Συνάντηση Βουνάτσου με Ντεμιρτάς
Ο δήμαρχος Λέσβου, Δημήτρης Βουνάτσος, συναντήθηκε χθες το πρωί στο γραφείο του με τον πρόεδρο του Επιμελητηριακού Ομίλου της Σμύρνης, Εκρέμ Ντεμιρτάς, με τον οποίο και συζήτησαν την προοπτική του τουριστικού ρεύματος από την Τουρκία στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου και ιδιαίτερα προς τη Μυτιλήνη.
Ο κ. Ντεμιρτάς βρέθηκε στη Μυτιλήνη προκειμένου να εξετάσει χώρους όπου θα στεγαστεί η αεροπορική του εταιρεία «Ege HavaYollari» (που σημαίνει «Αερογραμμές Αιγαίου») και οι οποίες θα συνδέσουν καθημερινά τη Λέσβο με τη Σμύρνη με αεροπλάνο τύπου ATR 40 θέσεων. Φυσικό ήταν να συναντηθεί με τον καλό του φίλο τέως νομάρχη Λέσβου Παύλο Βογιατζή, μέσω του οποίου στη συνέχεια κλείσθηκε και το ραντεβού με τον κ. Βουνάτσο.
Κατά τη συνάντηση του κ. Βουνάτσου με τον κ. Ντεμιρτάς, ο δήμαρχος Λέσβου δέχθηκε να είναι ο πρώτος επιβάτης που θα ταξιδέψει στη Σμύρνη, πράξη με την οποία και θα σηματοδοτηθεί η νέα περίοδος στις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Παρούσα κατά τη συνάντηση Βουνάτσου - Ντεμιρτάς ήταν και η αρμόδια αντιδήμαρχος Τουρισμού, Ταξιαρχούλα Πνακά. Α.Ω.
Για την Κερατέα
Με μήνυμά της στο «Ε», μια παρέα αντιεξουσιαστών της Μυτιλήνης, που υπογράφει ως «Αλληλέγγυοι - Αλληλέγγυες», ανέλαβε την ευθύνη για το χτύπημα προχθές το βράδυ στην Τράπεζα Eurobank, της οποίας όπως γράψαμε χθες έσπασαν τη γυάλινη πόρτα. Με το μήνυμά τους αναφέρουν πως «στις 4:20 ξημερώματα Τετάρτης επιτεθήκαμε με σφυριά στο υποκατάστημα της Eurobank στην πόλη μας ως ένδειξη αλληλεγγύης στους αγωνιζόμενους κατοίκους της Κερατέας και με σκοπό να στείλουμε ένα πολιτικό μήνυμα - απόδειξη ύπαρξης ανθρώπων σκεπτόμενων και έτοιμων για δράση - και στα δύο στρατόπεδα. Σύμφωνα με Δελτίο Τύπου της, η Eurobank κατέχει το 40% του μετοχικού κεφαλαίου της ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ Α.Ε. που είναι ο κύριος κατασκευαστής του ΧΥΤΑ Κερατέας.».
Ας σημειωθεί ότι οι «Αλληλέγγυοι - Αλληλέγγυες» στο παρελθόν είχαν αναλάβει και την ευθύνη για άλλο ένα χτύπημα σε τράπεζα, τότε στην Εθνική στην οδό Ερμού της Μυτιλήνης. Α.Ω.
«Φάρος» ανθρωπιάς
Η χρηματοδότηση για την αγορά του ασθενοφόρου για το Κέντρο Υγείας Άντισσας δόθηκε από τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής μέσω του Συλλόγου Εστίας Καλών Γηρατιών «Ο Φάρος» Ερεσού. Η επιλογή του Συλλόγου αυτού, μάλιστα, δεν ήταν τυχαία, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες ο Σύλλογος αυτός εδώ και χρόνια με δωρεές κατοίκων φροντίζει για τη σίτιση μοναχικών ηλικιωμένων και απόρων της περιοχής. Αποτελεί εν ολίγοις έναν πραγματικό «φάρο» ανθρωπιάς για τους Ερεσίους. Πελ.Γ.
Για τρεις λάμπες…
Παρά το ότι έχει γραφεί και άλλη φορά, ενδιαφέρον δεν έχει εκδηλωθεί από καμμιά πλευρά για τα ειδικά φώτα σήμανσης στα γήπεδα τέννις που βρίσκονται δίπλα από το αεροδρόμιο Μυτιλήνης. Η ΥΠΑ με επιστολές της επισημαίνει προς κάθε αρμόδιο το σοβαρό θέμα ασφάλειας που δημιουργείται, καθώς από τους τέσσερις πυλώνες φωτισμού μόνο στον έναν ανάβει το ειδικό κόκκινο φως σήμανσης για τα αεροσκάφη και αν και αυτό καεί, τότε ο κίνδυνος θα είναι ακόμη μεγαλύτερος. Και όμως, αυτό το απλό θέμα δεν μπορεί να λυθεί τόσο καιρό τώρα, αφού δεν έχει βρεθεί ένας αρμόδιος να φροντίσει για ν’ αντικατασταθούν… τρεις λάμπες! Πελ.Γ.
Για πόσο;
Έστω και στο παρά πέντε, γλύτωσαν οι ασφαλισμένοι του Δημοσίου την ταλαιπωρία ν’ αναγκάζονται να πληρώνουν τα φάρμακά τους, αφού κατέληξαν σε συμφωνία οι Φαρμακοποιοί με το Υπουργείο Υγείας και τον ΟΠΑΔ. Είχαμε γράψει, μάλιστα, πριν από δύο ημέρες για το ενδεχόμενο να υπάρξει αυτή η εξέλιξη, μετά τις ανακοινώσεις του υπουργού ότι θα διατεθούν 100 εκατ. ευρώ για τις πληρωμές οφειλών σε φαρμακοποιούς. Το ζήτημα, βέβαια, είναι για πόσο θα ισχύσει αυτό, αφού δυστυχώς και άλλες φορές οι Φαρμακοποιοί έχουν αναστείλει τις κινητοποιήσεις τους και μετά δημιουργούνται ξανά ανάλογα ζητήματα, και πάλι οι ασφαλισμένοι ταλαιπωρούνται. Πελ.Γ.
Θ’ ανοίξει ξανά;
Αντιδράσεις προκαλεί σε πολλούς οδηγούς το κλείσιμο του χώρου του λιμανιού από το Λιμεναρχείο. Δεδομένου ότι οι χώροι στάθμευσης στην πόλη είναι ελάχιστοι, ο χώρος του λιμανιού ήταν μια «ανάσα» στο πρόβλημα. Πληροφορίες αναφέρουν, πάντως, ότι γίνεται μια προσπάθεια μεταξύ Λιμενικού Ταμείου και Λιμεναρχείου ώστε να βρεθεί ένας τρόπος ν’ ανοίξει ξανά ο χώρος αυτός, ενώ εξετάζεται κι η πιθανότητα να επεκταθεί και εκεί το πρόγραμμα της ελεγχόμενης στάθμευσης, για να μη δημιουργείται το χάος που δημιουργούνταν πριν. Ας ελπίσουμε μόνο η όποια λύση να βρεθεί πριν το καλοκαίρι, οπότε η κίνηση θ’ αυξηθεί και το πρόβλημα στάθμευσης… ακόμη περισσότερο. Πελ.Γ.
Χθεσινή φωτογραφία από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και από την… «προσπάθεια ανακύκλωσης» της Νομαρχίας Λέσβου επί αντινομαρχίας Ψαρρόπουλου, με κάδους σε όλη τη Λέσβο που ποτέ δεν άδειασαν.
Δημοσιοποιήθηκε χθες από το γνωστό στέλεχος των Οικολόγων Πράσινων Μιχάλη Μπάκα, με την ελπίδα πως θα αποτελέσει αφορμή σκέψης «για κάθε “πράσινη” κορώνα της τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς πλέον και ο Δήμος Λέσβου και η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου συμμετέχουν στο δίκτυο “Δάφνη”».
Άρωμα ούζου…
Γέμισε ούζα ο δρόμος στην είσοδο προς τη βόρεια παράκαμψη προχθές, προφανώς λόγω κάποιας διαρροής που σημειώθηκε στο εργοστάσιο της ΕΠΟΜ στην περιοχή της Επάνω Σκάλας. Η μεγάλη ποσότητα που χύθηκε, «μέθυσε» το δρόμο και τους διερχόμενους οδηγούς, που σχολίαζαν ότι την επόμενη φορά θα πρέπει να φροντίσουν από το εργοστάσιο… να σερβίρουν και μεζέ. Πελ.Γ.
Πάει παντού
Με ανακοίνωση της η ΝΕΛ έκανε γνωστό πως δρομολογεί το πλοίο «Παναγία Πάρου» στη γραμμή Άγιος Κωνσταντίνος - Σποράδες. Η τακτική της εταιρείας είναι να δρομολογεί πλοία της όπου βρίσκει κενό. Ελπίζει πως με αυτή την τακτική θα καταφέρει να αυξήσει τον τζίρο της και να μειώσει τις ζημίες της. Κι ίσως κάποια στιγμή να βγάλει και κέρδη. Ν.Μ.
Έξυπνες ή κουτοπόνηρες ιδέες;
Μια ενδιαφέρουσα ιδέα ανακοίνωσε η ΕΡΑ πως θα βάλει σε εφαρμογή. Συγκεκριμένα, θα δώσει τη δυνατότητα σε όσους το επιθυμούν να κάνουν τις δικές τους ραδιοφωνικές εκπομπές στους περιφερειακούς σταθμούς του δικτύου της. Ανάμεσά τους, και στο ραδιοφωνικό σταθμό της Λέσβου.
Από δημοσιογραφική διαστροφή έχουμε μάθει να σκεπτόμαστε ανάποδα. Κι η συγκεκριμένη πρωτοβουλία, αν και μας ακούγεται πολύ ενδιαφέρουσα, θεωρούμε πως κρύβει μια πραγματικότητα. «Δε θέλω να πληρώνω δημοσιογράφους για ειδησεογραφικό πρόγραμμα, οπότε βάζω στο στούντιο οποιονδήποτε περαστικό για να φτιάξω πρόγραμμα.»
Τώρα, τι σόι πρόγραμμα θα είναι αυτό που θα βγει από ένα δημόσιο ραδιόφωνο, κανείς δεν ξέρει… Ν.Μ.
Συσσωρεύουν ζημιές
Σε φαύλο κύκλο βρίσκεται η ελληνική ακτοπλοΐα. Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες συσσωρεύουν ζημίες και οι τράπεζες που τις έχουν δανειοδοτήσει συνεχίζουν να δίνουν όλο και μεγαλύτερες πιστώσεις για να μην καταρρεύσουν, διότι αν καταρρεύσουν θα χάσουν αυτά που ήδη έχουν δανείσει. Το κράτος, μετά, δανείζει τις τράπεζες για να αντέξουν την κρίση, αλλά δεν πληρώνει στις ακτοπλοϊκές τα μισθώματα των άγονων γραμμών. Κι ο φαύλος κύκλος δεν έχει τέλος.
Φυσικά τη ζημιά, όπως πάντα, την πληρώνουν οι νησιώτες. Ν.Μ.
Θα ψηφιστεί;
Δεν το νομίζουμε ότι θα φθάσει ως τη Βουλή το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για τους συνεταιρισμούς. Οι αντιδράσεις από μέρα σε μέρα δυναμώνουν. Φαίνεται πως η νομενκλατούρα τής ΠΑΣΕΓΕΣ δεν έχει λάβει τις εγγυήσεις που θέλει.
Κι αυτό μάς κάνει να αμφιβάλλουμε κατά πόσο το νομοσχέδιο θα φθάσει ως τη Βουλή για συζήτηση και ψήφιση.
Το πιθανότερο είναι να πάει για αναμόρφωση. Ν.Μ.
Πουλήστε τα «Αίολος»
Περίπου οκτώ εκατομμύρια ευρώ κοστίζει στη ΝΕΛ η εξυπηρέτηση των δανείων της. Κόστος ιδιαίτερα μεγάλο για το ύψος του τζίρου της. Κατά συνέπεια, είναι άμεσα ανάγκη να αυξηθεί θεαματικά ο τζίρος της εταιρείας και αυτό μπορεί να γίνει μόνο αν πουληθούν τα πλοία της σειράς «Αίολος», καθώς σε αυτά οφείλεται το μεγαλύτερο μέρος των δανείων που εξυπηρετεί η εταιρεία.
Κατά την άποψή μας, είναι προτιμότερο για τη ΝΕΛ να πουλήσει αυτά τα πλοία ακόμη και με ζημία, μια και τα προβλήματα που της δημιουργούν τα δάνεια είναι πολύ μεγαλύτερα. Ν.Μ.