Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Έχουμε συνηθίσει τους λάτρεις του σπορ να τους βλέπουμε με τον εντυπωσιακό εξοπλισμό τους και τις ακόμα πιο εντυπωσιακές πιρουέτες τους στον αέρα και πάνω από τα κύματα στην Κράτηγο. Χθες όμως τους είδαμε για πρώτη φορά στην Επάνω Σκάλα. Στο παλιό λιμάνι, που γέμισε από kitesusrfers, που έπαιζαν με τους ισχυρούς ανέμους που πνέουν από προχθές εκεί!
Συνεχίζει
Μια νέα πολιτική κίνηση φαίνεται έτοιμος να συγκροτήσει ο Φώτης Κουβέλης, η οποία στοχεύει να συνεργαστεί με το ΣΥΡΙΖΑ. Σύμφωνα με τα όσα ο ίδιος δήλωσε στο ραδιοφωνικό σταθμό «Το Κόκκινο», στην κίνηση θα συμμετέχουν 1.000 ως 1.200 μέλη σε όλη τη χώρα και ο τίτλος της θα είναι «Ενωτική Κίνηση Ευρωπαϊκής Αριστεράς». Ο κ. Κουβέλης άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο και οργανωτικής ένταξης στο ΣΥΡΙΖΑ.
Η εξέλιξη αυτή είναι φανερό ότι ενισχύει τα κεντροαριστερά χαρακτηριστικά του ΣΥΡΙΖΑ και αδυνατίζει την προσπάθεια συγκρότησης του κεντροαριστερού χώρου. Σε τοπικό επίπεδο, αναμένονται στελέχη της ΔΗΜΑΡ, που και προεκλογικά είχαν ταχθεί υπέρ της στήριξης του ΣΥΡΙΖΑ, όπως ο Γιάννης Σπιλάνης, να ακολουθήσουν το νέο πολιτικό εγχείρημα του κ. Κουβέλη. Είναι γεγονός ότι παρατηρείται κινητικότητα στο πολιτικό τοπίο.
Ν.Μ.
Σκόπιμη ασάφεια
Επί μήνες η ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών διατεινόταν ότι θα αντικαταστήσει το μειωμένο ΦΠΑ στα νησιά με παροχές στους οικονομικά ασθενέστερους κατοίκους τους. Η μείωση του ΦΠΑ ξεκίνησε να εφαρμόζεται από χθες, αλλά οι παροχές παραμένουν σε επίπεδο αόριστων διακηρύξεων, που είναι άγνωστο πότε και πώς θα εφαρμοστούν και ποιους εν τέλει θα ωφελήσουν. Τούτο, κατά την άποψή μας, δείχνει πως η κυβέρνηση δεν έχει ειλικρινή πρόθεση να δώσει κάτι στους νησιώτες. Διότι πολύ απλά ό,τι και να δώσει θα έχει κόστος για τα κρατικά ταμεία. Κι αυτό είναι ασυμβίβαστο με τη βασική υποχρέωσή της έναντι των δανειστών, που δεν είναι άλλη από την αποτελεσματική εφαρμογή του νέου μνημονίου. Κοντολογίς, δεν περιμένουμε να δούμε μέτρα στήριξης για τους νησιώτες παρά τα όσα λέγονται.
Ν.Μ.
Δύο μέτρα και δύο σταθμά
Το προηγούμενο διήμερο, είδαμε στα αθηναϊκά ΜΜΕ να δημοσιεύονται τα ονόματα όσων κατηγορούνται για το σκάνδαλο του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου. Επίσης, είδαμε να δημοσιεύονται τα ονόματα των εταιρειών που ωφελήθηκαν από τα θαλασσοδάνεια που έδωσε το Τ.Τ. Πρόκειται για επιχειρήσεις που ανήκουν σε κορυφαίους οικονομικούς παράγοντες της χώρας. Είναι απολύτως δίκαιο η κοινή γνώμη να γνωρίζει τα παραπάνω στοιχεία για μια τόσο μεγάλη υπόθεση. Κι είναι εντελώς αδικαιολόγητο, σε αντιδιαστολή με αυτήν την εξέλιξη, το γεγονός ότι τα τοπικά μέσα ενημέρωσης και μέσω αυτών η κοινή γνώμη των νησιών μας, να μην έχουν επίσημη ενημέρωση για το ποιες τοπικές επιχειρήσεις και επιχειρηματίες ωφελήθηκαν από τα θαλασσοδάνεια της Συνεταιριστικής Τράπεζας και φυσικά ποιοι είναι οι κατηγορούμενοι για την υπόθεση αυτή. Οι εισαγγελικές αρχές της Λέσβου πρέπει να δώσουν στη δημοσιότητα τα στοιχεία στα οποία αναφερόμαστε και να γνωστοποιήσουν σε ποιο στάδιο βρίσκεται καθεμιά από τις υποθέσεις που σχετίζονται με το σκάνδαλο της Συνεταιριστικής. Την ίδια υποχρέωση θεωρούμε ότι έχει και η Τράπεζα της Ελλάδος, υπό τον έλεγχο της οποίας εξελίσσεται η διαδικασία εκκαθάρισης της Τράπεζας. Με τίποτα δε δικαιολογείται η διαφορετική αντιμετώπιση των εμπλεκομένων στις δύο υποθέσεις.
Ν.Μ.
Στη μάχη της καθαριότητας
Μια νέα μηχανοκίνητη σκούπα, προσφορά της γνωστής εταιρείας του Μπόμπολα «ΑΚΤΩΡ», περιμένει ο Δήμος Λέσβου, η οποία θα ριχτεί κι αυτήν στη μάχη των σκουπιδιών προκειμένου να συμβάλλει στην καθαριότητα της Μυτιλήνης. Σύμφωνα με τα όσα μας είπε ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητα Γιώργος Κατζανός, τέτοιες προσφορές είναι ιδιαίτερα σημαντικές. Μας ενημέρωσε μάλιστα πως η οικονομική επιβάρυνση του Δήμου μόνο στον τομέα της καθαριότητας κυμαίνεται από 38.000 έως 40.000 ευρώ το μήνα! «Εάν δεν είχαμε το μεταναστευτικό πρόβλημα, θα είχα μια πόλη σαλόνι» μας έλεγε χαρακτηριστικά σε πρόσφατη συνάντησή μας και δεν αποκλείεται -με όσα έχουμε δει μέχρι τώρα- η εκτίμησή του αυτή να μην είναι μακριά από την πραγματικότητα.
Σ.Σ.
Θα φτιαχτεί επιτέλους;
Τόσα και τόσα έργα γίνονται στους αθλητικούς χώρους. Δε μπορεί να ξαναδουλέψει το έρμο το ρολόι του γηπέδου προκειμένου να παρακολουθούν οι φίλαθλοι την ώρα, ειδικά τώρα που έχουμε και ομάδα στη Σούπερ Λιγκ και η αγωνία πολλές φορές και για το λεπτό είναι μεγάλη; Τόσο δύσκολο είναι; Ας βρεθεί έστω ένας χορηγός.
Σ.Σ.
Ο Πάνος και η «Πολιτιστική Πρωτεύουσα»
Από τη Σαλαμίνα και από την ιδιαίτερη εκδήλωση για την επέτειο της ιστορικής ναυμαχίας κατά των Περσών, που προκάλεσε ποικίλα σχόλια στο διαδίκτυο με αποκορύφωμα το… «κόκκινο χαλί» που οδηγούσε στη θάλασσα τον Υπουργό, ο Πάνος Καμμένος ένιωσε τόσο ενθουσιασμένος με την περιοχή, δηλώνοντας ότι θα στηρίξει κιόλας την υποψηφιότητά της για τη διεκδίκηση της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης. Και φυσικά η δήλωση στήριξης αυτής, σίγουρα δε θα… «κάθεται» από προχθές πολύ καλά στο δήμαρχο Λέσβου Σπύρο Γαληνό, που βλέπει τον πολιτικό του φίλο, μέχρι πρότινος τουλάχιστον, να γυρνάει ξανά την πλάτη στη Λέσβο. Μία Λέσβο πάντως που -χάρη και στη δυναμική αρκετών προσώπων της δημοτικής της αρχής που πολιτεύονται με τους ΑΝΕΛ- χάρισαν για μία ακόμη φορά ένα από τα υψηλότερα -αν όχι το υψηλότερο- ποσοστά στο κόμμα του Πάνου Καμμένου. Φαίνεται λοιπόν πως ο δήμαρχος με τον Πάνο Καμμένο δεν είχε ποτέ το κατάλληλο timing στις εξαιρετικές σχέσεις που διατηρούσαν σε ό,τι αφορά το όφελος του δήμου του. Γενικότερα πάντως ο Σπύρος Γαληνός στο διάστημα που το μεταναστευτικό χτύπησε «κόκκινο» μπορεί να έχασε την καλή σχέση του με τον πρόεδρο των ΑΝΕΛ, αλλά έφτιαξε σχέσεις με πολλές άλλες και σημαντικότερες προσωπικότητες της Ελλάδας και της Ευρώπης. Και σε ό,τι αφορά τη διεκδίκηση της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης, έχει τη δυνατότητα να ενεργοποιήσει πολλές σημαντικές επαφές που απέκτησε πρόσφατα.
Μ.ΟΡΦ
Περίεργο το κλίμα στη ΔΕΥΑΛ
Το κλίμα δεν είναι απαραίτητα κακό αυτήν τη στιγμή μεταξύ των εργαζομένων και της διοίκησης της ΔΕΥΑΛ, μετά την ανατρεπτική απόφαση του Εφετείου αναφορικά με τους παρακρατηθέντες μισθούς των υπαλλήλων, αλλά δεν είναι και «μέλι γάλα» και σίγουρα αυτή θεωρείται ευμετάβλητη. Και αυτό γιατί η εταιρεία περνάει ζόρια οικονομικά και δεν αποκλείεται εξ αυτού του λόγου η άτυπη ως σήμερα «διαμάχη» που έχει προκύψει αναφορικά με τα χρήματα των εργαζομένων να προκαλέσει ακόμα και θερμά επεισόδια στη συνέχεια. Μέσα σε όλα τα άλλα, έρχεται να απασχολήσει τώρα τη διοίκηση και η αγωγή του Σωτήρη Μαρινάτου, του πρώην προέδρου της δημοτικής εταιρείας, για την αποζημίωσή του ως προέδρου που δεν έλαβε ποτέ. Και η ΔΕΥΑΛ με εκείνα και με τα άλλα και εν αναμονή του… Αρείου Πάγου είναι από χθες «μία ωραία ατμόσφαιρα».
Μ.ΟΡΦ
Μελέτη δεν είχαμε για την Προκυμαία;
Έχουμε ξαναγράψει για τη μελέτη που πρόκειται να ανατεθεί από το Δήμο Λέσβου και το Λιμενικό Ταμείο για την ανάπλαση της Προκυμαίας. Έχουμε γράψει βέβαια ξανά για την έκπληξή μας για το γεγονός πως μία τέτοια μελέτη τελικά… δεν υπήρχε ως σήμερα, καθώς η αίσθηση όλων είναι ότι κάπου υπήρχε. Μήπως λοιπόν οι σημερινές αρχές του Λιμενικού Ταμείου και του Δήμου, που μπαίνουν στη διαδικασία παραγγελίας μελέτης, να μας πουν αν είχαν την ίδια αίσθηση με εμάς; Δηλαδή υπήρχε μελέτη, χάθηκε, δεν υλοποιήθηκε ποτέ; Θα πρέπει να ξέρουμε, γιατί είναι κατάντια να συζητάμε 20 χρόνια για την ανάπλαση της Προκυμαίας και να συντάσσουμε μελέτη… σήμερα.
Μ.ΟΡΦ