Μια ξεχωριστή δασκάλα, με πολυετή προσφορά στην εκπαίδευση, η Σοφία Ανδριώτου - Σπανού, άφησε, όπως η ίδια με χιούμορ δηλώνει, «την εύκολη κι ανέξοδη κριτική του καναπέ» και ρίχνεται στη μάχη των δημοτικών εκλογών με το συνδυασμό «Λέσβος, δημιουργική πορεία».
Μια ξεχωριστή δασκάλα, με πολυετή προσφορά στην εκπαίδευση, μια δασκάλα που επιμένει ότι όλα είναι θέμα παιδείας, που προτρέπει τα παιδιά να δημιουργήσουν, η Σοφία Ανδριώτου - Σπανού, άφησε, όπως η ίδια με χιούμορ δηλώνει, «την εύκολη κι ανέξοδη κριτική του καναπέ» και ρίχνεται στη μάχη των δημοτικών εκλογών με το συνδυασμό «Λέσβος, δημιουργική πορεία».
Η Μυτιληνιά, που έκανε το όνειρό της επάγγελμα, μετρά ήδη 28 χρόνια υπηρεσίας ως δασκάλα σε σχολεία κυρίως του Πλωμαρίου, ενώ εδώ και μία δεκαετία υπηρετεί στο 9ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης. Όλα αυτά τα χρόνια εργάστηκε με ζήλο για την ευαισθητοποίηση των μαθητών της και της τοπικής κοινωνίας σε θέματα περιβάλλοντος, τέχνης, πολιτισμού και ιστορίας. Μάλιστα, «για την παιδευτική, πνευματική και εθνωφελή της δράση» βραβεύτηκε το 2000, μετά από πρόταση του σχολικού συμβούλου, από την Ακαδημία Αθηνών, ενώ το 2001 έλαβε τιμητική διάκριση από το Εθνικό Συμβούλιο Ελληνίδων.
Το βασικό πλεονέκτημά της, όπως το αποκαλύπτουν οι ίδιοι οι μαθητές της, είναι ότι πάντα έψαχνε κι έβρισκε κώδικες επικοινωνίας με τα παιδιά. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι έχει ανεβάσει στο YouTube βιντεάκι με εργασία των παιδιών στο χώρο της Μικρασιάτισσας Μάνας, δεν είναι τυχαίο ότι διατηρεί επαφή μέσω του Facebook με περίπου 200 νέους, ηλικίας 10 έως 37 ετών, οι οποίοι ακόμη την αποκαλούν «κυρία».
Η κ. Ανδριώτου - Σπανού έχει διατελέσει έφορος ξιφασκίας του Αιγέα Πλωμαρίου και τώρα είναι γραμματέας του Εξωραϊστικού Συλλόγου Πληγωνίου «Η Αγία Τριάδα». Είναι παντρεμένη με τον Παναγιώτη Ανδριώτη, διευθυντή τραπεζικού καταστήματος, και έχει δύο παιδιά. Την Κατερίνα, απόφοιτη του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, καθηγήτρια Μουσικής σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη Λέσβο, και το Μάριο, διεθνολόγο, μεταπτυχιακό φοιτητή Στρατηγικών Σπουδών Διεθνών Σχέσεων στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
Πώς πήρατε την απόφαση να συμμετάσχετε στις εκλογές;
«Η απόφασή μου να θέσω υποψηφιότητα στις εκλογές του Νοεμβρίου στηρίχθηκε στη διαχρονική μου προσπάθεια για τη δημιουργία ενεργών και υπεύθυνων πολιτών μέσα από την εκπαίδευση. Για να μην είμαι η δασκάλα που απλώς το δίδαξε, αποφάσισα να αφήσω την εύκολη, ανέξοδη και παθητική κριτική του καναπέ, προκειμένου να ασχοληθώ ενεργά με θέματα που αφορούν το νησί που γεννήθηκα και μεγάλωσα.
Επί της ουσίας, αισθάνομαι πως θα ήμουν ανακόλουθη με ό,τι πρεσβεύω τόσα χρόνια τώρα μέσα στην τάξη περί της συμμετοχής στα κοινά, αν η ίδια δεν έπαιρνα την απόφαση να βγω απ’ την τάξη και να αγωνιστώ για τα κοινά.»
Γιατί με το συγκεκριμένο συνδυασμό;
«Ο Παντελής Πατερέλλης, απ’ τον οποίο κι εκκρεμούσε πρόταση απ’ τις προηγούμενες εκλογές, ώστε να μπω στον ίδιο συνδυασμό μαζί του τότε, δείχνει την απαραίτητη εμπιστοσύνη για την ανάληψη πρωτοβουλιών από όλους τους συνεργάτες του. Έτσι δίνει τη δυνατότητα ανάπτυξης ευέλικτης και άμεσης δράσης σε οποιονδήποτε τομέα. Αυτό, σε συνδυασμό με τη στελέχωση από το πολύπλευρο ανθρώπινο δυναμικό των συνυποψηφίων μου, εξασφαλίζει τη συνεχή παροχή νέων ιδεών στην κοινή δεξαμενή σκέψης της “δημιουργικής πορείας”.
Θεώρησα, λοιπόν, την πρότασή του πειστική και δέχτηκα να συμμετέχω στο συνδυασμό. Επιπλέον εκτιμώ πως το πρόγραμμα του συνδυασμού καταθέτει μια ρεαλιστική πρόταση για το νέο δήμο, ο οποίος είναι, θέλουμε δε θέλουμε, μια καινούργια πραγματικότητα που καλούμαστε να υπηρετήσουμε, αξιοποιώντας τα θετικά του σημεία.»
Προσωπικά με τι θα επιδιώξετε να ασχοληθείτε ως δημοτική σύμβουλος;
«Αν εκλεγώ, οι βασικές μου επιδιώξεις θα είναι να στηρίξω οτιδήποτε έχει σχέση με τα σχολεία του δήμου και την εκπαίδευση γενικότερα.
Με όλες μου τις δυνάμεις θα βοηθήσω ώστε κάθε χωριό του νησιού μας να συνεχίσει να έχει ζωή και μέλλον και θα σταθώ δίπλα σε κάθε πρωτοβουλία που έχει αυτόν το στόχο.
Ήδη είπα τρία ‘θα’ και έχω αρχίσει να αισθάνομαι άσχημα. Κι αυτό γιατί έχουμε όλοι μας συνδέσει το “θα” με υποσχέσεις που δεν πραγματοποιούνται. Όμως η εμπειρία μου στο χώρο της εκπαίδευσης, η κοινωνική μου παρουσία, αλλά και η θέληση για προσφορά, είναι σίγουρα εγγύηση για την προσπάθεια που έχω τη διάθεση να καταβάλω με όλες μου τις δυνάμεις.»