούνιο του 2005, κι απ’ την πρώτη μέρα της λειτουργίας του, στελεχώθηκε με δύο υπαλλήλους Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης, την Στέλλα Αντωνίου και τη Μαρία Μπότου, οι οποίες έως και σήμερα, παρέχουν τις υπηρεσίες τους, εξυπηρετώντας όλα τα γύρω χωριά πάνω από έξι χρόνια τώρα. Η τελευταία σύμβαση που έχουν οι δύο εργαζόμενες, λήγει στις 31 Αυγούστου 2011, κι επειδή το ΚΕΠ Θερμής δεν έχει κανένα μόνιμο υπάλληλο, απ’ την 1η Σεπτεμβρίου αναγκαστικά κατεβάζει ρολά.
Τις προηγούμενες μέρες, υπήρξε συνάντηση του Προεδρείου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σωματείων Εργαζομένων ΚΕΠ με τον Υφυπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης,
Ντίνο Ρόβλια. Από τη συνάντηση προέκυψε ότι 460 ΚΕΠ, από τα 1.081 που λειτουργούν, κινδυνεύουν να οδηγηθούν σε αδυναμία λειτουργίας ή σε υπολειτουργία, ή και να κλείσουν, όπως της Θερμής, λόγω λήξης των συμβάσεων των απασχολούμενων σε αυτά.
Οι εργαζόμενοι, που απ’ την αρχή της χρονιάς έχουν διεκπεραιώσει συνολικά στα ΚΕΠ της χώρας, περισσότερες από 1,9 εκατ. υποθέσεις, ζήτησαν, μεταξύ άλλων, από τον Υφυπουργό να αναγνωρισθεί μισθολογικά και βαθμολογικά η προϋπηρεσία που είχαν στα ΚΕΠ προ της πρόσληψής τους ως μονίμων υπαλλήλων, καθώς και να μην αναθέτουν οι Δήμαρχοι στους υπαλλήλους των ΚΕΠ, αλλότρια καθήκοντα. Από την πλευρά του, ο κ. Ρόβλιας τόνισε ότι ο θεσμός των ΚΕΠ είναι επιτυχημένος και ότι η Κυβέρνηση έχει την πρόθεση να τον αναβαθμίσει, λαμβάνοντας υπόψη βέβαια τις παρούσες οικονομικές συνθήκες και τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η χώρα.
Επίσης, ο κ. Ρόβλιας τόνισε ότι επείγει η εξεύρεση λύσης για τη συνέχιση της λειτουργίας των ΚΕΠ και ότι το Υπουργείο βρέθηκε μπροστά σε μία σκληρή πραγματικότητα, με τις συμβάσεις να λήγουν η μία μετά την άλλη και με τις ανάγκες λειτουργίας να πιέζουν. Το ραντεβού των δύο πλευρών ανανεώθηκε για το τέλος του μήνα, αφού πιέζει το θέμα του προσωπικού.
Όλη η Δημοτική Ενότητα Θερμής έμεινε με δύο μόνο υπαλλήλους
Για τα πάντα… στο ΚΕΠ
Όμως το ΚΕΠ της Θερμής είναι ιδιαίτερη περίπτωση απ’ όλα τα υπόλοιπα, γιατί οι δύο του υπάλληλοι «ενισχύουν» στην πράξη, και τις υπηρεσίες του Δήμου. Καταρχάς, και το διαπιστώνει αυτό όποιος επικοινωνήσει τηλεφωνικά με τη Δημοτική Ενότητα Θερμής, αλλά και παλαιότερα με το Δήμο Θερμής, το ΚΕΠ έχει και το τηλεφωνικό κέντρο των δημοτικών υπηρεσιών. Στην πράξη, με δεδομένο ότι απ’ την αρχή του χρόνου έμειναν στη Θερμή μόνο δύο δημοτικοί υπάλληλοι, το ΚΕΠ άτυπα βοηθά και στη δουλειά του Δήμου.
Σε πρακτικό επίπεδο, το ΚΕΠ βοηθάει ηλικιωμένους ακόμη και στο να κλείσουν ραντεβού με το γιατρό στο Νοσοκομείο, ή σε συνταξιοδοτικά τους θέματα, σε υποθέσεις δηλαδή που ουδεμία σχέση έχουν με τα καθήκοντά τους.
Το πόσο «αποκούμπι» για τον πληθυσμό της ευρύτερης περιοχής είναι το ΚΕΠ, μαρτυρά και ο ξεσηκωμός που είχε γίνει πέρυσι το καλοκαίρι, όταν κι είχαν λήξει οι συμβάσεις του προσωπικού οπότε κι έμεινε κλειστό για μεγάλο διάστημα το ΚΕΠ. |