Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Συμπυκνωτή οξυγόνου για τη Μονάδα Βραχείας Νοσηλείας (υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με την προμήθεια φιαλών οξυγόνου...) παραχώρησε το «Χωριό του Όλοι Μαζί» στο ΠΕΔΥ Μυτιλήνης.
«Τούτες τις δύσκολες εποχές για όλους μας, είναι μία πραγματική ανάσα η ενέργεια αυτή και μακάρι να υπάρξουν και άλλες από όσους έχουν τη διάθεση να βοηθήσουν. Να ξέρετε φίλοι του “Χωριό του Όλοι Μαζί”, ότι σώζετε ζωές με την προσφορά σας αυτή. Και πάλι Ευχαριστώ!», σημειώνει ο προϊστάμενος του ΠΕΔΥ, κ. Χατζηγιάννης, για τη βοήθεια αυτή που πιάνει τόπο!
Μόνο Σάμος και Ικαρία
Δεν έμεινε ικανοποιημένος από τη συζήτηση που έγινε στο Περιφερειακό Συμβούλιο την Τρίτη, ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης», Στρατής Κόρακας, στο οποίο ο ίδιος είχε θέσει ως αίτημα να γίνει σχετική συνεδρίαση που να αφορά την υγεία. Με το επιχείρημα ότι ο κ. Κόρακας αναφερόταν ρητώς στα θέματα Ικαρίας και Σάμου, η περιφερειακή αρχή δεν άφησε να συζητηθούν τα της υγείας στα υπόλοιπα νησιά και ειδικά στη Λέσβο, η οποία «κουβαλά» στον τομέα της υγείας, και το προσφυγικό. Μάλιστα, ενώ ο κ. Κόρακας επέμεινε να ικανοποιηθεί το αίτημα της Ένωσης Γιατρών ΕΣΥ Λέσβου, να τοποθετηθεί για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν Κέντρα Υγείας, Νοσοκομείο και ΠΕΔΥ και εφόσον βρισκόταν στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου, κάτι τέτοιο δεν έγινε δυνατό. Έβαλε το θέμα, όμως από το «παράθυρο» κατά την τοποθέτησή του, ο επικεφαλής της «Ανταρσίας στο Αιγαίο», Αντρέας Μπάλλας.
Η συζήτηση, πάντως, για τα προβλήματα υγείας σε όλα τα νησιά του βορείου Αιγαίου, εκκρεμεί.
Κλε.Α.
Αναζητούνται 500 ευρώ
Το δέλεαρ και κίνητρο των 500 ευρώ για τους αγροτικούς γιατρούς που θα υπηρετούσαν σε δυσπρόσιτες περιοχές και είχε υποσχεθεί η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου να ξεκινήσει να δίνεται εδώ και μήνες, δεν έχει δοθεί στους αγροτικούς της Λέσβου. Το ζήτημα έθεσε στο Περιφερειακό Συμβούλιο, η Ένωση Γιατρών ΕΣΥ, η οποία διαπίστωσε ότι η γιατρός που υπηρετούσε στο Σίγρι, δεν το έλαβε ποτέ, με τον πρόεδρο της Ένωσης, Στρατή Παυλή, να κάνει λόγο για κοροϊδία. Η γιατρός ήταν παρούσα στη συνεδρίαση και ήθελε να τοποθετηθεί επί του θέματος. Κι εδώ θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι ενώ για τις δυσπρόσιτες περιοχές της Λέσβου δεν δίνεται το εν λόγω επίδομα, στη Χίο και συγκεκριμένα για το γιατρό των Ψαρών, δίνεται.
Όπως προέκυψε, η δαπάνη δεν εγκρίθηκε από την υπηρεσία δημοσιονομικού ελέγχου της Λέσβου, με τη δικαιολογία ότι δεν υπάρχει σχετική εγκύκλιος. Επίσης, όπως έγινε γνωστό, το επίδομα των 500 ευρώ, όπου δίνεται -πάντως όχι στους αγροτικούς του νησιού μας- δίνεται ως επίδομα σίτισης και στέγασης. Με τα απαραίτητα αποδεικτικά τιμολόγια που προσκομίζει ο γιατρός, στη συνέχεια πληρώνεται ο εστιάτορας και ο ιδιοκτήτης του σπιτιού. Αν και δεν είναι ένα «καθαρό» ποσό που ο αγροτικός γιατρός μπορεί να διαχειριστεί όπως επιθυμεί, παραμένει, όμως, αξιόλογο.
Να φεύγεις πάντως από το σπίτι σου για να πας να δουλέψεις γιατρός στο Σίγρι χειμωνιάτικα με το σκεπτικό ότι θα έχεις και έξτρα 500 ευρώ, αλλά αυτά να κάνουν ...φτερά, δεν το λες και μεγάλη τύχη, ούτε και δίκαιο!
Κλε.Α.
Κρούσματα οικογενειοκρατίας
Συνέχεια στην υπόθεση με τους μετακλητούς υπαλλήλους για την οποία βρέθηκαν στο επίκεντρο της κριτικής από τα ΜΜΕ και την αντιπολίτευση, στελέχη και βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με κριτήριο τη… συγγένεια, δίνουν αθηναϊκές εφημερίδες, αυτή τη φορά θέτοντας στο στόχαστρο απόφοιτη του Τμήματος Γεωγραφίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου, που σπούδαζε για χρόνια στη Μυτιλήνη και έχει καταγωγή από το νησί μας. Η Μελπομένη Αργυρίου, σύμφωνα με τα «Παραπολιτικά», διορίστηκε με την ιδιότητα της επιστημονικής συνεργάτιδας, στο γραφείο της μητέρας της και βουλευτίνας του ΣΥΡΙΖΑ, Χαράς Καφαντάρη, η οποία πριν από λίγο καιρό βρέθηκε ξανά στο στόχαστρο της κριτικής με αφορμή το διορισμό του συζύγου της ως διευθύνων σύμβουλος σε ΔΕΚΟ από τον αρμόδιο υπουργό κ. Σκουρλέτη. Πάντως το δημοσίευμα αναφέρει προς το τέλος ότι η κ. Αργυρίου πριν λίγες μέρες παραιτήθηκε.
Η παλιά φοιτήτρια είχε ενεργή παρουσία σε κινητοποιήσεις στη Μυτιλήνη, και με την ιδιότητά της ως μέλους της νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ. Ενώ και στην περιοχή της έθεσε υποψηφιότητα για δημοτική σύμβουλος Χολαργού - Παπάγου, συμμετέχοντας στο ψηφοδέλτιο του «Δικτύου Πολιτών» στις εκλογές του 2014.
Δεν μπορεί, δηλαδή, κάποιος να της προσάψει ότι «είδε φως και μπήκε» μετακλητή υπάλληλος για να υπηρετήσει το κυβερνών κόμμα. Από την άλλη, όμως, είναι ένας διορισμός (ακόμα) που προκαλεί, καθώς η οικογενειοκρατία ήταν κάτι το οποίο ως αντιπολίτευση ο ΣΥΡΙΖΑ έλεγε ότι θα πολεμούσε την επομένη που θα αναλάμβανε.
Κλε.Α.
Ίδιος αριθμός νεκρών και αγνοουμένων
Για να δούμε κάποιους αριθμούς, όπως μας τους παρέθεσε ο μεταδιδακτορικός ερευνητής του ΕΛΙΑΜΕΠ, Δημήτρης Σκλεπάρης:
Το 2014 μπήκαν 216.054 άνθρωποι στην Ε.Ε. μέσω θαλασσίων συνόρων. 3.500 δεν τα κατάφεραν.
Το 2015 μπήκαν 1.014.286 άνθρωποι στην Ε.Ε. μέσω θαλασσίων συνόρων. 3.771 δεν τα κατάφεραν.
Δηλαδή, αναφέρει, είχαμε πενταπλασιασμό των ροών μεταξύ 2014 και 2015, αλλά ίδιο αριθμό σχεδόν νεκρών και αγνοούμενων. Και αναρωτιέται: «Πιστεύει πραγματικά κανείς ότι αυτό το πέτυχε μόνο του το Λιμενικό και η Frontex;»
Κλε.Α.
Καλή αλλά λίγη η μείωση για τις κάρτες…
Πιάνουν τόπο, όπως φαίνεται, οι εκκλήσεις και οι προειδοποιήσεις του οικονομικού επιτελείου για τη μείωση των προμηθειών που χρεώνουν οι τράπεζες στις συναλλαγές που γίνονται με χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες. Η Εθνική Τράπεζα, με ανακοίνωση της, ενημερώνει ότι η προμήθεια που θα ισχύει από 15/2/2016 καθορίζεται σε 0,50%, για συναλλαγές έως 10 ευρώ, με όλες τις χρεωστικές, πιστωτικές και προπληρωμένες κάρτες. Με τον τρόπο αυτό, όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, «η Εθνική Τράπεζα επιτρέπει σε χιλιάδες σημεία λιανικής πώλησης, σε όλη την Ελλάδα όπως ενδεικτικά, καταστήματα ψιλικών ειδών, mini market, περίπτερα, καταστήματα γρήγορης εστίασης, να αποδέχονται πληρωμές με κάρτες, ακόμη και για αγαθά με πολύ χαμηλό περιθώριο κέρδους». Σαφώς αυτή η απόφαση είναι θετική, αλλά μας δημιουργεί παράλληλα και απορίες. Γιατί αυτή η μείωση να αφορά ποσά έως 10 ευρώ; Και το ποσό των δέκα ευρώ με τι κριτήρια καθορίστηκε; Γιατί π.χ. δέκα κι όχι είκοσι; Και εν πάση περιπτώσει τις …κουμπάρες θα παίζουμε; Δεν φτάνει που λόγω του capital control, τα επιτόκια κινούνται σε απογοητευτικά επίπεδα, θα πρέπει να δημιουργούνται και δυσκολίες στην απαραίτητη πλέον καθιέρωση του πλαστικού χρήματος; Υπ’ όψιν επίσης ότι τα επιτόκια των πιστωτικών καρτών κινούνται στα επίπεδα του 20%!!! Και βέβαια αναμένουμε ανάλογη ανταπόκριση από τις άλλες τράπεζες.
Σ.Σ.
Προβληματάκια
Όπως τα προηγούμενα χρόνια έτσι και φέτος παρουσιάστηκαν προβληματάκια στη δρομολόγηση του αεροσκάφους της «Bora Jet» από την Κωνσταντινούπολη προς τη Μυτιλήνη. Κι έτσι μέχρι να ξεπεραστούν τα προβλήματα αυτά, η σύνδεση αυτή θα ...περιμένει στην καλύτερη εκδοχή της γιατί στη χειρότερη είναι πολύ πιθανό να μην πραγματοποιηθεί ούτε φέτος η σύνδεση. Ίσως το μόνο θετικό είναι πως φέτος διαπιστώθηκαν νωρίς τα προβλήματα και ενδεχομένως υπάρχει χρόνος να αντιμετωπισθούν, ώστε να πραγματοποιηθεί τελικώς η σύνδεση.
Ν.Μ.
Δύσκολη η συνύπαρξη
Η αξιοποίηση των λιμανιών ως χώροι όπου θα προσεγγίζουν τα υδροπλάνα, δεν βρίσκει σύμφωνες τις ακτοπλοϊκές εταιρείες της χώρας. Όπως λένε, τα λιμάνια στα ελληνικά νησιά είναι μικρά, δεν έχουν τις αναγκαίες υποδομές για την εξυπηρέτηση των πλοίων και θεωρούν ότι είναι αδύνατο να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες των υδροπλάνων.
Η αλήθεια είναι πως σε πάρα πολλές περιπτώσεις, οι Έλληνες καπετάνιοι και ναυτικοί με πολύ μεγάλες δυσκολίες καταφέρνουν να αποφύγουν ναυτικά ατυχήματα εντός των λιμανιών.
Η χρήση των λιμανιών και από τα υδροπλάνα, θα δυσκολέψει ακόμη περισσότερο τις συνθήκες ελλιμενισμού των πλοίων. Και επιπλέον θα αυξήσει κατακόρυφα τον κίνδυνο ατυχημάτων.
Φυσικά υπάρχουν και οι εξαιρέσεις, μόνο που τα μεγάλα και άνετα λιμάνια είναι ελάχιστα.
Ν.Μ.
Μεγάλη κινητοποίηση
Η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, δεν έχει πτοήσει την κοινωνία των Χανίων, η οποία με δυναμικό τρόπο προσπαθεί να αποτρέψει την ιδιωτικοποίηση. Έτσι την προηγούμενη εβδομάδα πραγματοποίησαν στα Χανιά, μια πολύ δυναμική κινητοποίηση. Αντίθετα στη Μυτιλήνη ως σήμερα δεν έχει γίνει απολύτως καμία κινητοποίηση για το θέμα. Παρότι το πέρασμα του αεροδρομίου σε γερμανικά συμφέροντα μπορεί να βάλει σε κίνδυνο το μέλλον των τουριστικών επιχειρήσεων του νησιού, αλλά και θα οδηγήσει σε αύξηση των τελών που θα πληρώνουν οι επιβάτες.
Ν.Μ.