Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Καταστροφή από το δάκο και ευθύνες
Οι ελαιοπαραγωγοί της Λέσβου είναι αγανακτισμένοι από το γεγονός ότι η φετινή σοδειά έχει χαθεί σχεδόν ολοσχερώς με κύρια αιτία την καθυστερημένη έναρξη της δακοκτονίας, που οφειλόταν σε γραφειοκρατικούς λόγους στις διαδικασίες ανάθεσης. Οι ευθύνες της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου είναι τεράστιες γιατί φάνηκε για άλλη μια φορά να αιφνιδιάζεται από το αυτονόητο. Και βέβαια οι ευθύνες αυτές δεν αποσείονται με κάποιες έωλες δικαιολογίες που περιλαμβάνονταν σε ανακοίνωση προ καιρού της αρμόδιας διεύθυνσης της Περιφέρειας. Άσε που είναι επιεικώς άκομψο, σε ένα τέτοιο κομβικής σημασίας για την τοπική οικονομία ζήτημα να δίνεται υπηρεσιακή απάντηση και να μην έχει την γενναιότητα να αναλάβει την ευθύνη η πολιτική ηγεσία της Περιφέρειας. Είναι για να το πούμε… ποδοσφαιρικά, όπως όταν κερδίζουμε να λέμε «είναι μάγκας ο Πρόεδρος και η διοίκηση» και όταν χάνουμε «φταίει ο προπονητής»!
Στο σπίτι του κρεμασμένου…
Με δεδομένη λοιπόν την δικαιολογημένη αγανάκτηση των παραγωγών που είδαν το εισόδημά τους να χάνεται, είναι τουλάχιστον θράσος αντί να δίνονται υπεύθυνες απαντήσεις για την καταστροφή και να αναλαμβάνονται δεσμεύσεις για το πώς κάτι τέτοιο δεν θα επαναληφθεί στο μέλλον, να εξαγγέλλει η Περιφέρεια την διοργάνωση ημερίδας με θέμα «Βιώσιμη διαχείριση της ελαιοκαλλιέργειας»! Με κάποιες εισηγήσεις μάλιστα να αναφέρονται ειδικά στο θέμα της σωστής διαχείρισης της δακοκτονίας! Δίκαια θα σκεφτούν οι παραγωγοί, ότι κάποιοι παίζουν με τον πόνο τους, παρουσιάζοντάς τους λόγια στη θέση αποτελεσματικών έργων.
Π.Μ.
Τα άφησαν στην τύχη τους!
Εχουν περάσει πάνω από δυο δεκαετίες από τότε που πρωτοαναγγέλθηκε από τον τότε πρωθυπουργό Κ.Σημίτη, η δρομολόγηση κατασκευής των δυο οδικών αξόνων από την Καλλονή προς Σίγρι , ο ένας και προς Πέτρα ο άλλος. Και ο μεν πρώτος, ενώ ξεκίνησε να εκτελείται το έργο σταμάτησε στη συνέχεια και εδώ και καιρό έχει μπλέξει στα προβλήματα της εργολήπτριας εταιρείας και παραμένει στάσιμος. Για το δεύτερο οδικό άξονα Καλλονής -Πέτρας, ούτε φωνή ούτε ακρόαση ακούγεται, πέρα από την επιστολή που έστειλε η Περιφέρεια στα μέσα του περασμένου Ιουλίου που ζητούσε από το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών ενημέρωση για τι μέλλει γενέσθαι με αυτόν. Απάντηση δεν πήρε αν και πέρασαν πάνω από τρεις μήνες και το έργο έχει αφεθεί στην τύχη του να περιμένει μήπως και δεήσει κάποιος και το ξεκολλήσει από τα ...συρτάρια που έχει καταχωνιαστεί. Οταν όμως τέτοιας τάξης έργα, που αν ολοκληρωθούν θα αλλάξουν εντυπωσιακά τις υποδομές του νησιού και μάλιστα στο πιο τουριστικό μέρος του, έχουν αυτήν την αντιμετώπιση, καταλαβαίνει κανείς ποια μπορεί να είναι η τύχη άλλων παρεμβάσεων ήσσονος σημασίας. Για το έργο Καλλονή-Σίγρι παρόλο που έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση δεν κινείται εδώ και καιρό τίποτα και οι τοπικοί παράγοντες αυτοδιοικητικοί και βουλευτές παρακολουθούν εκ του μακρόθεν σαν να μην τους αφορά αυτή η καθυστέρηση που ...παίζεται σε βάρος του έργου και του νησιού συνολικά. Για το Καλλονή- Πέτρα η περιφέρεια θεωρεί ότι έκανε το καθήκον της με την επιστολή στον Σπίρτζη και δεν χρειάζεται να κάνει κάτι παραπάνω για να το φέρει στο ...προσκήνιο! Είναι βέβαιο ότι αν δεν ασχοληθούν και δεν φέρουν προ των ευθυνών τους εκείνους που διαχειρίζονται τα παραπάνω έργα, ο κίνδυνος να παραπεμφθούν στις καλένδες είναι υπαρκτός και αυτή η εξέλιξη πρέπει να αποτραπεί με κάθε τρόπο, πηγαίνοντας προς τις εκλογές. Δυστυχώς οι τοπικοί παράγοντες δεν δίνουν τη σημασία που χρειάζεται για τα μείζονα και αυτό το πληρώνει ο τόπος διαχρονικά και φαίνεται!
Μα.Μ.
Εντός του περιπτέρου της Λέσβου στην έκθεση γαστρονομίας και οίνου που έγινε στο χώρο του «Ζαππείου» και στο ειδικά διαμορφωμένο stand μαγειρικής, όλες τις ημέρες της έκθεσης διεξαγόταν συνεχής ζωντανή μαγειρική με λεσβιακές συνταγές από τη Μολυβιάτισα μαγείρισσα Μυρσίνη Ανδριώτη, που βασιζόταν σε αγνά κρεατικά και τυροκομικά προϊόντα Λέσβου.
Εξακολουθεί να λειτουργεί ως δικαστής!
Δεκτή έγινε από τον υπουργό Δικαιοσύνης Μιχάλη Καλογήρου η τροπολογία για την κατάργηση της δίωξης της επαιτείας, που είχαν καταθέσει οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Παρασκευόπουλος, Βασίλης Τσίρκας και Τασία Χριστοδουλοπούλου. Την ίδια ώρα, ωστόσο, ο βουλευτής Λέσβου της ΝΔ και πρώην υπουργός Δικαιοσύνης Χαράλαμπος Αθανασίου εξέφραζε τη διαφωνία του και ταυτόχρονα την… αγωνία του για την «εικόνα της χώρας, που έχει γεμίσει ζητιάνους». Ο Χ. Αθανασίου χαρακτήρισε «λάθος» την κατάργηση του άρθρου 407 του Ποινικού Κώδικα, εκτιμώντας ότι η συγκεκριμένη διάταξη «αποτρέπει την εκμετάλλευση της αθωότητας των πολιτών». Επίσης, υποστήριξε ότι η επαιτεία «είναι μια κακή εικόνα για τη χώρα μας» και πρόσθεσε ότι «βλέπουμε τώρα τους ζητιάνους που έχουν γεμίσει τη χώρα, πολύ περισσότερο με τους αλλοδαπούς και όλους αυτούς». Η αλήθεια είναι ότι δεν θα έπρεπε να μας εκπλήσσει η συγκεκριμένη ρητορική από τον κ. Αθανασίου. Προφανώς στην τοποθέτησή του αυτή ο κ. Αθανασίου λειτούργησε περισσότερο ως πρώην δικαστικός με τα νομικά επιχειρήματα του, που όμως μπορούν να χαρακτηριστούν «σκληρά» για το δοκιμαζόμενο κομμάτι της κοινωνία που καταφεύγει να επαιτεί για να ζήσει!
Α.Ω.
Η αντιπαράθεση Κοτζιά -Καμμένου...
Δεν γνωρίζουμε αν η αντιπαράθεση Κοτζιά, Καμμένου θα έχει σοβαρές πολιτικές παρενέργειες επί της ουσίας. Σίγουρα πάντως θα ακουστούν, όπως και έχουν ακουστεί μέχρι στιγμής, πρωτοφανείς κατηγορίες για κακοδιαχείριση, αδιαφάνεια στη χρήση κονδυλίων, σκανδαλώδεις παρεμβάσεις εξωγενών παρεμβάσεων (π.χ. από τον αξιότιμο κύριο Σόρος), κατηγορίες που εντελώς πρωτότυπα εκτοξεύονται μεταξύ κορυφαίων στελεχών συνιστωσών της σημερινής Κυβέρνησης. Αν αυτό δεν αναδεικνύει παρακμή, δυσοσμία πιθανών σκανδάλων, τότε τι αναδεικνύει; Μήπως το ηθικό πλεονέκτημα μιας Αριστεράς που προ πολλού έχει χάσει την «καλή έξωθεν μαρτυρία» έτσι που πολιτεύεται ; Πολλοί ισχυρίζονται ότι η πορεία του ΣΥΡΙΖΑ ευτέλισε ιδέες της Αριστεράς. Πριν απ’ όλα όμως διέψευσε τον μύθο της αμόλυντης Αριστεράς. Αυτά έχουν οι «κακές παρέες» και τα ταχύρυθμα μαθήματα από τους μυημένους στα κόλπα από παλιά. Υπάρχει βέβαια και το μέλι που πάντα προκαλεί όταν βρίσκεσαι στην εξουσία και πρέπει να έχει μεγάλες αντιστάσεις για να μην ενδώσει στην πρόκληση να δοκιμάσει!
Και τα αναπάντητα ερωτήματα
Και οι προκλήσεις είναι πολλές, όπως εν προκειμένου η διαχείριση του προσφυγικού που ακόμα δεν έχουν απαντηθεί τι έγιναν τα κονδύλια που έπεσαν και πως αξιοποιήθηκαν, όταν πολλά απ΄αυτά διοχετεύτηκαν εκτός «δημόσιου λογιστικού» με τη διαδικασία του ...κατ΄επείγοντος! Και όλα αυτά ενώ η Ελλάδα έχει γίνει διεθνές παράδειγμα προς αποφυγή για το κολαστήριο της Μόρια, και ενώ όλοι αναρωτιούνται τι έγινε με τα 1,6 δις ευρώ των κονδυλίων από την ΕΕ που ψάχνουν πέρα από εισαγγελείς και διεθνείς οργανισμοί πια. Είναι βλέπετε πολλά τα λεφτά και μ’ αυτά δεν δικαιολογείται αυτό που συμβαίνει σήμερα. Πόσα πήραν οι ΜΚΟ; Ποιες ΜΚΟ τα πήραν; Τί κόστισαν οι υποδομές; Τί κονδύλια έχει υπογράψει ο κ. Μουζάλας, ο κ. Καμμένος, αλλά και άλλοι όπως ο κ.Φλαμπουράρης πρώτος συντονιστής για την αντιμετώπιση του Μεταναστευτικού και που πήγαν αυτά; Πόσοι διορισμοί, με τι διαδικασίες και με τι μισθούς, με τι κριτήρια έγιναν και τι ρόλο έπαιξαν διάφορες αντιρατσιστικές οργανώσεις και οι άφαντοι πια αλληλέγγυοι; Είναι πολλά τα ερωτήματα, περισσότερα δε τα λεφτά που κυκλοφόρησαν.
Α.Ω.
Με μια μικρή παράκαμψη γινόταν χθες το πρωί η κυκλοφορία των οχημάτων από τη Μυτιλήνη προς την Παναγιούδα, αφού μπροστά στο εργοστάσιο της ΔΕΗ συνεργεία της ΔΕΥΑΛ εκτελούσαν εργασίες, στο αντλιοστάσιο του βιολογικού καθαρισμού. Εργάτες του συνεργείου έστελναν τα αυτοκίνητα περιμετρικά των εργασιών για λίγα μέτρα και ακολούθως επέστρεφαν στο δρόμο για να συνεχίσουν την πορεία τους. Παραδόξως δεν υπήρχε η παραμικρή καθυστέρηση, ενώ η σήμανση ήταν επαρκής ακόμα και 200 μέτρα πριν το χώρο των εργασιών, ώστε να προσέξουν οι οδηγοί των αυτοκινήτων και να ελαττώσουν την ταχύτητά τους.