Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Στις 26 Φεβρουαρίου θα εκδικαστεί, εκτός απροόπτου, η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που έχει καταθέσει μία από τις κατασκευαστικές εταιρείες που επεδίωξαν να αναλάβουν την κατασκευή του λιμανιού του Σιγρίου.
Η αίτηση επρόκειτο να εκδικαστεί στις αρχές του προηγούμενου Δεκεμβρίου, ωστόσο η εκδίκαση αναβλήθηκε λόγω της αποχής των δικηγόρων που πραγματοποιούνταν εκείνες τις ημέρες.
Στη δίκη αυτή θα κριθεί ποια εργοληπτική εταιρεία θα είναι ανάδοχος του έργου. Η εταιρεία που έχει προσφύγει στη Δικαιοσύνη, είχε αποκλειστεί από το διαγωνισμό και θεωρεί ότι αδικήθηκε.
Όποιο και αν είναι το αποτέλεσμα της δίκης, όποιος και αν είναι ο ανάδοχος, το έργο πραγματικά κινδυνεύει να χαθεί, καθώς δεν μπορεί να γίνει στο πλαίσιο του ΠΕΠ 2007 - 2013 στο οποίο είναι ενταγμένο, διότι όλες οι εργασίες των ενταγμένων έργων θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί και αποπληρωθεί έως το τέλος τού 2015.
Όμως το χρονικό περιθώριο κατασκευής του έργου, όπως προβλέπει ο διαγωνισμός που έχει γίνει, είναι 18 μήνες, δηλαδή η κατασκευή του έργου εκτείνεται πέραν του χρονικού πλαισίου του προγράμματος.
Κατά συνέπεια, όταν έρθει η ώρα της υπογραφής της σύμβασης, η Διαχειριστική Αρχή τού ΠΕΠ Βορείου Αιγαίου θα πρέπει να παγώσει τη διαδικασία διότι το έργο δεν μπορεί να κατασκευαστεί εντός προθεσμιών.
Στο εύλογο ερώτημα που τίθεται σχετικά με το αν το έργο χάθηκε ή όχι, η απάντηση είναι πως δεν έχει χαθεί ακόμα. Είναι σε μια εξαιρετικά δύσκολη φάση και οι πιθανότητες να χαθεί είναι πολλές, ωστόσο υπάρχουν ακόμη περιθώρια να διασωθεί αν ενταχθεί στο νέο ΠΕΠ ή αν περάσει σε αυτό ως μεταφερόμενο έργο.
Σε προηγούμενες προγραμματικές περιόδους τα έργα που δεν προλάβαιναν να ολοκληρωθούν, μεταφέρονταν στις επόμενες ως «γέφυρες».
Όμως στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα. Επίσης όπως πολλές φορές έχει ανακοινωθεί πως στο πλαίσιο του νέου ΠΕΠ 2015 - 2020 οι πόροι που θα δοθούν για έργα υποδομής, θα είναι εξαιρετικά περιορισμένοι και τα έργα υποδομής δε θα είναι επιλέξιμα. Κατά συνέπεια, η ένταξη του συγκεκριμένου έργου στο νέο ΠΕΠ δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση και απαιτεί πολιτική πίεση για να ενταχθεί.
Ερώτηση Γιακαλή
Το θέμα ανέδειξε τις προηγούμενες ημέρες η περιφερειακή παράταξη «Ισχυρό Βόρειο Αιγαίο», του Νάσου Γιακαλή, τονίζοντας ότι σύμφωνα με δημοσιεύματα τοπικών μέσων ενημέρωσης, η «Εγνατία Α.Ε.» εγκαταλείπει το έργο του λιμανιού Σιγρίου και διερωτώμενη κατά πόσο ισχύει αυτή η πληροφορία.
Επίσης ρωτάει ποιες ενέργειες έχουν γίνει από την περιφερειακή αρχή για να μη χαθεί το έργο, ποιος έδωσε το δικαίωμα στην «Εγνατία Α.Ε.» να το παρατήσει και αν είναι νόμιμες οι ενέργειες που έχουν γίνει έως τώρα. Ακόμη τίθενται τα ακόλουθα ερωτήματα:
«Σε τι ενέργειες έχετε προβεί προκειμένου το έργο να υλοποιηθεί στη νέα προγραμματική περίοδο και τι έχετε κάνει για να προχωρήσουν τα λιμενικά έργα στα νησιά του Βορείου Αιγαίου και να είναι επιλέξιμα και στη νέα περίοδο;
Γνωρίζετε το σημαντικό ρόλο του Περιφερειακού Συμβουλίου στη λειτουργία της Περιφέρειας. Μήνες τώρα, όμως, μετά την έγκριση του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος για τη νέα προγραμματική περίοδο 2014 - 2020, η περιφερειακή αρχή δεν έχει ακόμη ενημερώσει το Περιφερειακό Συμβούλιο, ούτε για το πρόγραμμα ούτε για το νέο τρόπο διαχείρισής του, ενώ αντίθετα, όπως πληροφορηθήκαμε, έχει προχωρήσει σε κλειστές συσκέψεις ενημέρωσης των συνεργατών της και των υπηρεσιακών παραγόντων της Περιφέρειας.
Το ερώτημα είναι πότε έχει προγραμματίσει η περιφερειακή αρχή να ενημερώσει το Περιφερειακό Συμβούλιο».
«Δεν παρατάμε το έργο», λέει η «Εγνατία Α.Ε.»
Το «Ε» επικοινώνησε με το διευθυντή Έργων Βορείου Αιγαίου της «Εγνατία Α.Ε.», Γιάννη Βολιώτη, ο οποίος δήλωσε ότι η εταιρεία δεν παρατάει το έργο, διευκρινίζοντας ότι ακόμη και να ήθελε η εταιρεία να κάνει κάτι τέτοιο, δε θα μπορούσε από τη στιγμή που υπάρχει υπουργική απόφαση που την έχει καταστήσει δικαιούχο του έργου.Για να πάψει η εταιρεία να είναι δικαιούχος, θα πρέπει να βγει νέα κοινή υπουργική απόφαση που να ορίζει νέα δικαιούχο, κάτι το οποίο δεν έχει γίνει ούτε είναι πρόθεση της «Εγνατία Α.Ε.» να κάνει κάποια ενέργεια προς αυτή την κατεύθυνση.
Ο κ. Βολιώτης παράλληλα τόνισε ότι το έργο έχει βγει εκτός χρονοδιαγράμματος λόγω της γνωστής δικαστικής εμπλοκής και προσέθεσε πως γίνονται προσπάθειες από τη Διαχειριστική Αρχή είτε να περάσει στο νέο ΠΕΠ ως μεταφερόμενο, είτε να απενταχθεί από το τρέχον ΠΕΠ και να περάσει στο νέο.
Σε επικοινωνία μας με τον αρμόδιο αντιπεριφερειάρχη, Θεόδωρο Βαλσαμίδη, μας τόνισε πως στην περιφερειακή αρχή δεν έχει φθάσει η ερώτηση της παράταξης του Νάσου Γιακαλή.
Επίσης ανέφερε ότι δεν έχει καμμία επίσημη ενημέρωση από την οποία να προκύπτει ότι η «Εγνατία Α.Ε.» παρατάει το έργο και κατά συνέπεια δεν έχει την πρόθεση να απαντήσει σε υποθετικά σενάρια.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Βορείου Αιγαίου, Δημοσθένης Χατζηγιάννης, σε δήλωσή του αναφέρει: «Εν όψει της ερώτησης που φαίνεται ότι έχει κατατεθεί σε μένα ως πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου από τους συμβούλους της παράταξης “Ισχυρό Βόρειο Αιγαίο”, ενημερώνω για χάρη της αποκατάστασης της αλήθειας, αλλά και της σοβαρότητας, ότι ουδεμία ερώτηση σχετικού περιεχομένου μού έχει κατατεθεί μέχρι 16 Φεβρουαρίου 2015.
Καλό λοιπόν θα είναι στο εξής όλοι οι μετέχοντες στο Περιφερειακό Συμβούλιο, τιμώντας και σεβόμενοι το θεσμικό μας ρόλο, να φροντίζουμε πρώτα να λαμβάνουν χώρα τα γεγονότα και στη συνέχεια να διοχετεύονται στα μέσα μαζικής ενημέρωσης».