Απαραίτητη η στοιχειώδης ανταπόκριση των υπηρεσιών στις έκτακτες συνθήκες

Υπάρχει και φιλότιμο

06/04/2020 - 14:45 Ενημερώθηκε 06/04/2020 - 15:00

Τις μέρες αυτές με τις έκτακτες συνθήκες που βιώνουμε όλοι εξαιτίας της επαπειλούμενης πανδημίας του κορωνοϊού, η Πολιτεία αντέδρασε κατά γενική ομολογία εγκαίρως, παίρνοντας αυστηρά, πλην όμως όπως τουλάχιστον μέχρι τώρα αποδεικνύεται, αρκετά αποτελεσματικά.

Ανάμεσα στα μέτρα αυτά ήταν και πολλά που είχαν στόχο την διευκόλυνση εργαζομένων στον ευρύτερο Δημόσιο τομέα είτε με άδειες ειδικού  σκοπού είτε με μέτρα εκ περιτροπής εργασίας ή και εργασίας από το σπίτι, τουλάχιστον σε τομείς που αυτό ήταν εφικτό από τη φύση της εργασίας. Και λέμε όπου ήταν εφικτό, διότι σε κρίσιμους τομείς όπως αυτός των εργαζόμενων στον κλάδο της υγείας είτε στα σώματα ασφαλείας, όχι μόνο δεν είχαμε μέτρα διευκόλυνσης αλλά αντίθετα υπήρξε μέχρι και αναστολή αδειών για οποιαδήποτε αιτία, πλην εξαιρετικά ειδικών περιπτώσεων.

Όμως, η εξασφάλιση εύρυθμης λειτουργίας του κράτους σε συνθήκες όπως οι παρούσες, δεν εξαντλείται μόνο στους στενά σχετιζόμενους τομείς της υγείας και της δημόσιας τάξης και προστασίας του πολίτη. Αρκετοί άλλοι τομείς, όπως ενδεικτικά προνοιακές υπηρεσίες, Δημόσιες οικονομικές υπηρεσίες, πολεοδομίες, υπηρεσίες σχετιζόμενες με την αγροτική και κτηνοτροφική παραγωγή και τόσες άλλες, πρέπει να λειτουργούν έστω και με το απαιτούμενο προσωπικό ασφαλείας,  γιατί υπάρχουν τα μέτρα τόνωσης της οικονομικής δραστηριότητας που πρέπει να διεκπεραιωθούν, προθεσμίες που τρέχουν, καθημερινά προβλήματα με ιδιαίτερες ομάδες πληθυσμού που πρέπει να λυθούν.

Οπότε και σε αυτές τις έμμεσα εμπλεκόμενες με τις έκτακτες καταστάσεις υπηρεσίες, η εντολή που δόθηκε ήταν, ναι μεν να εφαρμοστούν μέτρα διευκόλυνσης των εργαζομένων (τηλεργασία, εκ περιτροπής εργασία, ειδικές άδειες κλπ) ή αποφυγής πολλών επαφών με το ευρύ κοινό (κλειστές πόρτες, επαφές με ραντεβού, ηλεκτρονική και τηλεφωνική μόνον επικοινωνία κλπ) πλην όμως σε καμιά περίπτωση να μην οδηγήσουν τα μέτρα αυτά σε κατάλυση της λειτουργίας του κράτους και αδυναμία εξυπηρέτησης του πολίτη σε θέματα που δεν παίρνουν αναβολή.

Ο λόγος της αναφοράς μας σε όλα αυτά τα αυτονόητα, είναι ότι μας ήρθαν δεκάδες παράπονα και καταγγελίες για ηλεκτρονικά μηνύματα που δεν απαντώνται, τηλέφωνα τα οποία στη διάρκεια της ημέρας  δεν τα σηκώνει κανείς, ακόμα και σε περιπτώσεις που η ανάγκη επικοινωνίας με συγκεκριμένες υπηρεσίες είναι από κρίσιμες ως και ζωτικές.

Αντιλαμβανόμαστε ότι η λειτουργία με μειωμένο προσωπικό κάποιων υπηρεσιών λόγω των μέτρων διευκόλυνσης εργαζομένων, αυξάνει το βάρος αυτών που μένουν πίσω για να εξυπηρετήσουν, δεν θέλουμε να πιστέψουμε όμως ότι σε τέτοιες συνθήκες που το φιλότιμο και η αλληλεγγύη πρέπει να χτυπάνε «κορυφή», υπάρχουν στελέχη του δημόσιου τομέα που κρύβονται πίσω από ένα κατεβασμένο τηλέφωνο φέρνοντας σε απόγνωση αυτούς που πρέπει οπωσδήποτε να αντιμετωπίσουν κάποιο θέμα που εμπλέκεται υποχρεωτικά κάποια υπηρεσία.

Κάνουμε λοιπόν έκκληση από αυτήν εδώ τη στήλη, στο φιλότιμο των εργαζομένων σε κρίσιμες υπηρεσίες, αλλά και απαιτούμε από τους προϊσταμένους των υπηρεσιών του ευρύτερου δημόσιου τομέα να εξασφαλίσουν ο καθένας στον τομέα του ότι υπάρχει σε κάθε τμήμα έστω το ελάχιστο απαιτούμενο προσωπικό ασφαλείας για την δυνατότητα στοιχειώδους επικοινωνίας με πολίτες που δικαιολογημένα αγωνιούν.

Και πιστεύουμε ότι η επίκληση στο φιλότιμο αλλά και στην ανάγκη στοιχειώδους ελέγχου της εύρυθμης λειτουργίας κρίσιμων υπηρεσιών θα είναι αρκετή, για να μην αναγκαστούμε σε επόμενο σχόλιό μας να αναφερθούμε ονομαστικά σε συγκεκριμένες υπηρεσίες ή ακόμα πιο συγκεκριμένα σε τμήματά τους, που έμμεσα έχουν «κατεβάσει ρολά» με πρόσχημα τις έκτακτες συνθήκες.  

Π.Μ.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey