Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Δεν χρειάζεται να είναι κανείς ειδικός για να αντιληφθεί ότι τα έργα που σχεδιάζονται και δρομολογούνται για να ολοκληρωθούν και να δοθούν σε χρήση, περνούν από ...χίλια κύματα, αφού τα εμπόδια ποτέ δεν λείπουν και η γραφειοκρατία καλά κρατεί παρά τις κατά καιρούς διαβεβαιώσεις των αρμοδίων ότι θα την «πολεμήσουν»! Το μόνο ίσως αποτελεσματικό μέτρο που μπορεί να λειτουργήσει θετικά και να λύσει προβλήματα και εκκρεμότητες είναι η συνεχής παρακολούθηση από κοντά της εξέλιξης κάθε έργου και προφανώς η εξασφάλιση συνεχούς ροής χρηματοδότησης γι αυτό, χωρίς την οποία είναι ...καταδικασμένο να σέρνεται και να καθυστερεί η υλοποίησή του. Με τις παραπάνω επισημάνσεις δεν ...ανακαλύπτουμε την Αμερική, αποτελούν «κοινό μυστικό» σε όσους εμπλέκονται με τον έναν ή άλλο τρόπο με έργα και παρεμβάσεις στο δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα και η εξέλιξη μιας σειράς έργων και στον τόπο μας επιβεβαιώνει του λόγου το αληθές. Ωστόσο και εδώ ισχύει το ρηθέν ότι «η αρχή είναι το ήμισυ του παντός», γι αυτό και η δημοπράτηση ενός έργου πάντα έχει τη σημασία της γιατί δρομολογεί εξελίξεις για την υλοποίηση του, με πρώτο στάδιο την ολοκλήρωση όλων των γραφειοκρατικών διαδικασιών που απαιτούνται με εγκρίσεις και τυχόν προσφυγές, πριν τη συμβασιοποίηση του με τον ανάδοχο που πρόκειται να το εκτελέσει. Δυστυχώς όμως τα προβλήματα και τα εμπόδια, όπως διαπιστώνουμε και από την τοπική εμπειρία για μεγάλα και μικρότερα έργα που υλοποιήθηκαν ή υλοποιούνται στο νησί μας, δεν σταματούν ποτέ και οι αιτίες ποικίλουν. Σε άλλα έργα η αιτία της καθυστέρησης υλοποίησής τους, μπορεί να είναι η ανεπάρκεια των αναδόχων εταιρειών να τα υλοποιήσουν, με πιο χαρακτηριστική περίπτωση για τη Λέσβο το μεγάλο οδικό έργο Καλλονής -Σιγρίου και τις «περιπέτειες» που προέκυψαν λόγω ...Καλογρίτσα, σε άλλα τεχνικές αβλεψίες, όπως η περίπτωση του άλλου οδικού άξονα Αγ. Παρασκευής -Πέτρας, που μέρος του συνέπεπτες με το φράγμα Τσικνιά και άλλα γιατί η χρηματοδότηση σταμάτησε και μαζί με αυτή και η συνέχιση τους, περιπτώσεις όλες συνήθεις στην ελληνική πραγματικότητα, που οφείλουν να λαμβάνουν πολλοί σοβαρά όσοι διαχειρίζονται αυτές τις υποθέσεις, προλαμβάνοντας, όσο είναι δυνατόν, τυχόν ...κακοτοπιές πριν προκύψουν! Τα επισημαίνουμε όλα αυτά γιατί και σε έργα που ήδη υλοποιούνται, ή άλλα που πρόκειται να ξεκινήσουν, πληροφορούμαστε ότι δεν λείπουν τα «αγκάθια» , που μπορεί να τα ...πληγώσουν! Για παράδειγμα πληροφορούμαστε ότι το οδικό έργο Νάπης -Πελόπης, που ήδη μετά από πολύμηνη καθυστέρηση ξεκίνησε πριν ένα μήνα περίπου και τυγχάνει να χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης για να εξασφαλιστεί η ομαλή υλοποίησή του και προφανώς και η ανέφελη χρηματοδότησή του, απαιτείται να οριστεί από μέρους της Περιφέρειας τεχνικός σύμβουλος , που να ...τρέχει τις διαδικασίες, όπως ορίζει το ...Ανάκαμψης και αυτός ακόμη αναζητείται! Οπως και για το άλλο έργο που πληροφορούμαστε ότι είναι έτοιμο για συμβασιοποίηση , ο δρόμος Αμπελικού -Σταυρού, χρειάζεται να εξασφαλιστεί ροή χρηματοδότησης από ΠΔΕ που έχει ενταχθεί και να μη καθυστερήσει και άλλο λόγω υποχρηματοδότησης. Μακάρι οι παραπάνω επιφυλάξεις μας να μην επιβεβαιωθούν από τις εξελίξεις και όλα να κινηθούν ομαλά και χωρίς άλλες κωλυσιεργίες, ποιος δεν το θέλει και δεν το εύχεται; Οφείλουμε όμως από το βήμα αυτό να επιστήσουμε την προσοχή των αρμοδίων πολιτικών και υπηρεσιακών παραγόντων και για αυτά τα έργα και για άλλα που ενδεχομένως δρομολογούνται, ώστε έγκαιρα και αποτελεσματικά να δράσουν προκειμένου όλα να πάνε κατ΄ευχήν!