Θα κλάψουν τα… ΚΤΕΛ

01/07/2012 - 05:56
Άσχημα μαντάτα θα ακουστούν για τους μεταφορείς των μαθητών κατά το επόμενο σχολικό έτος στη σημερινή συνεδρίαση της νομαρχιακής επιτροπής Οικονομικών, μια και λόγω κρίσης θα μειωθούν κατά 11% οι δαπάνες για το μεταφορικό έργο.
Άσχημα μαντάτα θα ακουστούν για τους μεταφορείς των μαθητών κατά το επόμενο σχολικό έτος στη σημερινή συνεδρίαση της νομαρχιακής επιτροπής Οικονομικών, μια και λόγω κρίσης θα μειωθούν κατά 11% οι δαπάνες για το μεταφορικό έργο. Μείωση που αφορά στο ποσό που είχε κοστίσει την περίοδο 2008 - 2009 η μεταφορά των μαθητών, με αποτέλεσμα τα χρήματα που προβλέπεται να εγκριθούν να υπολείπονται κατά 700.000 ευρώ εκείνων που έχουν προϋπολογιστεί για το σχολικό έτος 2010 - 2011.

Ο αρμόδιος αντινομάρχης Σταύρος Ψαρρόπουλος εκτιμά ότι με τα νέα δεδομένα που δημιουργούνται, δε θα υπάρξει δυνατότητα να δοθεί καμμία αύξηση στα ΚΤΕΛ, ενώ πιστεύει πως για τα ταξί δε θα δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα. Προσθέτει, όμως, και κάτι άλλο ο κ. Ψαρρόπουλος, ότι φέτος ήταν η μόνη χρονιά που με τη λήξη του σχολικού έτους είχαν περίπου εξοφληθεί οι μεταφορείς, αφού έχουν να λαμβάνουν ελάχιστα χρήματα ως υπόλοιπο. Υπέρ αυτής της «τακτοποίησης» λειτούργησε και ο εξορθολογισμός των γραμμών που έγινε την τελευταία διετία, αφού περιόρισε τον αριθμό των οχημάτων που χρησιμοποιούνται σε Λέσβο και Λήμνο.

11% λιγότερα από πρόπερσι
Σήμερα στη συνεδρίαση της νομαρχιακής επιτροπής θα συζητηθεί το θέμα του διαγωνισμού που έγινε, προκειμένου να ανατεθεί το μεταφορικό έργο των μαθητών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κατά το νέο σχολικό έτος. Βάσει του ισχύοντος μαθηματικού τύπου με τον οποίο υπολογίζεται το κόστος της κάθε γραμμής ανάλογα με την απόσταση και τον αριθμό των εξυπηρετούμενων μαθητών, όπως είπε ο κ. Ψαρρόπουλος, «ο διαγωνισμός ήταν προϋπολογισμού 2,29 εκατ. ευρώ, και για τα δύο νησιά, για πάνω από 150 γραμμές».
Όμως, όπως συνέχισε ο ίδιος, δεν υπήρξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον κι έτσι μόνο 10 αιτήσεις έγιναν για ισάριθμες γραμμές, ενδεχομένως γιατί κάποιοι δεν πρόλαβαν ή δεν μπορούσαν να συγκεντρώσουν και τα δικαιολογητικά που έπρεπε να προσκομίσουν (ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα κ.λπ.). Κι ενώ όλα έδειχναν πως θα ακολουθηθεί η «πεπατημένη» των προηγούμενων ετών, οπόταν τελικά οι γραμμές δίνονταν με απευθείας ανάθεση στα τέλη Αυγούστου, φαίνεται πως θα υπάρξουν σοβαρές αλλαγές, όχι στη διαδικασία, αλλά στο ποσόν που θα κατανεμηθεί για τη μεταφορά των μαθητών.
«Η οδηγία που μας ήρθε», ανέφερε ο κ. Ψαρρόπουλος, «είναι να διαμορφώσουμε τη δαπάνη όχι με βάση τον τύπο, αλλά με βάση το ποσόν που κόστισε η μεταφορά το σχολικό έτος 2008 - 2009 μειωμένο κατά 11%. Για τα δεδομένα του νομού μας δαπανήθηκαν 1,8 εκατ. ευρώ, οπότε θα πρέπει να μειωθεί το ποσόν για το νέο έτος στα 1,6 εκατ. ευρώ ή περίπου 700.000 λιγότερα απ’ ό,τι με το μαθηματικό τύπο. Προσωπικά, απ’ την εμπειρία των προηγούμενων ετών και με δεδομένο ότι έχει προηγηθεί εξορθολογισμός των γραμμών με μείωσή τους, πιστεύω ότι θα δημιουργηθεί πρόβλημα με τα ΚΤΕΛ, αφού δε θα υπάρχει δυνατότητα να πάρουν την παραμικρή αύξηση.»

Κι όμως πληρώθηκαν

Χθες ήρθε στη νομαρχία και θα διατεθεί τις επόμενες μέρες πίστωση ύψους 172.000 ευρώ, η οποία αποτελεί και την τελευταία δόση για την πληρωμή όσων έκαναν μεταφορικό έργο το σχολικό έτος 2009 - 2010.
Είναι η πρώτη φορά, τόνισε ο κ. Ψαρρόπουλος, που πληρώθηκαν οι μεταφορείς με τη λήξη του σχολικού έτους και δεν υπήρξαν τα προβλήματα και οι καθυστερήσεις που συνήθως παρουσιάζονταν στην πληρωμή των μεταφορικών των μαθητών. «Για πρώτη φορά χρωστάμε κάτι ελάχιστα, που θα ρυθμιστούν τώρα με την πίστωση που πήραμε και θα διατεθεί για τις όποιες εκκρεμότητες υπάρχουν», υπογράμμισε ο αντινομάρχης, που καλείται να «καταστρατηγήσει» τον εγκεκριμένο τύπο υπολογισμού του μεταφορικού κόστους, προκειμένου να «προσαρμοστεί» στις επιταγές της κρίσης.
Πάντως, το τοπίο θα ξεκαθαρίσει απόλυτα στις αρχές Σεπτεμβρίου, όταν θα έχει οριστικοποιηθεί και ο αριθμός των μαθητών όπως και το ποιες γραμμές θα εκτελεστούν, γιατί πάντα υπάρχει η πιθανότητα γραμμές που πέρυσι είχαν έναν ή δύο μαθητές φέτος να μη χρειαστεί να εκτελεστούν, μειώνοντας έτσι το κόστος της μεταφοράς.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey