Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
- Η ΔΕΥΑΛ δημοπρατεί τρία μεγάλα έργα ύδρευσης και αποχέτευσης μέσα στο Σεπτέμβρη και διεκδικεί τη χρηματοδότηση του βιολογικού της νότιας πόλης μέσω ΠΔΕ
- Ο πρόεδρός της Αντώνης Γιαννάκης μιλά στο «Ε» για τη νέα εποχή της δημοτικής επιχείρησης, για το έργο της «Λαγκάδας» που θα αρχίσει τον Μάρτη και το όραμά του…
Από τον προβληματισμό ακόμα και για το αν μπορεί να επιβιώσει η δημοτική επιχείρηση ύδρευσης και πολύ περισσότερο για το αν είναι εφικτό να επεκταθεί (επί της ουσίας) σε όλο το νησί, η ΔΕΥΑ(Λ) σήμερα βρίσκεται σε θέση να δημοπρατεί και να προγραμματίζει δεκάδες έργα αναβάθμισης των υπηρεσιών και της ποιότητας του νερού που προσφέρει και να διεκδικεί με αξιώσεις γενναίες χρηματοδοτήσεις που μπορούν στο μέλλον να αντικαταστήσουν το απαρχαιωμένο σε πολλές περιπτώσεις δίκτυό της. Με αφορμή την επικείμενη δημοπράτηση (μέσα στον Σεπτέμβρη) τριών σημαντικών έργων όπως τα εσωτερικά δίκτυα ύδρευσης της Μυτιλήνης (4 εκ. ευρώ), τα εξωτερικά της Αγίας Παρασκευής (1,7 εκ. ευρώ) και της Αγιάσου (6 εκ. ευρώ) και την έγκριση της υπογραφής σύμβασης για το μεγάλο έργο της «Λαγκάδας» της Μυτιλήνης, το «Ε» στρέφει τα φώτα στον προγραμματισμό της ΔΕΥΑΛ για την επόμενη διετία, δεδομένου ότι η αλλαγή της νομοθεσίας για τις δημοτικές επιχειρήσεις επιτρέπει τη χρηματοδότησή τους και από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Με τον πρόεδρο της ΔΕΥΑΛ Αντώνη Γιαννάκη, να λέει ευθαρσώς στο «Ε» πως δύναται στο εγγύς μέλλον να «τελειώσει» και το μεγάλο βάσανο που ακούει στο όνομα «βιολογικός νότιας πόλης», εκφράζοντας και την ικανοποίησή του για τα όσα κατάφερε η εταιρεία μέσα στον τελευταίο ενάμιση χρόνο.
Οι δημοπρατήσεις που έρχονται τον Σεπτέμβρη
Μέσα στον Σεπτέμβρη αναμένεται η δημοπράτηση του έργου για το εξωτερικό δίκτυο ύδρευσης της Αγίας Παρασκευής, προϋπολογισμού 1.785.345,00 ευρώ, οι αγωγοί εσωτερικού δικτύου ύδρευσης της πόλης της Μυτιλήνης, συνολικού προϋπολογισμού 3,7 εκ. ευρώ και του δικτύου αποχέτευσης και εγκατάστασης λυμάτων Αγιάσου, (6 εκ. ευρώ). Εξέλιξη που θα σημάνει την έναρξη μίας εποχής που η ΔΕΥΑΛ (ελπίζεται ότι) δεν θα… συζητιέται τόσο για τις βλάβες που καλείται να επιδιορθώνει κάθε τρεις και λίγο, αλλά και για την οικονομική της κατάσταση. Αλλά μπορεί και να τη βάλει σε θέση να ισχυρίζεται πως δίνει δουλειά σε κόσμο και πως μπορεί να προσφέρει ποιοτικές υπηρεσίες στους πολίτες. «Αυτός είναι ο στόχος, συν το φθηνό νερό», λέει εξάλλου ο ίδιος ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΛ Αντώνης Γιαννάκης, ο οποίος αναμένει μέσα στις επόμενες ημέρες και την πολυπόθητη έγκριση για την εξέλιξη και του έργου αποχέτευσης επεξεργασίας και διάθεσης λυμάτων Πολιχνίτου, Βρίσας, Βατερών.
«Αντιμετωπίσαμε επιθετικά τα προβλήματα…»
«Είναι ένας προγραμματισμός που έγινε εκ μέρους μας, παράλληλα με την προσπάθεια επέκτασης της εταιρείας σε όλο το νησί, αλλά και της αντιμετώπισης των χρόνιων προβλημάτων στα προβληματικά της δίκτυα. Είναι σίγουρα ένα πολύ θετικό βήμα αυτά που καταφέραμε. Και εδώ θέλω να συγχαρώ όλους τους συνεργάτες στο Δ.Σ. και τους εργαζόμενους και φυσικά τον δήμαρχο Λέσβου Σπύρο Γαληνό για το ότι κυνηγήσαμε με όλες μας τις δυνάμεις τους στόχους που βάλαμε και σήμερα βλέπουμε να μπαίνουν τα πράγματα σε μία σειρά», σχολίασε στο «Ε» ο κ. Γιαννάκης, θέλοντας να εξηγήσει πως η ΔΕΥΑΛ είναι σε θέση πια να διεκδικήσει με αξιώσεις την αναβάθμιση συνολικά της λειτουργίας της. Κλείνοντας σταδιακά «τρύπες» στο δίκτυο της Μυτιλήνης, με αποκορύφωμα την πάντα «προβληματική» Χρυσομαλλούσα που πιστεύεται πως με τις παρεμβάσεις που έγιναν πια δύσκολα θα βιώσει ξανά… λειψυδρία, αλλά και τον Πολιχνίτο, την Άγρα και την Αγία Παρασκευή.
«Αντιμετωπίσαμε επιθετικά τα χρόνια προβλήματα και ήρθαμε σε μία καλύτερη κατάσταση, αν και σίγουρα υπάρχουν ακόμα άσχημες καταστάσεις σε κάποιες περιοχές», πρόσθεσε ο «εκ μεταγραφής» πρόεδρος της ΔΕΥΑΛ, που ίσως λόγω του ότι δεν είναι αιρετός σε αυτήν την θητεία του δουλεύει χωρίς να σκέφτεται το πολιτικό κόστος ή το πολιτικό κέρδος κοιτάζοντας την κάθε ημέρα ξεχωριστά.
Η αλλαγή της νομοθεσίας για τις ΔΕΥΑ και το ΠΔΕ
Τολμώντας να μιλήσει λόγω αυτής της «ευκολίας» να μην απευθύνεται και σε… ψηφοφόρους, πως μεγάλος στόχος πλέον είναι ο βιολογικός της νότιας πόλης. Ένα έργο που δύσκολα (μετά από τόσα χρόνια ατυχιών και αποτυχιών) βάζει κάποιος στο στόμα του. Υπογραμμίζοντας τη σημασία της αλλαγής της νομοθεσίας που επιτρέπει πλέον και στις ΔΕΥΑ να χρηματοδοτούνται από εθνικούς πόρους και δη από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Επ’ αυτού μάλιστα, ο κ. Γιαννάκης, αποκάλυψε ότι από τις 17 Αυγούστου, η ΔΕΥΑΛ υπέβαλλε αίτημα χρηματοδότησης στο ΠΔΕ, για να διεκδικήσει τα περίπου 24 εκ. ευρώ που χρειάζεται για να γίνει αυτός ο βιολογικός, έχοντας καταθέσει προτάσεις (από το ίδιο πρόγραμμα) και για ένα άλλο μείζον ζήτημα που αφορά στην… συμπρωτεύουσα. Την Καλλονή και την αναγκαία επισκευή της Μ(ονάδας) Ε(πεξεργασίας)Λ(υμάτων), συνολικού προϋπολογισμού 800.000 ευρώ. Μέσω του ΠΔΕ και βάσει των προτάσεων που έχει υποβάλλει η ΔΕΥΑΛ, διεκδικεί λύση και για τον βιολογικό της Θερμής (4,5 εκ. ευρώ), για τον οποίο έχει καταλήξει πως θα είναι λειτουργικό να κατασκευαστεί δίκτυο ύδρευσης και αποχέτευσης, με το τελευταίο να διασυνδέεται με το κεντρικό της Μυτιλήνης. Χωρίς να λησμονεί και τον βιολογικό της ευρύτερης περιοχής των Μυστεγνών, αιτούμενη (καταρχήν) χρηματοδότηση για τη μελέτη (300.000 ευρώ) του έργου.
Το έργο της Λαγκάδας
Από τις πιο σημαντικές παρεμβάσεις της ΔΕΥΑΛ στα δίκτυά της, η οποία αναμένεται να μπει πολύ σύντομα στην… καθημερινότητά μας, είναι όμως το έργο της «Λαγκάδας». Η αντικατάσταση δηλαδή του αγωγού ομβρίων επί των οδών Βουρνάζων και Αεροπόρου Γιανναρέλλη προϋπολογισμού 6, 1 εκ. ευρώ, που αναμένει την ερχόμενη Τετάρτη την έγκριση υπογραφής σύμβασης. Σύμφωνα με τον κ. Γιαννάκη, το έργο αναμένεται να ξεκινήσει τον Μάρτη του 2018, πρώτον για να αποφευχθεί η επιβάρυνση του… χειμώνα και των βροχών σε ένα πολύ ευαίσθητο έδαφος που κάποτε ήταν ποταμός, αλλά και γιατί πριν μπουν οι μπουλντόζες, θα πρέπει να προηγηθεί μία κυκλοφοριακή μελέτη.
Η οποία θα γίνει από μελετητή συγκοινωνιολόγο, σε συνεργασία με τον Εμπορικό Σύλλογο, το Επιμελητήριο και την Τροχαία Μυτιλήνης και θα ρυθμίζει την κυκλοφορία των οχημάτων σε δύο βασικές οδικές αρτηρίες, για το διάστημα που θα εκτελούνται οι εργασίες. Ούτως ώστε η ταλαιπωρία των οδηγών να είναι η μικρότερη δυνατή, αλλά και να μετριαστούν οι επιπτώσεις που θα έχουν στην λειτουργία τους, οι επιχειρήσεις και τα καταστήματα που έχουν έδρα την Βουρνάζων και την Αεροπόρου Γιανναρέλλη.