Οκτώ καθηγητές στο Γενικό Λύκειο Μύρινας κι αρκετοί συνάδελφοί τους στο Γενικό Λύκειο και στο ΕΠΑΛ Μούδρου παρέχουν φροντιστηριακές υπηρεσίες στους μαθητές που έχουν ανάγκη υποστήριξης, εντελώς δωρεάν.
Οκτώ καθηγητές στο Γενικό Λύκειο Μύρινας και αρκετοί ακόμη συνάδελφοί τους στο Γενικό Λύκειο και στο ΕΠΑΛ Μούδρου παρέχουν φροντιστηριακές υπηρεσίες στους μαθητές τους που έχουν ανάγκη υποστήριξης, εντελώς δωρεάν. Η εθελοντική πρωτοβουλία, που ξεκίνησε στη λογική να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος για τους μαθητές τής Γ΄ τάξης, από πιθανή καθυστέρηση στην έναρξη του δημόσιου φροντιστηρίου, συνεχίστηκε ακόμη κι όταν έγινε γνωστό πως αναστέλλεται η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη (Π.Δ.Σ.). Κι όλα δείχνουν πως θα συνεχιστεί ανεξάρτητα απ’ το τι θα ισχύσει για την Π.Δ.Σ., που επανακάμπτει με τον καινούργιο χρόνο, «επιλεκτικά» όμως μόνο για μαθητές Γ΄ τάξης, δυσπρόσιτων λυκείων.
Δε θέλησαν να υποκαταστήσουν το ρόλο και τις υποχρεώσεις της Πολιτείας, αλλά προσφέρθηκαν εθελοντικά να βοηθήσουν τους μαθητές τους, έως ότου δρομολογηθεί η Π.Δ.Σ.. Ο λόγος για καθηγητές λυκείων της Λήμνου, που ανέλαβαν εθελοντικά την πρωτοβουλία να διδάξουν σε όσους μαθητές δεν είχαν χρήματα για ιδιαίτερα και φροντιστήρια, έως ότου ξεκινήσει η Π.Δ.Σ..
«Πέρυσι», είπε μιλώντας στο «Ε» ο καθηγητής του Γενικού Λυκείου Μύρινας, αλλά και πρόεδρος της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ) Λήμνου, Θεόδωρος Μονοκρούσος, διευκρινίζοντας ότι η πρωτοβουλία δεν έχει καμμία σχέση με τη συνδικαλιστική δράση, «είχαμε διαπιστώσει ότι η καθυστέρηση στην έναρξη της Π.Δ.Σ. (άρχισε στις 20 Οκτωβρίου) δημιούργησε προβλήματα στους μαθητές μας που δεν είχαν τη δυνατότητα φροντιστηριακής υποστήριξης. Για αυτό συνολικά οκτώ συνάδελφοι στο Λύκειο της Μύρινας προσφερθήκαμε να κάνουμε μαθήματα εκτός ωραρίου, ώστε να μην υπάρξουν κενά μέχρι να ξεκινήσει το δημόσιο φροντιστήριο.»
Μάθημα αξιών
Ο κ. Μονοκρούσος επεσήμανε ότι η όλη προσπάθεια ήταν στο πλαίσιο ότι το δημόσιο φροντιστήριο είναι υποχρέωση του κράτους και πως με αυτήν τη λογική ξεκίνησε η προσπάθεια. Που όμως, όπως φάνηκε στην πορεία, συνεχίστηκε και όταν διέρρευσε πως δε θα υπάρξει Π.Δ.Σ.. Είχαν δημιουργηθεί τμήματα, υπήρξε απήχηση απ’ τα παιδιά που και λόγω της κρίσης δεν μπορούσαν να απευθυνθούν σε ιδιώτες, και να πληρώσουν, για να έχουν περισσότερη υποστήριξη εν όψει των πανελλαδικών εξετάσεων.
Ανάλογη πρωτοβουλία υπήρξε και στα δύο Λύκεια του Μούδρου, παρ’ ότι εκεί υφίστατο έντονο πρόβλημα μετακίνησης των μαθητών απ’ τα χωριά του ανατολικού τμήματος, αφού δεν υπήρχε η δυνατότητα επιδότησης της μεταφοράς τους εκτός των ωρών του σχολείου, ή τις Κυριακές που, όπως και τα απογεύματα, οι καθηγητές προσφέρθηκαν να κάνουν φροντιστήριο στους μαθητές τους.
«Πραγματικά έμεινα ευχάριστα έκπληκτος απ’ την ενημέρωση που είχα στην επίσκεψή μου στη Λήμνο, απ’ τον προϊστάμενο του γραφείου Μανώλη Ρόκκο και τους συναδέλφους, για ό,τι γίνεται και θα προσπαθήσουμε, βάσει και των κατευθύνσεων που θα μας δοθούν, να προσαρμόσουμε αν μπορέσουμε τα φροντιστηριακά τμήματα που ήδη λειτουργούν, στο πρόγραμμα για την Π.Δ.Σ.», ανέφερε ο προϊστάμενος της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Λέσβου, Βασίλης Κοντάρας.
Σε αντίθεση, όμως, με τη Λήμνο, όπου οι καθηγητές με την ανιδιοτελή στάση τους, δίνουν πραγματικά το καλύτερο μάθημα αξιών, το Υπουργείο Παιδείας, ακόμη και εγκρίνοντας πρόγραμμα Π.Δ.Σ., έχει ένα και μόνο σκοπό, να περιορίσει τον αριθμό των μαθητών που θα ενταχθούν σε αυτό.
Άντισσα και Άγρα
Όλα δείχνουν, λοιπόν, πως εκτός της καθυστέρησης άνω των τριών μηνών που θα σημειωθεί στην έναρξή της, σχεδιάζεται να αφορά μόνο τους μαθητές Γ΄ τάξης λυκείου που φοιτούν στα δυσπρόσιτα σχολεία της χώρας.
Σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στη σχετική απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, η οποία εστάλη στις διευθύνσεις εκπαίδευσης, τμήματα πρόσθετης διδακτικής στήριξης μπορούν να συγκροτούνται ακόμα και με ένα μαθητή. Ωστόσο, δε θα είναι δυνατό να συγκροτείται πάνω από ένα τμήμα για κάθε μάθημα, ενώ οι μαθητές που απουσιάζουν από τα μαθήματα για περισσότερες από το 50% των μηνιαίων ωρών του τμήματος θα διαγράφονται από αυτά.
Η πρόταση για το Νομό Λέσβου είναι να χαρακτηριστούν ως δυσπρόσιτα τα σχολεία της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου, ενώ απ’ το νησί της Λέσβου έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον το Γενικό Λύκειο Άντισσας, καθώς και οι λυκειακές τάξεις του Γυμνασίου Άγρας. Την απόφαση, όμως, για το πού και πότε και με τι δαπάνη θα δοθούν τα λίγα «ψίχουλα» της Π.Δ.Σ., θα την πάρει το Υπουργείο Παιδείας. Το οποίο, θα ανέμενε κανείς, δεδομένης της κρίσης, να εντείνει, αντί να κόψει στο σχολικό έτος, ό,τι πρόγραμμα θα διευκόλυνε τη στήριξη των οικονομικώς αδυνάτων μαθητών, που εκ των πραγμάτων δεν έχουν τις ίδιες ευκαιρίες πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με τους συνυποψηφίους τους.
Σημειωτέον ότι, όπως μας μεταφέρθηκε απ’ τη Λήμνο, όταν η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, είχε συνοδεύσει στο νησί τον πρωθυπουργό που εγκαινίασε το Ψηφιακό Σχολείο, είχε ενημερωθεί για την πρωτοβουλία των καθηγητών να προσφέρουν δωρεάν τις υπηρεσίες τους, ήδη απ’ τις αρχές Οκτωβρίου.