Επικίνδυνη για την υγεία των πολιτών καθίσταται πλέον η κόντρα που έχει ξεσπάσει εδώ και μήνες μεταξύ ΕΚΑΒ και Νοσοκομείου Μυτιλήνης για τις διακομιδές ασθενών. Παρά τις επανειλημμένες παρεμβάσεις του εισαγγελέα Πρωτοδικών, οι καβγάδες είναι πλέον καθημερινό φαινόμενο.
Επικίνδυνη για την υγεία των πολιτών καθίσταται πλέον η κόντρα που έχει ξεσπάσει εδώ και μήνες μεταξύ ΕΚΑΒ και Νοσοκομείου Μυτιλήνης για τις διακομιδές ασθενών. Παρά τις επανειλημμένες παρεμβάσεις του εισαγγελέα Πρωτοδικών, σε μια προσπάθεια να βρεθεί η «χρυσή τομή» για τη συνεργασία των δύο πλευρών, οι καβγάδες είναι πλέον καθημερινό φαινόμενο, με «θύματα» τους πολίτες που έχουν μετατραπεί σε «σάκο του μποξ» ανάμεσα σε ΕΚΑΒ και Νοσοκομείο.
Στην τελευταία παρέμβασή του ο εισαγγελέας Πρωτοδικών, κ. Μπούτσικος, αφού είχε καλέσει και τις δύο πλευρές προκειμένου να βρεθεί ένας τρόπος να συνεργαστούν μεταξύ τους, είχε καταλήξει στο να αναθέσει το συντονισμό όλων των ασθενοφόρων (Νοσοκομείου και ΕΚΑΒ) στο ΕΚΑΒ, που θα έχει και το συντονισμό των διαθέσιμων πληρωμάτων για κάθε διακομιδή. Αυτό δηλαδή σημαίνει ότι το ΕΚΑΒ θα είχε την αρμοδιότητα να «μοιράζει» το έργο των διακομιδών με βάση τα διαθέσιμα ασθενοφόρα και πληρώματα. Στην πράξη όμως, ούτε αυτό υλοποιείται.
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων στο ΕΚΑΒ Μυτιλήνης, κ. Ασημάκης Βερβέρης, λέει στο «Ε»: «Δεν υπάρχει συντονισμός αυτήν τη στιγμή, γιατί πολύ απλά το Νοσοκομείο δε μας διαθέτει ούτε το απαιτούμενο προσωπικό ούτε και τα ασθενοφόρα. Ο συντονισμός είναι μόνο στα χαρτιά και η κατάσταση παραμένει αμετάβλητη. Το Νοσοκομείο, όπως λένε οι πληροφορίες μας, έχει απαλλάξει τους μόνιμους οδηγούς του από τα καθήκοντά τους και μας έχει διαθέσει για πλήρωμα μόνο τρία άτομα. Η μια είναι γυναίκα για πλήρωμα ασθενοφόρου, η οποία βρίσκεται σε άδεια και υπάρχουν και δυο συμβασιούχοι οδηγοί για να εξυπηρετούν τα εξιτήρια. Και αυτά όμως τα δυο άτομα, και το ένα ασθενοφόρο που μας διαθέτει το Νοσοκομείο, λειτουργούν με πρωινό ωράριο, από τις 7 το πρωί μέχρι τις 2:30 το μεσημέρι. Όλο το βάρος των διακομιδών πέφτει δηλαδή και πάλι στο ΕΚΑΒ.»
Από το καλοκαίρι
Από το περασμένο καλοκαίρι, όταν ο πρόεδρος του ΕΚΑΒ, κ. Παπαευσταθίου, είχε επισκεφθεί τη Μυτιλήνη και είχε ενημερώσει τους εργαζομένους για τις αρμοδιότητές τους, έχει ξεσπάσει «πόλεμος» μεταξύ Νοσοκομείου και ΕΚΑΒ, αφού ουσιαστικά οι εργαζόμενοι του ΕΚΑΒ αρνούνται να καλύπτουν αρμοδιότητες του Νοσοκομείου σχετικές με τις δευτερογενείς διακομιδές, που πάντως κάλυπταν μέχρι τώρα λόγω της έλλειψης του απαιτούμενου προσωπικού που αντιμετωπίζει το Νοσοκομείο.
«Αυτήν τη στιγμή φθάνουμε να αναλαμβάνουμε διακομιδές από Νοσοκομείο προς αεροδρόμιο, προγραμματισμένες μετακινήσεις από νοσοκομεία σε εργαστήρια για εξετάσεις, εξιτήρια· δηλαδή καλύπτουμε αρμοδιότητες που έχει το Νοσοκομείο σε βάρος των επειγόντων περιστατικών. Αν δεν υπήρχε διαθέσιμο ασθενοφόρο πριν λίγες ημέρες όταν μια γυναίκα τραυματίστηκε στην προκυμαία, τι θα γινόταν; Κινδυνεύουν ανθρώπινες ζωές, αυτό φωνάζουμε τόσο καιρό τώρα και δεν έχει γίνει ακόμη κατανοητό», τονίζει ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΕΚΑΒ, κ. Βερβέρης.
Ο ίδιος τόνισε ότι μέσα στις επόμενες ημέρες, αντιπροσωπία των εργαζομένων του ΕΚΑΒ θα επισκεφθεί εκ νέου τον εισαγγελέα για να ζητήσει παρέμβασή του, ενώ είναι έτοιμοι οι εργαζόμενοι να κάνουν και άλλες δυναμικές κινητοποιήσεις προκειμένου να πιέσουν ώστε να βρεθεί λύση στο πρόβλημα.
Παράπονα και εκνευρισμός από τους πολίτες
Στο μεταξύ, καθημερινό φαινόμενο είναι η ταλαιπωρία πολιτών που γίνονται «μπαλάκι» στην κόντρα των δύο πλευρών. Έχουν υπάρξει περιπτώσεις ασθενών που μπορεί να έμειναν μέχρι και δυο ημέρες (!) παραπάνω στο Νοσοκομείο μέχρι να βρεθεί διαθέσιμο ασθενοφόρο να τους μεταφέρει στο σπίτι τους. Τα παράπονα και οι φωνές είναι καθημερινό φαινόμενο στο γραφείο του διοικητή, στους διαδρόμους του Νοσοκομείου, αλλά και στο τηλεφωνικό κέντρο του ΕΚΑΒ.
«Ο κόσμος φωνάζει, ταλαιπωρείται και εμείς κάνουμε ό,τι μπορούμε κάθε φορά για να βρούμε λύσεις. Είναι ένα καθημερινό φαινόμενο πλέον, που μας έχει κουράσει και πιο πολύ έχουν κουράσει τον κόσμο», λέει ο διοικητής του Νοσοκομείου Μυτιλήνης, Άρης Χατζηκομνηνός.
Το ίδιο παραδέχεται και ο κ. Βερβέρης, αφού όπως λέει χαρακτηριστικά οι τηλεφωνητές του ΕΚΑΒ είναι εκείνοι που ακούνε τα περισσότερα. «Δικαιολογημένα ο κόσμος φωνάζει, γιατί ταλαιπωρείται. Έχουν δίκιο που παραπονιούνται, όμως και εμείς από την πλευρά μας, αν αφήσουμε ακάλυπτο ένα επείγον περιστατικό για να καλύψουμε ένα εξιτήριο, τότε θα είμαστε υπόλογοι. Έχουμε στα χέρια μας ανθρώπινες ζωές και είναι υποχρέωσή μας να τις προστατέψουμε.»