Αρνητική εξέλιξη για τα νησιά του Αιγαίου θα αποτελέσει η συγχώνευση της Ολυμπιακής με την Aegean κατά την άποψη των Οικολόγων Εναλλακτικών. Θεωρούν ότι το νέο σχήμα θα έχει κάθε συμφέρον αποκτώντας μονοπωλιακή ισχύ στη χώρα μας να δημιουργήσει πολλά προβλήματα στα νησιά μας.
Αρνητική εξέλιξη για τα νησιά του Αιγαίου θα αποτελέσει η συγχώνευση της Ολυμπιακής με την Aegean κατά την άποψη των Οικολόγων Εναλλακτικών. Θεωρούν ότι το νέο σχήμα θα έχει κάθε συμφέρον αποκτώντας μονοπωλιακή ισχύ στη χώρα μας να δημιουργήσει πολλά προβλήματα στα νησιά μας.
Και θέτουν τα παρακάτω ερωτήματα:
- Πώς θα οριοθετείται η υπέρμετρη διαπραγματευτική δύναμη του μόνου αερομεταφορέα απέναντι στα κέντρα πολιτικών αποφάσεων;
- Πώς θα διασφαλίζεται η καθολική υπηρεσία για τα νησιά, αν η μοναδική εταιρεία αποφασίσει κάποια στιγμή να μην καταθέσει προσφορές για ορισμένες άγονες γραμμές;
- Τι εγγυήσεις θα υπάρχουν απέναντι στο ενδεχόμενο ενός καρτέλ με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες για ταυτόχρονες αυξήσεις των εισιτηρίων προς τα νησιά;
Θεωρούν την κοινωνική και περιβαλλοντική βιωσιμότητα βασικό στοιχείο της πολιτικής μεταφορών. Η εξαγγελία για συγχώνευση των δύο μοναδικών υπολογίσιμων αεροπορικών εταιρειών της χώρας μας, λίγους μόνο μήνες μετά την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής, δημιουργεί σοβαρά ερωτηματικά για την προοπτική των μεταφορών στην Ελλάδα, τη λειτουργία του ανταγωνισμού και την προστασία των καταναλωτών.
Οι αερομεταφορές έχουν στη χώρα μας ένα ιδιόμορφο ρόλο, καθώς οι περισσότερες από τις ηπειρωτικές εσωτερικές γραμμές αφορούν αποστάσεις μέχρι 700 - 800 χιλιομέτρων, όπου κανονικά το αεροπλάνο δε θα είχε κανένα ρόλο αν είχαμε ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο. Από την άλλη πλευρά, ο μεγάλος αριθμός νησιών επιβάλλει την ύπαρξη αεροπορικών γραμμών ως εφεδρικής συγκοινωνίας, ιδίως σε σχετικώς απομονωμένα νησιά.