Συνέντευξη με φόντο την κρουαζιέρα και την ασφάλεια που θέλουν να εξασφαλίζουν οι εταιρείες στους τουρίστες

Πίκουλος: «Η ύπαρξη ντόκου δημιουργεί άλλες προοπτικές για τη Λέσβο» [Vid]

29/11/2021 - 09:00 Ενημερώθηκε 02/12/2021 - 11:10

Συστήνεται ομάδα εργασίας για την κρουαζιέρα στη Λέσβο. Αυτό ήταν το αποτέλεσμα της πρόσφατης συνάντησης του Περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου, Κώστα Μουτζούρη, του τουριστικού πράκτορα Ηλία Πίκουλου, του προέδρου του Επιμελητηρίου Λέσβου, Βαγγέλη Μυρσινιά, του προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου, Γιάννη Μουτζούρη, του προέδρου της Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων Λέσβου, Παναγιώτη Χατζηκυριάκου και του αντιπρόεδρου του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου, Κώστα Παπαδόπουλου. 

Η συνάντηση έγινε με αφορμή την έλευση την Τρίτη 23 Νοεμβρίου 2021 του κρουαζιερόπλοιου NORWEGIAN GETEWAY, με 1720 επιβάτες και 1500 άτομα πλήρωμα. 400 περίπου επιβάτες πήγαν εκδρομή σε Καγιάνι & Αγιάσο, κάποιοι σε Μανταμάδο, ενώ 900 περίπου προτίμησαν να περπατήσουν στους δρόμους της Μυτιλήνης.  

Ο κ. Χατζηκυριάκος στην συνάντηση αυτή τόνισε ότι η κρουαζιέρα χρειάζεται δουλειά και υποδομές. Ωστόσο εκφράστηκε η άποψη από τον Περιφερειάρχη Κώστα Μουτζούρη ότι αυτό που προέχει είναι η δημιουργία brandname γιατί και άλλα μέρη, όπως η Σαντορίνη δεν έχουν υποδομές έχουν όμως brandname που «τραβάει» τα κρουαζιερόπλοια. 

Το «Ε» με αφορμή την άφιξη του NORWEGIAN GETEWAY και τον «διάλογο» για υποδομές & brand name θέλησε να μιλήσει με τον τουριστικό πράκτορα Ηλία Πίκουλο προκειμένου να διαπιστωθεί τι είναι αυτό που έχει πραγματικά ανάγκη η Λέσβος.  

Η συνέντευξη 

- Στην εκπνοή του 2021 είχαμε προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων. Τις πρώτες για το 2021. Τι μπορεί να σημαίνει αυτό για το κομμάτι του τουρισμού; 

«Η τουριστική χρονιά για τη Λέσβο σε ότι έχει να κάνει με την κρουαζιέρα ήταν μία χαμένη χρονιά όπως ήταν και οι προηγούμενες. Η πανδημία σηματοδότησε το τελείωμα του τουρισμού γενικότερα. Υπήρξαν κάποιες προσεγγίσεις Οκτώβριο και Νοέμβριο τις οποίες θα χαρακτηρίζαμε τυχερές με την έννοια ότι επειδή η Ιταλία σαν προορισμός στο όλο πρόγραμμα της κρουαζιέρας δεν απαγόρευσε την προσέγγιση σε τουρκικά λιμάνια 

Έτσι λοιπόν τα τουριστικά λιμάνια για την Ελλάδα είναι η Σαντορίνη η Μύκονος από κει και πέρα επειδή πρέπει να κινηθούν τα κρουαζιερόπλοια μέσα στο Αιγαίο και για να γεμίσουν και οι μέρες τους προστεθήκαμε και εμείς με το ρίσκο φυσικά το ότι δεν έχουμε ντόκο για να δέσει με ασφάλεια ένα κρουαζιερόπλοιο. 

Τέτοιου είδους πλοία αυτών των διαστάσεων δεν μπαίνουν καν σε λιμάνια, παρακινδυνεύσαμε με το θέμα της λάντζας, ωστόσο ήμασταν τυχεροί και στις τρεις προσεγγίσεις διότι μας έκανε καλό καιρό. Ειδικότερα στην τελευταία ήμασταν τυχεροί γιατί είχε βροχή και δεν είχε αέρα.  

Με τις προσεγγίσεις αυτές άλλαξε γενικότερα η ψυχολογία και η δική μας. Η κρουαζιέρα είναι ένα είδος τουρισμού για υψηλά βαλάντια. Οι τουρίστες αυτοί θα βγουν και θα επισκεφτούν τις τοπικές αγορές, είτε είναι Μύκονος, είτε είναι Σαντορίνη, είτε είναι Μυτιλήνη.»  

- Ποια είναι η εικόνα που έχουμε σε ότι έχει να κάνει με την κρουαζιέρα το 2022 στη Λέσβο; 

«Παρόλο που εταιρείες έχουν βγάλει τα πλάνα τους για το 2022, 2023 & 2024, ωστόσο δεν έχουν γεμίσει οι μπροσούρες τους με όλα τα δρομολόγια. Αναφέρουν φυσικά ημερομηνίες, πλοία και πόλεις νησιών που θα προσεγγίσουν ωστόσο είναι επιφυλακτικοί και εκείνοι σε ότι έχει να κάνει με το θέμα του κορωνοϊού. 

Σε ότι έχει να κάνει με τη Λέσβο τα μηνύματα που έχουμε πάρει από τα κεντρικά γραφεία είναι ότι για το 2022 υπολογίζονται γύρω στις 7 με 8 προσεγγίσειςΑυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν θα προστεθούν και άλλες 

Κυνηγάμε και στοχεύουμε περισσότερο στο να μπορέσουμε να φέρουμε μικρά κρουαζιερόπλοια της τάξης των 150 με 200 επιβατών. Αυτά είναι μήκους 140 με 150 μέτρα και αυτά μπορούν να κάνουν πλαγιοδέτηση στο λιμάνι της Μυτιλήνης»  

«Η ύπαρξη ντόκου δημιουργεί άλλες προοπτικές» 

- Κατ’ επανάληψη έχετε ζητήσει την δημιουργία ντόκου στο λιμάνι της Μυτιλήνης. Γιατί είναι τόσο σημαντική η ύπαρξή του; 

«Έχουμε τονίσει επανειλημμένως ότι για να μπορέσει να προσεγγίσει ένα πλοίο οτιδήποτε πλοίο και αν είναι αυτό χρειάζεται να κάνει πλαγιοδέτηση. Να δέσει, δηλαδή, στο ντόκο δίπλα ώστε να υπάρχει περισσότερη ασφάλεια για τους επιβάτες για να γίνει η αποεπιβίβαση με ασφάλεια. Εδώ θα πρέπει να πούμε ότι στην κρουαζιέρα το 80 με 90% των επιβατών είναι ηλικιωμένοι.  

Οι μεγάλες αυτές ηλικίες θέλουν προσοχή και το θέμα ασφάλεια το εμπεριέχουν στα συμβόλαιά τους οι εταιρείες και είναι θέμα προτεραιότητας για αυτές. Για αυτό το λόγο ζητάμε και θέλουμε ένα ντόκο τουλάχιστον 300 μέτρων για να μπορεί να πλαγιοδετήσει ένα μεγάλο πλοίο. 

Το νησί μας είναι πέρασμα που ενώνει τη Μαύρη Θάλασσα με τη Μεσόγειο. Η ύπαρξη ντόκου βοηθάει στο να γίνει μία στάση με ημερήσια παραμονή στη Λέσβο -και τώρα που ανοίγει και η Τουρκία - για να μπορέσουμε να διεκδικήσουμε πολλές προσεγγίσεις και αυτό γιατί είμαστε πάνω στη ρότα του δρομολογίου της κρουαζιέρας.  

Πέρα από το κομμάτι της κρουαζιέρας θα πρέπει να πούμε ότι καθημερινά κατεβαίνουν τάνκερ, δεξαμενόπλοια, κοντέινερ, πλοία μεταφοράς οχημάτων κά από τη Μαύρη Θάλασσα κατευθυνόμενα στην Μεσόγειο. Θα μπορούσε να είχε γίνει ένας σταθμός εδώ ανεφοδιασμού λιπαντικών, τροφοδοσίας κά . Δεν σημαίνει ότι ένας ντόκος θα είναι αποκλειστικά και μόνο για την κρουαζιέρα. Θα είναι και για το πλοίο της γραμμής, θα είναι και για το εμπορικό πλοίο, θα είναι και για το φορτηγό πλοίο, ο αριθμός των οποίων είναι εξίσου σημαντικός».  

Το Βrand name δεν αρκεί … 

- Στην πρόσφατη σύσκεψη, στην Περιφέρεια, τονίστηκε ότι αυτό που έχει σημασία, δεν είναι τόσο οι υποδομές, όσο το brand name. Ποια είναι η δική σας άποψη; 

«Βrand name σίγουρα χρειάζεται το νησί και το ζητάνε όλοι στον τουρισμό είτε αυτός αφορά κρουαζιερόπλοια είτε charterΩστόσο η ναυτιλιακή εταιρεία, η ακτοπλοϊκή εταιρεία για να στείλει ένα πλοίο για προσέγγιση ζητάει να πληροφορηθεί τι κρηπιδώματα ή τι βυθίσματα υπάρχουν 

Θα μου πείτε η Σαντορίνη δεν έχει ντόκο και η Μύκονος το ίδιο. Θα πρέπει να πούμε όμως ότι η Σαντορίνη έφτασε σε ένα σημείο πριν πάρα πολλά χρόνια να έχει 500-600 ή και 1000 προσεγγίσεις. Δημιούργησαν ακτοπλοϊκό σταθμό. Δηλαδή εκεί δεν κάνουν ούτε τα πλοία χρήση της λάντζας τους. Υπάρχει ιδιωτική ανώνυμη εταιρεία που έχουν δημιουργήσει Σαντορινιοί και έχουν φέρει μεγάλες λάντζες, οι οποίες έχουν κατασκευαστεί σε ιταλικά ναυπηγεία και η καθεμία από αυτές μπορεί να έχει χωρητικότητα 300 και 400 άτομα.  

Πώς μπορείς να κάνεις εδώ στη Λέσβο αυτή την επένδυση τη στιγμή που δεν έχεις προσεγγίσεις;».  

«Οι Πύλες Εισόδου πρέπει να είναι οργανωμένες για να είναι αποτελεσματικές» 

- Στις ήδη υπάρχουσες Πύλες Εισόδου Μυτιλήνης & Πέτρας δημιουργείται και εκείνη του Πλωμαρίου. Πόσο σημαντική είναι αυτή η εξέλιξη; 

«Η πύλη εισόδου της Πέτρας δουλεύει εποχικά Μάιο - Σεπτέμβριο γιατί χρειάζονται άτομα για τις υπηρεσίες. (..)Για την πύλη εισόδου στο Πλωμάρι είμαι ευχαριστημένος που γίνεται και πιο πολύ αυτό έχει να κάνει με τον καιρό. Ήδη έχω ενημερώσει τις εταιρείες ότι σε περίπτωση που δεν μπορούν λόγω αέρα να προσεγγίσουν τη Μυτιλήνη μπορούν να προσεγγίσουν το Πλωμάρι γιατί είναι απάνεμο όταν εμείς εδώ έχουμε βοριά. Αυτό που πρέπει να τονίσουμε είναι ότι για να δει αποτελέσματα κάθε πύλη θα πρέπει να υπάρχει οργάνωση».  

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey