«Πράξη η δέσμευση…»

01/07/2012 - 05:56
Ο αναπληρωτής υπουργός Νίκος Σηφουνάκης, με την ευκαιρία της δημοπράτησης του οδικού άξονα Καλλονής - Σιγρίου, κάνει μια σύντομη αναδρομή στα εννιά χρόνια που μεσολάβησαν απ’ την ανάθεση της μελέτης του έως σήμερα.
Αναδεικνύοντας τη διάσταση ότι και στο θέμα του οδικού άξονα, όπως και για την ίδρυση εφετείου, η κυβέρνηση παρά τις δύσκολες οικονομικές συγκυρίες «τηρεί άλλη μια προγραμματική της δέσμευση προς το λεσβιακό λαό», ο Νίκος Σηφουνάκης δηλώνει πως για να επιτευχθεί η ένταξη του έργου «έτρεξαν με την ψυχή στο στόμα». Ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, με την ευκαιρία της επικείμενης δημοπράτησης του έργου, κάνει μια σύντομη αναδρομή στα εννιά χρόνια που μεσολάβησαν απ’ την ανάθεση της μελέτης του έως σήμερα. Περίοδος κατά την οποία ο βουλευτής Λέσβου «πήρε πάνω του» την προσπάθεια το όνειρο της τοπικής «Εγνατίας» να γίνει πραγματικότητα.

Ο κ. Σηφουνάκης, ύστερα από συνεργασία που είχε με το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, γνωστοποιεί με ανακοίνωσή του ότι το μεγάλο έργο της κατασκευής-αναβάθμισης του οδικού άξονα Καλλονής - Σιγρίου, μήκους 46,7 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 44,5 εκατ. ευρώ, εισήλθε στο τελικό στάδιο για την έναρξη της υλοποίησής του. Το χρονοδιάγραμμα που είχε ανακοινώσει ο αναπληρωτής υπουργός πριν ένα μήνα περίπου, ακολουθείται επακριβώς, αφού - όπως σημειώνει - «η τελική έγκριση εδόθη με την υπογραφή για δημοπράτησή του από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννη Ραγκούση, την Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου. Τα τεύχη δημοπράτησης αποστέλλονται άμεσα στην διαχειριστική αρχή για έγκριση και το αργότερο σε δυο - τρεις εβδομάδες θα δημοσιευθεί η διακήρυξη του διαγωνισμού ανάθεσης της εκτέλεσης του έργου.».

Επτά σταθμοί…

Σε δήλωσή του, ο κ. Σηφουνάκης δηλώνει κατ’ αρχήν ευτυχής γιατί εννέα χρόνια μετά την ανάθεση της μελέτης με φορέα χρηματοδότησης το τέως Υπουργείο Αιγαίου 2002 - 2003 και δύο χρόνια από την τοποθέτησή του (Οκτώβριος 2009) στο Υπουργείο Υποδομών, «μέσα από ένα συνεχή αγώνα φθάνουμε στο θετικό τέλος μιας μεγάλης προσπάθειας. Δυστυχώς θα είχε ολοκληρωθεί το έργο εάν δε χανόταν η περίοδος 2004 - 2009, που εγκαταλείφθηκε χωρίς χρηματοδότηση το έργο των μελετών.».
Μέσα στα δύο τελευταία χρόνια, όπως συνεχίζει στην ίδια δήλωση, «προλάβαμε να ολοκληρώσουμε τις μελέτες, να εξευρεθούν οι πόροι και εν τέλει με την ψυχή στο στόμα κατορθώσαμε να ενταχθεί το έργο στο θεματικό πρόγραμμα του Υπουργείου Υποδομών», δεδομένου ότι ήταν αδύνατο να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου λόγω του μεγάλου οικονομικού του μεγέθους.
Στα 46,7 χιλιόμετρα σύγχρονου δρόμου θα συνδεθεί, όπως υπογραμμίζει ο αναπληρωτής υπουργός, το απομακρυσμένο και δυσπρόσιτο δυτικό τμήμα του νησιού, μειώνοντας στο μισό περίπου το χρόνο της διαδρομής, ενώ οι πολίτες και κυρίως εκείνοι του κεντρικού και βορειοδυτικού τμήματος του νησιού θα δουν ένα όνειρο δεκαετιών να γίνεται πραγματικότητα, που θα οδηγήσει σε ταχείς ρυθμούς ανάπτυξης της περιοχής.
«Θεωρώ το έργο αυτό ένα από τα μεγαλύτερα που έγιναν από την απελευθέρωση της Λέσβου και αισθάνομαι περήφανος που συνέβαλα σ’ αυτό και οι κόποι περίπου μιας δεκαετίας απέδωσαν καρπούς», επισημαίνει ο Νίκος Σηφουνάκης. Και καταλήγει: «Μέσα στη δυσκολότερη πολιτική και οικονομική συγκυρία που ζει η χώρα μας από το 1974 και μετά, η κυβέρνηση του Γ. Παπανδρέου, αναγκασμένη να λαμβάνει σκληρά μέτρα για να αποφύγει την οικονομική κατάρρευση η χώρα - μετά την ίδρυση και λειτουργία του Εφετείου στη Μυτιλήνη -, έρχεται να τηρήσει άλλη μία προγραμματική της δέσμευση προς το λεσβιακό λαό.»


Αλλάζει άρδην ο υφιστάμενος δρόμος Καλλονής - Σιγρίου. Ο Νίκος Σηφουνάκης (πάνω) ανακοίνωσε χθες την έναρξη των διαδικασιών δημοπράτησής του


Οι βασικοί σταθμοί στην πορεία του έργου

- 2002. Έναρξη διαδικασιών ανάθεσης εκπόνησης των μελετών σ’ ένα από τα πιο ειδικευμένα γραφεία μελετών, με φορέα χρηματοδότησης το Υπουργείο Αιγαίου.
- 2004. Ολοκλήρωση της α΄ φάσης των μελετών.
- 2009 Οκτώβριος. Αμέσως μετά τις εκλογές, σύγκλιση της 1ης Σύσκεψης στο Υπουργείο Υποδομών, με τη συμμετοχή των διευθυντών και επιβλεπόντων μηχανικών της διαχειριστικής αρχής, των μελετητών, όπου δρομολογήθηκε η συνέχιση της χρηματοδότησης και η επανεκκίνηση της ολοκλήρωσης των μελετών.
- 2010 Οκτώβριος. Τελικό στάδιο ολοκλήρωσης μελετών, έναρξη διαδικασιών έγκρισης περιβαλλοντικών όρων, σύνταξη τευχών δημοπράτησης, εξασφάλιση επιπρόσθετων πιστώσεων για απαλλοτριώσεις.
- 2011 Ιούνιος - Αύγουστος. Ολοκληρώνονται τα παραπάνω και αποστέλλεται προς ένταξη στο «Επιχειρησιακό πρόγραμμα ενίσχυσης της προσπελασιμότητας» του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
- 23 Σεπτεμβρίου 2011. Ο υπουργός Υποδομών υπογράφει τη διάθεση της πίστωσης 44,5 εκατ. ευρώ και εντέλλεται η υπηρεσία για δημοπράτηση του έργου.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey