×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 1

Προετοιμασία για την Α΄ δημοτικού: Μια νέα αρχή (μέρος β΄)

27/04/2012 - 21:52

Σε συνέχεια του άρθρου της προηγούμενης εβδομάδας σχετικά με τη μετάβαση του παιδιού από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό, παραθέτω κάποιες διαφορές των παιδιών για να βοηθήσω να κρίνετε σωστά.

Σε συνέχεια του άρθρου της προηγούμενης εβδομάδας σχετικά με τη μετάβαση του παιδιού από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό, παραθέτω κάποιες διαφορές των παιδιών για να βοηθήσω να κρίνετε σωστά:

Έτοιμο νήπιο: Κάθεται στην καρέκλα του για τουλάχιστον 30 λεπτά, γράφοντας, ζωγραφίζοντας, ή ακούγοντας και συζητώντας.
Νήπιο με Ε.Μ.Δ. (Ειδική Μαθησιακή Δυσκολία): Μετά από τα πρώτα τρία λεπτά, αρχίζει να κουνιέται, να ψάχνει με τα χέρια του, να κοιτάει προς κάθε κατεύθυνση.

Έτοιμο νήπιο: Βάζει οκτώ κάρτες στη σειρά, που απεικονίζουν ένα παραμύθι.
Νήπιο με Ε.Μ.Δ.: Τοποθετεί τις πρώτες δύο κάρτες στη σειρά, ενώ τις υπόλοιπες τις ρίχνει κάτω ανακατεμένες.

Έτοιμο νήπιο: Η πρόταση αποτελείται από το ρήμα, το υποκείμενο, το αντικείμενο και τους προσδιορισμούς, σωστά γραμματολογικά ή συντακτικά. Λαθάκια γίνονται αραιά.
Νήπιο με Ε.Μ.Δ.: Ελλιπείς προτάσεις, φτωχές σε λεξιλόγιο.

Έτοιμο νήπιο: Πηδάει σα λαγός, τρέχει σαν άλογο, κάνει κουτσό, ανεβοκατεβαίνει τα σκαλιά εναλλάσσοντας το πόδι.
Νήπιο με Ε.Μ.Δ.: Δυσκολεύεται να παίξει μπάλα με τα άλλα παιδιά ή να συμμετέχει σε μουσικοκινητική δραστηριότητα.

Έτοιμο νήπιο: Στις σχολικές γιορτές πάντα συμμετέχει.
Νήπιο με Ε.Μ.Δ.: Στη θεατρική παράσταση του σχολείου συμμετέχει, παίρνοντας όμως το βοηθητικό ρόλο, του κομπάρσου.

Έτοιμο νήπιο: Μόλις συναντηθεί με παιδιά, επιδιώκει να παίξουν μαζί.
Νήπιο με Ε.Μ.Δ.: Τους τελευταίους μήνες που άρχισαν οι διαδικασίες για το διαζύγιο των γονιών, τα καταφέρνει όλα στο νηπιαγωγείο, αλλά πάντα προσπαθεί μόνο του - αποφεύγει τη συνεργασία.

Τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που παρουσιάζουν τα παιδιά με Ε.Μ.Δ., μπορείτε να τα παρατηρήσετε πριν την έναρξη της Α΄ δημοτικού. Είναι πολύ σημαντικό να ελέγξουμε αν το παιδί έχει την ικανότητα να διαμορφώσει προσωπική άποψη για αυτό που άκουσε σήμερα ή χθες. Κάποιοι δήμοι αρχίζουν τώρα τα ειδικά τμήματα της ένταξης και της προετοιμασίας των παιδιών για το δημοτικό σχολειό.

Η έγκαιρη παρέμβαση σε νήπιο με Ε.Μ.Δ. συμβάλλει στο να βρει το παιδί το «σωστό τρόπο» συμμετοχής στο σχολείο. Και κάτι πολύ απαραίτητο για τη σημερινή εποχή, βοηθάει σε εκμάθηση ξένης γλώσσας.

Η σχολική ετοιμότητα χρειάζεται να αντιμετωπιστεί με μία συντονισμένη θεραπευτική αγωγή, που να περιλαμβάνει διορθωτική διδασκαλία, αλλά και κατάλληλη συμβουλευτική, τόσο στο ίδιο το παιδί, όσο και στα άλλα πρόσωπα του άμεσου ή έμμεσου περιβάλλοντός του.

Γι’ αυτούς τους λόγους, δάσκαλοι και γονείς είναι σημαντικό να βρίσκονται σε ανοιχτή γραμμή συνεννόησης και επικοινωνίας μεταξύ τους, να οριοθετούν τους ρόλους τους. Με την αποτελεσματική συνεργασία μπορούν να ανταποκρίνονται αποτελεσματικά σε όλες τις ανάγκες του παιδιού. Μόνο με αυτό τον τρόπο προεξοφλείται η καλή πρόοδος και η επιτυχία του μαθητή. Και είναι σίγουρο ότι αυτό τού δίνει αίσθημα ασφάλειας, ανακούφισης και αυτοπεποίθησης σε ολόκληρη τη σχολική του φοίτηση.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey