Δηκτικά 11/5/2016

11/05/2016 - 15:00

Η μελωδία του Πάνου Γαληνού συνόδεψε τη νύφη Μαρία Λημναίου στα σκαλιά του Δημαρχείου Μυτιλήνης, όπου ενώθηκε με τα δεσμά του γάμου με το Θοδωρή Χατζημήτρο, ιδιοκτήτη του ραδιοφωνικού σταθμού «Αίολος». Έγινε κυριολεκτικά γάμος στα fm, αφού η Μαρία μετρά πολλά χρόνια στα ερτζιανά ως ραδιοφωνική παραγωγός και μάλιστα με πολύ καλές κριτικές.

Η αντιδήμαρχος Εθελοντικών Οργανώσεων Νέας Γενιάς και Εξυπηρέτησης του Πολίτη Αθηνά Ιωσηφέλλη πάντρεψε το ζευγάρι. Το παρών έδωσε και ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας Γιώργος Κατζανός, που φώναζε στους φίλους του Θοδωρή Νίκο και Γιώργο να μαζέψουν στη συνέχεια το ρύζι που ετοίμαζαν να πετάξουν από το... τσουβάλι στους νεόνυμφους!

Βίο ανθόσπαρτο και από τη φωτογραφία του Γ. Καμάτσου!

 

«Θαμμένοι χωρίς όνομα»

Την άγνωστη ιστορία των νεκρών της Μεσογείου, όσων τουλάχιστον εντοπίζονται και θάβονται στα ελληνικά νησιά, περιγράφει ρεπορτάζ του BBC, με τίτλο «Θαμμένοι χωρίς όνομα», που συνοδεύεται από ανατριχιαστικό βίντεο από το… πρόχειρο νεκροταφείο της Λέσβου.

Το BBC περιγράφει την ιστορία του Φαρούκ από το Αφγανιστάν. Ο αδελφός του -υπό την απειλή των Ταλιμπάν- αποφάσισε να πάρει τη γυναίκα και τα τέσσερα παιδιά του στην Ευρώπη. Έχοντας περάσει ένα διάστημα χωρίς νέα τους, ο Φαρούκ επικοινώνησε με διακινητή στην Τουρκία.

Εκείνος του είπε πως όλοι ήταν καλά και ότι σύντομα θα ταξίδευαν για τη Λέσβο. Όμως, ο Φαρούκ είδε τον αδελφό του πνιγμένο σε μια φωτογραφία στη Λέσβο. Έμαθε πως ο 50χρονος αδελφός του και η 34χρονη γυναίκα του βρέθηκαν νεκροί. Τα τέσσερα παιδιά όμως, ηλικίας 16, 14, 12 και 10 ετών, δεν βρέθηκαν ποτέ.

Μέχρι σήμερα δεν γνωρίζει αν στους ανώνυμους τάφους βρίσκονται τα ανίψια του ή κατάφεραν να σωθούν και βρίσκονται κάπου στην Ευρώπη.

Αν.Παζ.

 

Η «ρεβάνς» του Κουρτζή…

Πριν από λίγες ημέρες με σχόλιό μας είχαμε αναδείξει το μοντάζ στα τείχη του Κάστρου της Μυτιλήνης, που είχε αναστατώσει το… facebook και προκάλεσε άλλη μία «ηλεκτρονική» διαμάχη ανάμεσα στο δήμαρχο Λέσβου Σπύρο Γαληνό και το δημοτικό σύμβουλο Νίκο Κουρτζή. Για πολλούς η τροποποιημένη φωτογραφία με το σημαντικότερο μνημείο της πόλης… ασβεστωμένο ήταν ένα καταφανές «τρολ».

Ωστόσο, υπήρξαν και άλλοι (όπως ο κ. Κουρτζής) που, διαπιστώνοντας πως η δημοτική αρχή έχει «ασπρίσει» σχεδόν κάθε επιφάνεια της πόλης, εκτίμησαν πως δεν θα ήταν απίθανο ο Δήμος να… βάψει και το κάστρο! Έτσι λοιπόν φαίνεται πως ο επικεφαλής των «Ενεργών Πολιτών» βάλθηκε να αποδείξει ο ίδιος ότι η δημοτική αρχή το… τερμάτισε στην επιχείρηση «άσπρισμα» και εντόπισε με το φωτογραφικό του φακό «ανορθογραφίες» και προχειρότητα ακόμα και σε επιφάνειες αρχοντικών της πόλης. Και φαίνεται πως πήρε μία «άτυπη ρεβάνς» από το δήμαρχο στη διαμάχη τους, που καλά κρατεί εδώ και μήνες…

Μ.ΟΡΦ

 

Τα θέλουμε ή όχι τα «ασπρίσματα»;

Τα «ασπρίσματα», αν δεν κάνουμε λάθος, εκτός από την παράδοση της «Λαμπρής», κατά την οποία οι νοικοκυρές βάφουν τους αυλότοιχούς τους, αποτελούσαν και μία μέθοδο αντιμετώπισης των μικροβίων. Εξ ου και πολλά ασβεστώματα σε… δέντρα!

Τι γίνεται όμως με τη Λέσβο του 2016, των επισκέψεων του Πάπα, των καγκελάριων της Ευρώπης και των ευρωβουλευτών; Είναι πράγματι αυτό που θέλουν οι πολίτες για την πόλη τους; Εδώ θα πρέπει να σταθούμε και να πούμε πως οι νεότεροι σε ηλικία τα ασπρίσματα τα θεωρούν και γελοία. Υπάρχουν όμως και πολίτες (μεγαλύτερης ηλικίας) που διαχρονικά το… πρώτο που απαιτούν από το Δήμο είναι η καθαριότητα, οι οποίοι όχι μόνο θέλουν τους τοίχους και τα πεζοδρόμια ασπρισμένα, αλλά το απαιτούν κιόλας!

Μ.ΟΡΦ

 

Υπεύθυνοι οι αγρότες

Στελέχη του ΟΠΕΚΕΠΕ αλλά και του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης σκόπιμα προσπαθούν να μεταφέρουν το βάρος της ευθύνης όσων δηλώνονται στις αιτήσεις βασικής ενίσχυσης στους παραγωγούς, έτσι ώστε, όταν οι μηνύσεις και οι αγωγές φθάσουν στις δικαστικές αίθουσες, κατηγορούμενοι να μην είναι τα στελέχη του Υπουργείου και του Οργανισμού. Στην ουσία δηλαδή, έχουμε μία προσπάθεια να μετατραπεί σε ιδιωτική διαφορά μεταξύ του α΄ και του β΄ αγρότη η σκόπιμη αδυναμία του κράτους να καταρτίσει ένα αξιόπιστο κτηματολόγιο.

Πρόκειται για μια απαράδεκτη μεθόδευση, που θα πρέπει να αποκρουστεί.

Ν.Μ.

 

Παρατηρήσεις

Διαβάζοντας στο χθεσινό φύλλο του «Ε» τα δρομολόγια των άγονων γραμμών που θα παραχωρήσει για αποκλειστική εκμετάλλευση το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου είδαμε πολλά «τρελά». Ένα απ’ αυτά ήταν το δρομολόγιο Πειραιάς ή Λαύριο - Μεστά Χίου - Ψαρά - Σίγρι. Πρόκειται για μία γραμμή που, όταν την εκτελούσε με επιδότηση και χωρίς προσέγγιση στο Σίγρι, η ΝΕΛ ήταν ζημιογόνα. Τι είναι αυτό που θα κάνει τώρα τη γραμμή κερδοφόρα ώστε να βρεθεί πλοίο που θα την αναλάβει και μάλιστα για όλη τη διάρκεια του χρόνου;

Το πιθανότερο είναι πως δεν θα υπάρξει ενδιαφέρον για τη συγκεκριμένη γραμμή ακόμη κι αν δοθεί επιδότηση. Εκτός κι αν ο στόχος είναι να δοθεί τσάμπα χρηματοδότηση σε εταιρεία φίλα προσκείμενη στην κυβέρνηση. Στην περίπτωση αυτή η γραμμή θα χαρακτηριστεί μεγάλης σημασίας, θα δοθεί μεγάλη χρηματοδότηση και θα βρεθεί ένα πλοίο που θα την καλύπτει όπως όπως. 

Κατά την άποψή μας, θα ήταν προτιμότερο τέτοιες γραμμές να λειτουργούσαν μόνο τη θερινή περίοδο με επιδότηση και χαμηλούς ναύλους για να στηριχθεί η τουριστική κίνηση στα μικρά νησιά και στις δυσπρόσιτες περιοχές των μεγάλων νησιών.

Ν.Μ.

 

Κι άλλα πλοία

Έτοιμη να αγοράσει κι άλλα πλοία φαίνεται η «Hellenic Seaways» ή τουλάχιστον έτσι δηλώνει η διοίκησή της. Την ίδια ώρα, η πλευρά των «Μινωικών Γραμμών», βασικός μέτοχος της εταιρείας, δηλώνει πως η «Hellenic Seaways» έχει ανάγκη αύξησης κεφαλαίου. Η διαμάχη στο εσωτερικό της εταιρείας είναι δεδομένη. Γι’ αυτό και περιμένουμε στην ετήσια γενική συνέλευση να γίνει κακός χαμός.

Ν.Μ.

 

Εξτρά επιδότηση

Η  άγονη γραμμή Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος - Μυτιλήνη είναι ένα ακόμη δρομολόγιο που θα έχει σχεδόν μηδενική επιβατική κίνηση. Σπεύδουμε να διευκρινίσουμε πως είναι απολύτως απαραίτητη η ύπαρξή της, διότι οι κάτοικοι όλων των νησιών της Περιφέρειας πρέπει να έχουν πρόσβαση στην έδρα της Περιφέρειας.

Στην περίπτωση αυτή η ανυπαρξία επιβατών θα οφείλεται στο ότι θα υπάρχουν μόλις τρία δρομολόγια την εβδομάδα. Θα ήταν πολύ καλύτερο τέτοιες γραμμές να καλύπτονταν από ταχύπλοα και τα δρομολόγια να ήταν πυκνότερα, ώστε ένας κάτοικος της Λήμνου και του Άη Στράτη να μπορεί να έρθει το πρωί στη Μυτιλήνη για τις δουλειές του και να επιστρέψει στο νησί του το βράδυ.

Ν.Μ.

 

Βιαστικά συμπεράσματα

Ανακοινώθηκε τις προηγούμενες ημέρες ο αριθμός των αφίξεων τουριστών του Απριλίου με πτήσεις τσάρτερ. Είναι μόλις 862, όταν το 2015 ήταν 2.037.  Πρόκειται για μία πολύ μεγάλη μείωση κι είναι βέβαιο ότι μεγάλη θα είναι και η μείωση στο σύνολο της φετινής χρονιάς.

Ωστόσο, είναι τεράστιο λάθος να βγαίνουν συμπεράσματα από τώρα. Η εξέλιξη της χρονιάς θα κριθεί το τρίμηνο Ιουλίου - Σεπτεμβρίου. Γι’ αυτό όσοι αρέσκονται σε καταστροφολογικά σενάρια ας κάνουν υπομονή για λίγο.

Το σημαντικό και συνάμα ευχάριστο είναι πως οι σοβαροί επιχειρηματίες του χώρου ήδη έχουν αρχίσει να κάνουν τις αναγκαίες ενέργειες προκειμένου να προσελκύσουν νέους τουρίστες από παραδοσιακές και νέες αγορές. Αυτό πρέπει να κάνουν όλοι, ο καθένας στον τομέα του.

Ν.Μ.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey