Οι παρεμβάσεις της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής έφεραν αποτέλεσμα στην περίπτωση του «Πηνελόπη». Όπως μας ενημέρωσε χθες ο γενικός γραμματέας, Δημήτρης Χαλκιώτης, λειτουργεί πλέον κανονικά τόσο η κουζίνα του πλοίου όσο και η θέρμανσή του.
Οι παρεμβάσεις της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής έφεραν αποτέλεσμα στην περίπτωση του «Πηνελόπη». Όπως μας ενημέρωσε χθες ο γενικός γραμματέας, Δημήτρης Χαλκιώτης, λειτουργεί πλέον κανονικά τόσο η κουζίνα του πλοίου όσο και η θέρμανσή του. Μάλιστα, τα στελέχη τής ΝΕΛ υποστήριξαν ότι δεν υπήρξε πότε πρόβλημα, ούτε στη μία ούτε στην άλλη περίπτωση.
Ωστόσο, παράπονα δημιουργεί και η ώρα προσέγγισης του πλοίου στην Καβάλα, κι αυτό γιατί οι επιβάτες που έχουν προορισμό την Ξάνθη, τις Σέρρες, την Κομοτηνή και τη Δράμα θα αναγκαστούν να διανυκτερεύσουν στο λιμάνι προορισμού, μια και μετά τις 8 το βράδυ δεν υπάρχει λεωφορείο που να φεύγει από την Καβάλα για τις προαναφερόμενες πόλεις της ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης.
Εξ άλλου, το ζήτημα των άγονων γραμμών συνεχίζει να προβληματίζει τη ΝΕΛ. Σύμφωνα με τα όσα μάς είπε ο κ. Χαλκιώτης, σήμερα πρόκειται για γίνουν συναντήσεις για το θέμα αυτό μεταξύ των συναρμόδιων κυβερνητικών στελεχών. Φαίνεται πως η κυβέρνηση εξετάζει το ζήτημα από μηδενική βάση και βάζει επί τάπητος όλα τα δεδομένα. Θα πρέπει να θεωρείται πολύ πιθανό να αλλάξει ακόμη και το πλαίσιο των μακροχρόνιων συμβάσεων που έχουν ήδη συναφθεί με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, εφόσον αυτές συμφωνήσουν.
Ένα σενάριο που είναι πολύ πιθανό να ενεργοποιηθεί, είναι η δημιουργία δρομολογίων αξόνων, τα οποία θα συνδέονται με τοπικές άγονες γραμμές. Ένα σύστημα που εκτιμάται ότι μπορεί να μειώσει σημαντικά το κόστος λειτουργίας των άγονων γραμμών στα νησιά των Κυκλάδων.
Σημαντικά στοιχεία για την αποτελεσματικότητα των γραμμών, αλλά και για το κόστος τους, αναμένει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων από τις μελέτες που πρόκειται να εκπονηθούν για τις άγονες.