Δεν είναι μόνο οι μεγάλοι οδικοί άξονες για τους οποίους η Λέσβος στηρίζει τις προσδοκίες της να προχωρήσουν στο βουλευτή του νομού και υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Στην αρμοδιότητα του ίδιου υπουργείου βρίσκεται και το θέμα των μεγάλου έργου της ύδρευσης.
Δεν είναι μόνο οι μεγάλοι οδικοί άξονες για τους οποίους η Λέσβος στηρίζει τις προσδοκίες της να προχωρήσουν στο βουλευτή του νομού και υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Στην αρμοδιότητα του ίδιου υπουργείου βρίσκεται και το θέμα των μεγάλου έργου της ύδρευσης, που όπως διαπιστώνουν ακόμη και στελέχη της αντιπολίτευσης, δεδομένου του ενδιαφέροντος του Νίκου Σηφουνάκη, είναι η πλέον ευνοϊκή συγκυρία για να προωθηθεί και για να δρομολογηθεί η κατασκευή των επιμέρους έργων που περιλαμβάνει.
Από το πολιτικό γραφείο του υφυπουργού και βουλευτή του νομού Λέσβου, ανακοινώθηκε ότι ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, Παύλος Γερουλάνος, ενημέρωσε το Νίκο Σηφουνάκη ότι εγκρίθηκε από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) η Μελέτη Προέγκρισης Χωροθέτησης (Π.Π.Ε.) του έργου ύδρευσης της νήσου Λέσβου. Το έργο αυτό περιλαμβάνει τα φράγματα Τσικνιά και Λαγκάδας Πολιχνίτου, τους αγωγούς ύδρευσης, καθώς και τα αναγκαία διυλιστήρια ύδατος που η κατασκευή τους θα εξασφαλίσει την ύδρευση των περισσότερων περιοχών της κεντρικής και ανατολικής Λέσβου. Όπως είχε γνωμοδοτήσει από πέρυσι τον Απρίλιο το Νομαρχιακό Συμβούλιο Λέσβου, εγκρίνοντας ομόφωνα τη σχετική εισήγηση του αντινομάρχη Θεόδωρου Βαλσαμίδη, με το έργο ύδρευσης που προωθείται θα αντιμετωπιστούν μακροπρόθεσμα για τα επόμενα 40 χρόνια οι ανάγκες ύδρευσης του τοπικού πληθυσμού της Λέσβου, ακόμη και στην περίπτωση που επαληθευτεί η πρόβλεψη για αύξησή του στις 143.000 κατοίκων.
Παίρνει μπροστά
Μετά την έγκριση από το ΚΑΣ, η επόμενη φάση για την πρόοδο του έργου προβλέπει τη διαδικασία έγκρισης της Προκαταρκτικής Μελέτης και των Τευχών Δημοπράτησης για τις Τεχνικές Μελέτες του έργου από τη γενική γραμματεία Δημοσίων Έργων του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Σε δήλωσή του, μάλιστα, ο κ. Σηφουνάκης υπογράμμισε: «Εργαζόμαστε στην κατεύθυνση επιτάχυνσης των διαδικασιών, προκειμένου να ληφθούν όλες οι αποφάσεις και εγκρίσεις για την ωρίμανση του μεγάλου αυτού έργου.»
Είναι σίγουρο πως οι διαδικασίες που χρειάζονται, όπως και οι πολλές μελέτες, καθιστούν έως και αδύνατη οποιαδήποτε πρόβλεψη για το πότε υπάρχει δυνατότητα να αρχίσει η κατασκευή των δύο μεγάλων φραγμάτων. Μηχανικοί όμως, που γνωρίζουν καλά το θέμα, υποστηρίζουν πως αν υπάρξει ο κατάλληλος συντονισμός, όπως και η αξιοποίηση όλων των μελετών που εδώ και χρόνια εκπονούνται - π.χ. για το φράγμα Αγίας Παρασκευής -, καθώς και αξιοποίηση των κονδυλίων του ΕΣΠΑ, υπάρχουν δυνατότητες να διαμορφωθεί ένα εφικτό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των αναγκαίων έργων που θα λύσουν το ζήτημα ύδρευσης του νησιού.
Αυτόν το ρόλο του συντονιστή φαίνεται, και απ’ την ανακοίνωση που εξέδωσε, πως έχει ήδη αρχίσει να αναλαμβάνει ο βουλευτής του νομού Λέσβου, προσπαθώντας και σε αυτό τον κρίσιμο τομέα να παρέμβει για το «αύριο» και την ανάπτυξη του νησιού. Αν δεν αξιοποιηθεί τώρα η συγκυρία να υπάρχει κυβερνητικό στέλεχος που θα επιδείξει ειδικό ενδιαφέρον για το τεράστιο σε κόστος και πολύ δύσκολο περιβαλλοντικά έργο, το οποίο και θα «ποτίσει» ολόκληρο το νησί, τότε δύσκολα θα υπάρξει άλλη ευκαιρία τα φράγματα Τσικνιά στην Αγία Παρασκευή και Λαγκάδας (μεταξύ Βρίσας και Βασιλικών) Πολιχνίτου, όπως και τα αναγκαία δίκτυα μεταφοράς του νερού, να κατασκευαστούν. Οπότε και το φάντασμα της δίψας θα πλανάται για τα καλά πάνω απ’ τη Λέσβο.