Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Τι αναφέρεται στην επιστολή που έστειλε στο Δήμο Μυτιλήνη η Ένωση Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Μυτιλήνης;
Επιστολή με θέμα τα προβλήματα σε κτιριακές υποδομές και καθαριότητας των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας Δήμου Μυτιλήνης απέστειλε, στους αρμόδιους, η Ένωση Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων Δήμου Μυτιλήνης μετά τη συνάντηση με τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών ΠΕ Λέσβου όπου συζητήθηκαν τα θέματα που απασχολούν την εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα αναφορικά με τις κτιριακές υποδομές και την καθαριότητα των σχολικών μονάδων.
Στην επιστολή ζητείται η ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων, ένα συνολικό σχέδιο αναβάθμισης κτιριακών υποδομών, η σύσταση ειδικής επιτροπής που θα ασχολείται με την αντιμετώπιση του στεγαστικού προβλήματος των μονάδων, η εκπόνηση ενός συνολικού σχεδίου υποδομών, καθώς και η κάλυψη των αναγκών σε προσωπικό . Ακόμη οι εκπρόσωποι της ένωσης ζητούν το συγκεκριμένο θέμα να συζητηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο Μυτιλήνης.
Στην επιστολή σημειώνεται ότι υπάρχουν σχολεία που δεν πληρούν τους όρους αντισεισμικής προστασίας, που χρησιμοποιούν για αίθουσες διδασκαλίας υπόγεια, γυμναστήρια, πρώην καταστήματα και στην καλύτερη περίπτωση προκατασκευασμένες αίθουσες, που λειτουργούν χωρίς αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, χωρίς γυμναστήριο, χωρίς βιβλιοθήκη, χωρίς τραπεζαρία, χωρίς εργαστήρια, χωρίς τον απαραίτητο και κατάλληλο αύλειο χώρο, χωρίς τις απαραίτητες τουαλέτες, χωρίς τον κατάλληλο φωτισμό, την κατάλληλη θέρμανση, χωρίς το απαραίτητο παιδαγωγικό υλικό.
«Στην Ελλάδα του 21ου αιώνα δυστυχώς υπάρχουν εκατοντάδες δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία που στεγάζονται σε ακατάλληλα μισθωμένα κτίρια ή σε κτιριακά συγκροτήματα μιας άλλης εποχής που δε διασφαλίζουν την ασφάλεια και την υγιεινή μαθητών και εκπαιδευτικών.» αναφέρεται χαρακτηριστικά και λίγο παρακάτω συμπληρώνεται: «Η σημασία που έχουν οι σχολικές υποδομές για τη διαδικασία της μάθησης αλλά και για την υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών δεν αμφισβητείται.». Παράλληλα υπογραμμίζεται ότι η λειτουργία των σχολείων την περίοδο του ιού covid19 μεταξύ άλλων ανέδειξε και το πρόβλημα της σχολικής στέγης και της καθαριότητας των μονάδων.
Η επιστολή απευθύνεται στο Δήμο Μυτιλήνης, στο Υπουργείο Εσωτερικών, στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και κοινοποιείται στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου, στη Διεύθυνση Α’θμιας Εκπαίδευσης Δήμου Λέσβου, στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, στη ΚΤΥΠ ΑΕ, στου Συλλόγους Γονέων και κηδεμόνων Α’θμιας εκπαίδευσης κά.
Ακόμη να ξεκινήσουν οι εργασίες σε Πλωμάρι και Πλαγιά
Τρία χρόνια μετά τον σεισμό της 12ης Ιουνίου 2017, το 1ο Δημοτικό Σχολείο Πλωμαρίου και το Δημοτικό Σχολείο Πλαγιάς που χαρακτηρίστηκαν ακατάλληλα, δεν έχουν καν ξεκινήσει οι εργασίες αποκατάστασής τους, έτσι ώστε να δοθούν σε χρήση, με αποτέλεσμα οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί να στεγάζονται σε λυόμενες αίθουσες με τα όποια προβλήματα συνεπάγεται η λειτουργία του σχολείου και η μαθησιακή διαδικασία.
Ενεργειακή Αναβάθμιση
Αναφέρεται πως η ενεργειακή αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των σχολικών μονάδων φιλικών προς το περιβάλλον είναι απαίτηση όχι μόνο για την αποτροπή της κλιματικής αλλαγής, αλλά για την επίτευξη υψηλότερης ποιότητας στην εκπαίδευση. Για το λόγο αυτό ζητείται η διασφάλιση όλων των προϋποθέσεων για την επανένταξη των σχολικών μονάδων που απορρίφθηκαν από τα συγκεκριμένα προγράμματα, καθώς και την ένταξη νέων σχολικών μονάδων.
Συνολικό σχέδιο κτιριακών υποδομών
Οι εκπρόσωποι της ένωσης αιτούνται το σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός συνολικού σχεδίου που θα αφορά στις κτιριακές υποδομές τόσο για τη δημιουργία νέων σύγχρονων μονάδων όσο και για τη βελτίωση των υπαρχουσών συνθηκών σε σχολικά κτίρια εντός των ορίων του Δήμου. «Είναι απολύτως απαραίτητο να κατασκευαστούν σύγχρονα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία ώστε τα νήπια και οι μαθητές δημοτικού να φοιτούν σ’ ένα ελκυστικό, δημιουργικό και χαρούμενο περιβάλλον.» σημειώνεται.
Θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο
Παράλληλά ζητείται από το Δημοτικό Συμβούλιο Μυτιλήνης να τεθεί ως θέμα ημερήσιας διάταξης –οι κτιριακές υποδομές των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης- στο επόμενο διά ζώσης Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Μυτιλήνης, θεωρώντας ως άμεση και επείγουσα – όπως χαρακτηρίζεται- προτεραιότητα.
Ειδική επιτροπή
Ακόμη οι εκπρόσωποι της ένωσης ζητούν τη σύσταση ειδικής επιτροπής για το εν λόγω θέμα που θα αποτελείται από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (υπηρεσίες και σωματεία) που σχετίζονται με την εκπαίδευση, με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υποβολής προτάσεων για την άμεση δρομολόγηση και αντιμετώπιση του στεγαστικού προβλήματος.
Το προσωπικό
Μείζον πρόβλημα διαχρονικά και με έμφαση τη φετινή σχολική χρονιά είναι η έλλειψη μόνιμου και σταθερού προσωπικού καθαριότητας στις σχολικές μονάδες, όπως σημειώνεται ενώ προστίθεται ακολούθως: «Δεν είναι δυνατή η κάλυψη των αναγκών σε καθαριότητα σύμφωνα με την τρέχουσα νομοθετική αλλαγή του Υπουργείου Εσωτερικών, θεωρώντας ότι με 3ωρες συμβάσεις ΙΔΟΧ διασφαλίζονται συνθήκες υγιεινής και προστασίας από την έξαρση της πανδημίας του COVID-19. Οι οδηγίες του ΕΟΔΥ θέτουν ως βασική προϋπόθεση τον συνεχή καθαρισμό και την απολύμανση των επιφανειών και των χώρων που έρχονται σε επαφή εκπαιδευτικοί και μαθητές. Κάτω από αυτές τις συνθήκες το 3ωρο εργασίας δεν καλύπτει καμία από τις προϋποθέσεις για την προστασία της δημόσιας υγείας. Απαιτούμε την άμεση λήψη όλων των μέτρων για την πλήρη κάλυψη της καθαριότητας των σχολικών μονάδων με μόνιμο και σταθερό προσωπικό.»
Κεραυνική προστασία
Την ίδια στιγμή εξακολουθεί να βρίσκεται σε εκκρεμότητα και να μην έχουν λάβει ενημέρωση για το σοβαρότατο ζήτημα της έλλειψης ή της ελλιπούς συντήρησης κεραυνικής προστασίας σε σχολικές μονάδες. «Είναι ξεκάθαρο ότι με την έλλειψη αλεξικέραυνου οι σχολικές μονάδες είναι έρμαιες στις επιπτώσεις του κεραυνού (πυρκαγιά, κεραυνοπληξία κλπ)» σημειώνεται χαρακτηριστικά.
Τα προβλήματα στα σχολεία
Στην επιστολή τους τα μέλη της Ένωσης σημειώνουν ότι τα νηπιαγωγεία στην πόλη της Μυτιλήνης στεγάζονται σε διαμερίσματα πολυκατοικιών, με πολύ μικρό αύλειο χώρο που δεν καλύπτει τις ανάγκες των νηπίων, δημιουργώντας αδυναμία εφαρμογής των οδηγιών σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης (σεισμού, πυρκαγιάς κλπ), ταυτόχρονα με τα νέα δεδομένα της πανδημίας και τις οδηγίες του ΕΟΔΥ για την ασφάλεια και την προστασία των εκπαιδευτικών και των μαθητών.
Ενδεικτικά αναφέρεται:
Επιπλέον, οι ανάγκες για κτιριακές υποδομές είναι εμφανείς και στα Δημοτικά Σχολεία για τα οποία δεν επαρκούν οι αίθουσες διδασκαλίας και οι βοηθητικοί χώροι απαραίτητοι στη μαθησιακή διαδικασία, και ειδικά για την εφαρμογή των οδηγιών του ΕΟΔΥ (π.χ. χώροι περιορισμού πιθανού κρούσματος COVID).
Ενδεικτικά αναφέρεται: