Μετά τις καθυστερήσεις και την πρόσφατη βλάβη στο πλοίο «Πηνελόπη», σοβαρές καταγγελίες πολιτών για τα πανάκριβα εισιτήρια που υποχρεώνονται να βγάζουν οι επιβάτες του πλοίου λόγω «μικρού πρωτοκόλλου τρίτης θέσης».
Μετά τις καθυστερήσεις και την πρόσφατη βλάβη στο πλοίο «Πηνελόπη», έρχονται και οι καταγγελίες επιβατών για τις τιμές των εισιτηρίων. Στα δρομολόγια της προηγούμενης εβδομάδας και συγκεκριμένα την Παρασκευή 7 Ιανουαρίου, παρατηρήθηκε αυξημένη κίνηση και άρα ζήτηση εισιτηρίων, με αποτέλεσμα να εξαντληθούν τα της τρίτης θέσης και να υποχρεώνονται οι επιβάτες να εκδίδουν εισιτήρια πρώτης θέσης με καμπίνα! Αρκετοί επιβάτες έσπευσαν να καταγγείλουν το γεγονός στο Λιμεναρχείο Καβάλας, ενώ η ίδια κατάσταση καταγράφηκε και στο λιμάνι της Μύρινας για τους επιβάτες που ταξίδευαν για Καβάλα και Θεσσαλονίκη.
Συγκεκριμένα, το πρόβλημα παρουσιάστηκε καθώς το πρωτόκολλο του πλοίου προβλέπει μόνο 72 θέσεις για την οικονομική θέση, με εισιτήριο από Λήμνο για Καβάλα στα 16 ευρώ. Οι υπόλοιποι επιβάτες υποχρεώθηκαν να πληρώσουν, αντί των 16 ευρώ, ποσό 41 ευρώ, παίρνοντας εισιτήριο πρώτης θέσης με καμπίνα.
Εκπαιδευτικός που κατάγεται από το Γιάννενα και ταξίδευε με την τετραμελή οικογένειά της από Καβάλα για Λήμνο, αναγκάστηκε να επιστρέψει στα Γιάννενα, καθώς είχαν εξαντληθεί και τα εισιτήρια της πρώτης θέσης. Άλλη επιβάτης που δε δεχόταν να πληρώσει τη διαφορά στην τιμή του εισιτήριου, προχώρησε σε καταγγελία στο Λιμεναρχείο Καβάλας.
Μόνο 72!
Για την οικονομική θέση το πλοίο «Πηνελόπη» μπορεί να εκδώσει μόνο 72 εισιτήρια, εξυπηρετώντας πέντε νησιά του βορείου Αιγαίου.
Το συγκεκριμένο πλοίο εκτελεί το επιδοτούμενο δρομολόγιο της άγονης γραμμής αντικαθιστώντας από τις πρώτες μέρες τις νέας χρονιάς το πλοίο «Θεόφιλος». Οι καταγγελίες των επιβατών επικεντρώνονται και στο γεγονός ότι το συγκεκριμένο πλοίο εκτελεί επιδοτούμενη γραμμή και θα έπρεπε οι τιμές των εισιτηρίων να είναι πολύ χαμηλότερες. Όσοι, όμως, ταξίδεψαν από Λήμνο για Καβάλα ή και το αντίστροφο αναγκάστηκαν, αντί 16 ευρώ, να πληρώσουν διάφορες τιμές στα εισιτήρια και συγκεκριμένα της δεύτερης θέσης, από 28 ευρώ ή 31 ή 36, έως και 41 ευρώ της πρώτης θέσης.
Σύμφωνα με το γενικό γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Δημήτρη Χαλκιώτη, που έχει στην αρμοδιότητά του τα επιδοτούμενα δρομολόγια, «το συγκεκριμένο πλοίο ήταν δρομολογημένο στη γραμμή Ηγουμενίτσα - Μπάρι και γι’ αυτό είχε αυτό το πρωτόκολλο, το οποίο λήγει στις 31 Μαρτίου. Εάν ζητούσαμε αλλαγή του πρωτοκόλλου, η διαδικασία θα διαρκούσε ένα μήνα και θα έμενε η γραμμή χωρίς πλοίο.».
Πάντως, το πλοίο «Πηνελόπη» θα πρέπει άμεσα να προχωρήσει στην αλλαγή πρωτοκόλλου αν θέλει να παραμείνει στη συγκεκριμένη γραμμή και - όπως τόνισε ο κ. Χαλκιώτης - «εάν το πλοίο παραμείνει και μετά τις 31 Μαρτίου, θα ζητήσουμε την αλλαγή πρωτοκόλλου και την αύξηση των θέσεων της οικονομικής θέσης, ώστε να εξυπηρετούνται όλα τα νησιά και να υπάρχουν πολλά εισιτήρια οικονομικής θέσης».
Αξίζει να σημειωθεί ότι παρόμοια προβλήματα αντιμετωπίζουν οι επιβάτες που ταξιδεύουν και με το πλοίο «Ταξιάρχης», κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες, τότε που υπάρχει μεγάλη ζήτηση στα εισιτήρια και υποχρεώνονται να ταξιδεύουν από Λαύριο για Λήμνο με εισιτήρια πρώτης θέσης.