«… “σκοτεινότερα” Κουροπάτκιν»

01/07/2012 - 05:56
Η σκηνή εξόχως θεατρική… Στο απόλυτο σκοτάδι ενός ελαιώνα της λεσβιακής υπαίθρου, μια ομάδα περπατά καθοδηγούμενη στο βηματισμό της από… τους προβολείς των τηλεοπτικών καμερών!
Η σκηνή εξόχως θεατρική… Στο απόλυτο σκοτάδι ενός ελαιώνα της λεσβιακής υπαίθρου, μια ομάδα περπατά καθοδηγούμενη στο βηματισμό της από… τους προβολείς των τηλεοπτικών καμερών! Στο βάθος, το φως ενός τσιμπλοφάναρου τους λέει πως μάλλον εκεί είναι ο προορισμός τους… Τα καταφέρνουν και φτάνουν χωρίς κανείς να σκουντουφλήσει! Αυτό κι αν θα ήταν είδηση. Ο υπουργός Πολιτισμού, Παύλος Γερουλάνος, και η συνοδεία του γίνονται δεκτοί από το δήμαρχο Λέσβου, Δημήτρη Βουνάτσο, στο… «ταλαίπωρο Μουσείο Θεοφίλου»!
Και τι να δει, βέβαια, μέσα στη νύχτα ο υπουργός στο ταλαίπωρο Μουσείο; Στην πρώτη αίθουσα, στο μισοσκόταδο, θα μπορούσε να σε υποβάλει ο μεγάλος πίνακας του μαρτυρίου του Πατριάρχη Γρηγορίου, αν σε άφηναν δυο - τρεις ντάνες με αφίσες έργων του Θεοφίλου και μια βιτρίνα με «τσολιαδάκια» πλαστικά, Made in China έργα του Θεόφιλου που έχουν γίνει… ανάγλυφα πιάτα! Δίπλα σε γλυκά του κουταλιού με αμπαλάζ κουτιά όπου εικονίζεται το θρυλικό θεοφιλικό λιομάζωμα. Πριν τα φύλλα των δένδρων και οι ελιές «φύγουν» για πάντα από τα δέντρα; Ποιος ξέρει, και πού να δεις τέτοιες λεπτομέρειες σε τέτοια σκοτάδια…
Στις άλλες αίθουσες ο υπουργός ακούει το γενικό γραμματέα της Περιφέρειας, Νάσο Γιακαλή, δήμαρχο Μυτιλήνης στις τετραετίες 1999 - 2002 και 2007 - 2010, αλλά και αντιδήμαρχο παλιότερα, να λέει πως ο δημοσιογραφικός θόρυβος ήταν υπερβολικός, δεν έχουν καταστραφεί τα έργα σε μη αναστρέψιμο σημείο, οι κορνίζες τους έχουν μόνο χαλάσει και όλα οφείλονται στο ότι δεν έχουν βάλει στους πίνακες τζάμια, αλλά… πλεξιγκλάς!

Μπορεί να είναι κι έτσι, και μπορεί και να το δέχτηκε ετούτο ως αλήθεια ο υπουργός, αλλά πώς να το επιβεβαιώσεις σε κάτι σκοτεινές αίθουσες με έναν από τους δέκα περίπου προβολείς οροφής στην κάθε μια να φωτίζει τα έργα με τα λιγοστά - είπαν οι ειδικοί - από τα χρώματα των έργων που μένουν στη θέση τους, τα έργα που δε μάδησαν και οι καμβάδες τους δεν άρχισαν να αποσυντίθενται…
Η επίσκεψη στο Μουσείο Θεοφίλου ολοκληρώνεται με γέλια -γιατί άραγε;-, χαρές -επίσης γιατί;- και ιστορίες για το πώς συνδέεται ο Θεόφιλος με το Ρώσο αρχιστράτηγο στη Μαντζουρία, στις μάχες κατά των Ιαπώνων, στρατηγό Κουροπάτκιν, και τον περίφημο τίτλο κύριου άρθρου αθηναϊκής εφημερίδας το 1904 «δεξιότερα Κουροπάτκιν».
Ο κόσμος αποχωρεί, ξανά οι κάμερες σε ρόλο φανοστάτη, κατεύθυνση αυτήν τη φορά στην άλλη άκρη του πατρογονικού ελαιώνα του Στρατή Ελευθεριάδη - Τériade, το άλλο έργο ζωής του μεγάλου Έλληνα τεχνοκριτικού Στρατή στη Γαλλία, το Μουσείο - Βιβλιοθήκη Τεριάντ.
Να του είπε κανείς, άραγε, του υπουργού πως δυο διαρρήξεις μετρά το Μουσείο και μια κλοπή έργων του που εκτίθονταν πριν χρόνια στην Αθήνα και πως πια η Αλίς Τεριάντ, που κάλυπτε τα κενά πότε με νέα έργα και πότε με χρήματα για να αγορασθούν νέα έργα, μας άφησε χρόνια; Περιδιάβηκε τις αίθουσες του Μουσείου Τεριάντ ο κ. Υπουργός κι αποχωρώντας έκανε δηλώσεις.

Ανακοίνωσε πως το έργο του εκσυγχρονισμού και της επέκτασης του Μουσείου - Βιβλιοθήκης Τεριάντ, προϋπολογισμού δυο εκατομμυρίων ευρώ, εντάσσεται στο ΕΣΠΑ, όσον αφορά δε στο Μουσείο Θεοφίλου, το Υπουργείο θα αναλάβει τη σταδιακή συντήρηση των πινάκων. Για το κτήριο που στεγάζει τα έργα του Θεοφίλου και που πανθομολογουμένως χρειάζεται ριζική επισκευή, ο κ. Γερουλάνος είπε πως πρόκειται για κτήριο που ανήκει στην αυτοδιοίκηση, πως τα προβλήματα δεν τα λύνει ο υπουργός και πως… πιστεύει στην αυτοδιοίκηση, για αυτό και το θέμα μπαίνει σε διαβούλευση! Τι μαγική λέξη;! Να έλυνε και τα προβλήματα, καλά που θα ήταν…
Αργά το βράδυ της Παρασκευής αποχώρησε ο Παύλος Γερουλάνος με τη συνοδεία του από τον ελαιώνα τού Τεριάντ. Λίγο μετά, άρχισε να βρέχει… Ευτυχώς έφυγε νωρίς, γιατί θα χρειάζονταν και ομπρέλες για να περιδιαβεί το σκοτεινό Μουσείο Θεοφίλου με τα έργα πάνω στα οποία πλέον έτρεχαν τα βρόχινα νερά.
Η συμβασιούχος με τη ληγμένη σύμβαση, απλήρωτη από τον περασμένο Απρίλιο, κλειδώνει και φεύγει. Ο φουστανελάς ζωγράφος, χυτεμένος πια στη μεταλλική του προτομή και στην ιστορία του τόπου, απομένει μοναχός του με τις ζωγραφιές του και τα λιόδεντρα του φίλου του Τεριάντ. Ετούτα τουλάχιστον δεν είχε αναλάβει να τα προστατεύει καμμιά δημοτική αρχή και δεν μπαίνουν σε… διαβούλευση.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey