Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η συγγραφέας, «πρόθεσή μου είναι να δείξω σε συναδέλφους και σε μαθητές κυρίως, πώς μπορούν να παίζουν με τα κείμενα, όπως θα ταίριαζαν ένα παζλ, όπου τα κομμάτια δεν τελειώνουν ποτέ».
Βαρβάρα Ψαροπούλου
Προτάσεις για διδασκαλία παράλληλου κειμένου Λογοτεχνίας Α΄, Β΄, Γ΄ λυκείου και Λογοτεχνίας Θεωρητικής Κατεύθυνσης
Εκδόσεις Επίκεντρο
Αθήνα 2009, σελ. 282
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η συγγραφέας, «πρόθεσή μου είναι να δείξω σε συναδέλφους και σε μαθητές κυρίως, πώς μπορούν να παίζουν με τα κείμενα, όπως θα ταίριαζαν ένα παζλ, όπου τα κομμάτια δεν τελειώνουν ποτέ». Το βιβλίο αυτό εστιάζει στη διδασκαλία παράλληλου κειμένου. Το πρώτο μέρος του περιέχει επιλογή κειμένων από όλες τις τάξεις του λυκείου, ενώ το δεύτερο μέρος καλύπτει τη διδασκαλία παράλληλου κειμένου για τη Λογοτεχνία Θεωρητικής Κατεύθυνσης Γ΄ λυκείου. Βάση στήριξης είναι πάντα το λογοτεχνικό κείμενο (ποίημα ή πεζό), που ενισχύεται, εμπλουτίζεται και γίνεται απόλαυση και κτήμα, εν τέλει, του δασκάλου και του μαθητή.
Πυρήνας του έργου αυτού είναι η σχέση ανάμεσα στο γνήσιο και αληθινό, εμπνευσμένο τραγούδι από τη μία πλευρά και την ποίηση από την άλλη, έχοντας και τα δύο κοινή αφετηρία την εσωτερική ανάγκη έκφρασης, που γίνεται αντιληπτή με το πρώτο άκουσμα. Αποτελεί ταυτόχρονα έναν τρόπο ώστε να γίνει το μάθημα της λογοτεχνίας απόλαυση για το διδάσκοντα και για το μαθητή, καθώς υπάρχει μεγαλύτερη ευκολία κίνησης σ’ αυτόν τον πιο οικείο χώρο της μουσικής.
Η συγγραφέας γεννήθηκε στην Καβάλα. Από το 1982 και μέχρι σήμερα ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη ως καθηγήτρια στη μέση εκπαίδευση.