Η είδηση που κάνει κύκλους
Στα μέσα του περασμένου Ιουνίου γράφαμε ότι η Συνεταιριστική Τράπεζα Λέσβου - Λήμνου οδεύει προς συγχώνευση με τη Συνεταιριστική Δωδεκανήσου. Πριν από λίγες μέρες, στοιχεία τού ρεπορτάζ μας χρησιμοποιήθηκαν σε ρεπορτάζ που έκανε για το ίδιο θέμα η εφημερίδα «Ροδιακή». Το θέμα το πήρε η οικονομική εφημερίδα «Ημερησία» και το αναδημοσίευσε. Στη συνέχεια, τοπικοί μπλόγκερ της Λέσβου πήραν το θέμα από την «Ημερησία» και το αναδημοσίευσαν.
Έτσι η είδηση κατέληξε εδώ από όπου είχε ξεκινήσει. Ν.Μ.
Ας το επισκευάσουν
Εδώ και μήνες ο κλιματισμός στο Δημοτικό Θέατρο δε λειτουργεί, γεγονός που δημιουργεί αρνητική εντύπωση σε κάθε εκδήλωση που οργανώνεται εκεί.
Το να ανοίγουν απλά όλες τις πόρτες και να τοποθετούνται ανεμιστήρες δεν είναι λύση. Είναι αδιανόητο, τόσο καιρό τώρα, να μην μπορούν ν’ αποκαταστήσουν την όποια βλάβη. Το κόστος της δυσφήμησης που δημιουργείται, είναι σίγουρα πολύ μεγαλύτερο από το κόστος της επισκευής.
Επιτέλους ας το επισκευάσουν. Πελ.Γ.
Συνεχίζονται τα προβλήματα
Τα προβλήματα για τους παιδικούς σταθμούς δεν έχουν σταματήσει και μάλιστα, με βάση την επιστολή της προέδρου του νομικού προσώπου, Αναστασίας Αντωνέλλη, προς το δήμαρχο που δημοσιεύσαμε χθες, φαίνεται ότι από το Σεπτέμβριο τα πράγματα θα είναι ακόμη πιο δύσκολα αν δε γίνουν προσλήψεις προσωπικού. Είναι θετικό, πάντως, το γεγονός ότι εγκαίρως και όχι την τελευταία στιγμή, πριν ακόμη καλά-καλά ολοκληρωθεί η φετινή σαιζόν γίνονται ενέργειες για ν’ αντιμετωπιστούν προβλήματα. Ας ελπίσουμε ότι θα υπάρξει φως στον ορίζοντα. Ήδη, όμως, αρκετοί γονείς, μετά τα προβλήματα της φετινής περιόδου, έχουν αρχίσει ν’ αναζητούν λύσεις σε ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς. Πελ.Γ.
Χρυσές… ΔΕΥΑ
Τελικά μάλλον αδικημένοι είναι οι υπάλληλοι της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ) του τέως Δήμου Μυτιλήνης και νυν Λέσβου σε ό,τι αφορά στις αμοιβές τους, τουλάχιστον σε σχέση με συναδέλφους τους άλλων ΔΕΥΑ ανά την επικράτεια. Όπως προέκυψε από έλεγχο των υπηρεσιών του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης σε κάποιες ΔΕΥΑ, ειδικά του λεκανοπεδίου Αττικής, οι μισθοί ξεπερνούν σε… πάχος αυτούς των γκόλντεν μπόυς. Ο έλεγχος προκάλεσε μάλιστα παρέμβαση του υφυπουργού Ντίνου Ρόβλια, που με έγγραφό του στις συγκεκριμένες ΔΕΥΑ ζήτησε αναλυτικά στοιχεία για τη μισθοδοσία τους. Σύμφωνα δε με σχετικά δημοσιεύματα, εργάτες σε ΔΕΥΑ της Αττικής και της Θεσσαλίας αμείβονται με μισθούς της τάξης των 60.000 ευρώ το χρόνο, ενώ υπάρχουν διοικητικοί υπάλληλοι που αγγίζουν τις 120.000 ευρώ το χρόνο, ξεπερνώντας την αμοιβή ακόμη και του Προέδρου της Δημοκρατίας. ΜΑΡ.ΠΛ.
Χωρίς Λέσβο…
Το Υπουργείο Οικονομικών δημοσίευσε προσκλήσεις για εκδήλωση ενδιαφέροντος για τη διαδικασία επιλογής χρηματοοικονομικών συμβούλων με στόχο την άμεση προώθηση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων σε σχέση με μια σειρά από περιουσιακά στοιχεία, όπως τα καζίνο, τα ταχυδρομεία, τα λιμάνια και οι μαρίνες. Στις σχετικές προσκλήσεις για εκδήλωση ενδιαφέροντος που είναι ανηρτημένες στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Οικονομικών www.minfin.gr/, και σημειωτέον είναι μόνο στα αγγλικά, απουσιάζει η Λέσβος, αφού ούτε το λιμάνι ούτε η μαρίνα της Μυτιλήνης είναι μεταξύ των 12 που πήραν σειρά να «βγουν στο σφυρί». ΜΑΡ.ΠΛ.
Ουσιαστικές προσφορές…
Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε «γκρινιάξει» για το γεγονός ότι σε τοπικό επίπεδο οι επιχειρηματίες του τουρισμού είναι κάτι παραπάνω από φειδωλοί σε πρωτοβουλίες που αφορούν σε προσφορές προς τους Έλληνες τουρίστες. Κι όμως, φαίνεται πως δεδομένης της κρίσης κάποιοι βάζουν νερό στο κρασί τους και μάλιστα «επιτίθενται» με δελεαστικές προσφορές στους εγχώριους επισκέπτες.
Για παράδειγμα, είδαμε προσφορά απ’ την περιοχή του Μολύβου, όπου μια βδομάδα διακοπών σε δίκλινο δωμάτιο, με πρωινό, σε τετράστερο ξενοδοχείο, κοστίζει για ένα ζευγάρι μαζί με αυτοκίνητο 1.000 κυβικών για επτά μέρες μόλις 428 ευρώ. Σημειωτέον ότι πέρυσι, στο ίδιο ξενοδοχείο τέτοια εποχή, πήγαινε «φιλική» τιμή το δίκλινο 75 ευρώ τη βραδιά, οπότε όποιος παρακολουθεί τι γίνεται καταλαβαίνει πως το αυτοκίνητο, αλλά και η βενζίνη της βδομάδας, έρχεται φέτος τσάμπα.
Το δεύτερο βήμα για να βρουν ανταπόκριση οι συγκεκριμένες και ουσιαστικές αυτές προσφορές, που θα ήταν βέβαια αποτελεσματικότερο να είχαν γίνει γνωστές πριν μήνες, είναι να προβληθούν με κάθε πρόσφορο μέσο όσο γίνεται περισσότερο. ΜΑΡ.ΠΛ.
Περιμένουν…
Δε συμμετείχαν οι ντόπιοι εργολήπτες σε δημοπρασία τής ΔΕΥΑΛ που έγινε τη Δευτέρα, περιμένοντας κάποια αντίδραση απ’ την πλευρά του δημάρχου στο γνωστό τους αίτημα να εξοφληθούν άμεσα οι λογαριασμοί τους που βρίσκονται σε εκκρεμότητα. Όπως μας είπε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εργοληπτών Δημοσίων Έργων Νομού Λέσβου, Φώτης Παναγόπουλος, «βρισκόμαστε σε στάση αναμονής και ειδικά σε κάποιες περιπτώσεις δεν ξέρουμε τι να κάνουμε».
Μια τέτοια περίπτωση είναι και η δημοπράτηση σήμερα του ΧΑΔΑ της Ερεσού, για την οποία σήμερα το πρωί θα αποφασίσουν οι Εργολήπτες αν θα μετάσχουν ή όχι υποβάλλοντας προσφορές. Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα η υπόθεση, αφού οι σημερινές διαμαρτυρίες υποθηκεύουν και το «αύριο» του κλάδου. Πάντως, όπως ανέφερε ο κ. Παναγόπουλος, ήδη κάποιοι συνάδελφοί του πήραν μερικά χρήματα από έργα τού «Θησέας», γεγονός που σημαίνει ότι οι φωνές των εργοληπτών αποδίδουν καρπούς. ΜΑΡ.ΠΛ.
Την Πέμπτη
Κατά μια ημέρα ανεστάλησαν οι αποφάσεις τής ΠΝΟ για την απεργία. Έτσι, αντί για σήμερα Τετάρτη, οι αποφάσεις θα ληφθούν αύριο Πέμπτη. Δηλαδή μέσα σε μία μέρα θα έχουμε δύο «καυτές πατάτες» στο χώρο της ακτοπλοΐας.
Η έκδοση ανακοίνωσης από την πλευρά της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας και το περιεχόμενό της δείχνουν ότι είναι πολύ πιθανό να αποφασισθεί η πραγματοποίηση απεργίας.
Το ερώτημα είναι εάν η κυβέρνηση έχει τη δυνατότητα να διαχειριστεί το ζήτημα αυτό. Ελπίζουμε να επικρατήσει το πνεύμα με το οποίο αντιμετωπίσθηκε η απελευθέρωση τους επαγγέλματος των ταξιτζήδων. Ν.Μ.
Συνεχίζει με προσφορές η ΝΕΛ
Μάχη για να αυξήσει τον τζίρο και τις πληρότητες των πλοίων της δίνει η ΝΕΛ, ανακοινώνοντας σχεδόν κάθε εβδομάδα και μια προσφορά.
Το ειρωνικό του πράγματος είναι πως τέτοιες προσφορές δε γίνονταν ούτε τις εποχές που η γραμμή είχε μεγαλύτερη επιβατική κίνηση και μεγαλύτερο ανταγωνισμό. Ή, για να είμαστε πιο ακριβείς, οι προσφορές δεν είναι συνηθισμένο φαινόμενο στην ιστορία της εταιρείας. Φαίνεται, όμως, ότι η δύσκολη συγκυρία έπαιξε το ρόλο της, και έτσι η ΝΕΛ εμφανίζεται να παρέχει εξαιρετικές προσφορές, οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν την επιβατική κίνηση και προς τα νησιά μας. Ν.Μ.
«Στα χαμηλά» η ανεργία
Στο 6,5% προσγειώθηκε η ανεργία στα νησιά του Βορείου Αιγαίου τον περασμένο Απρίλιο. Ποσοστό εξαιρετικά χαμηλό εάν συγκριθεί με τον πανελλαδικό μέσο όρο τού 15,8%. Ωστόσο, το ποσοστό αυτό είναι σχεδόν 50% υψηλότερο από το 4,8% του Απριλίου τού 2010.
Όπως κι αν δει κανείς τα πράγματα, δύσκολα μπορεί να πει ότι τα νησιά μας είναι εργασιακός παράδεισος, όπως τα εμφανίζει η Ελληνική Στατιστική Αρχή. Ν.Μ.
Σε δεύτερο βαθμό η δίκη για το τροχαίο
Την Πέμπτη αναμένεται να ξεκινήσει η δίκη σε δεύτερο βαθμό για την υπόθεση του δηλωθέντος τροχαίου των ολυμπιονικών Κώστα Κεντέρη και Κατερίνας Θάνου στις 12 Αυγούστου τού 2004, παραμονή της έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας.
Σε πρώτο βαθμό, το δικαστήριο είχε χαρακτηρίσει σκηνοθετημένο το τροχαίο και είχε καταδικάσει τους ολυμπιονίκες σε συνολικές ποινές φυλάκισης 31 μηνών στον καθένα, στον προπονητή τους Χρήστο Τζέκο 33 μηνών, στους επτά γιατρούς τού ΚΑΤ από έξι έως οκτώ μηνών στον καθένα, ενώ στους δύο αυτόπτες είχε επιβάλει ποινές 15 και επτά μηνών.
Η υπόθεση εκφωνήθηκε τη Δευτέρα και διέκοψε για την Πέμπτη, καθώς ενώπιον του Τριμελούς Εφετείου Πλημμελημάτων ήταν σε εξέλιξη άλλη υπόθεση. Πελ.Γ.
Κρουαζιερόπλοια
Εντυπωσιακό το κρουαζιερόπλοιο «Seabourn Quest», που έδεσε για λίγες ώρες χθες στη Μυτιλήνη και θα έρχεται στο νησί στη διάρκεια του καλοκαιριού. Το πλοίο, που έφθασε στο λιμάνι στις 10 το πρωί, μετάφερε 444 Αμερικανούς τουρίστες, που επισκέφθηκαν το Πλωμάρι και το Μουσείο Βρανά, και αναχώρησε στις 6 το απόγευμα για τους επόμενους προορισμούς του. Πελ.Γ.