Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Αναμένονται άρθρα -μεταξύ άλλων- για τις μετακινήσεις ΑμΕΑ και για τα κίνητρα στη δρομολόγηση πλοίων στις «άγονες γραμμές»
Σε τροποποιήσεις άρθρων του Νόμου 2932/2001 «Ελεύθερη παροχή υπηρεσιών στις θαλάσσιες ενδομεταφορές - σύσταση γραμματείας λιμένων και λιμενικής πολιτικής - μετατροπής λιμενικών ταμείων σε ανώνυμες εταιρείες και άλλες διατάξεις» θα προχωρήσει το προσεχές διάστημα το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στελέχη του υπουργείου επεξεργάζονται την περίοδο αυτή τις προτάσεις που έχουν καταθέσει αρμόδιοι φορείς, όπως ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας και εκτιμάται ότι μέσα στον Νοέμβριο θα έχει ολοκληρωθεί η συγγραφή των σχετικών άρθρων που θα περιλαμβάνουν τις αλλαγές και θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα opengov.gr για διαβούλευση. Μετά τις όποιες παρατηρήσεις που θα κατατεθούν, θα γίνει η απαραίτητη επεξεργασία και οι τροποποιήσεις θα πάρουν τον δρόμο προς τη Βουλή.
Υπενθυμίζεται πως πρόσφατα είχε συνάντηση με το προεδρείο του Πανελληνίου Συλλόγου Παραπληγικών ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Φώτης Κουβέλης. Κατά τη διάρκεια αυτής, οι εκπρόσωποι του Συλλόγου ζήτησαν από τον υπουργό τη λήψη των κατάλληλων μέτρων για τη διευκόλυνση της μετακίνησής τους με τα πλοία της ακτοπλοΐας, με δεδομένο ότι σε πολλές περιπτώσεις είναι από δύσκολη έως αδύνατη η πρόσβασή τους στα θαλάσσια μέσα μεταφοράς και η μετακίνησή τους από και προς τη νησιωτική χώρα. Ως σημαντικότερα προβλήματα ανέφεραν την απουσία των κατάλληλων μέσων και υποδομών για την εξυπηρέτηση των Ατόμων Με Ειδικές Ανάγκες, όπως ανελκυστήρες, ειδικές ράμπες, προσβάσιμες καμπίνες, χώροι υγιεινής κ.ά.
Κίνητρα για τις «άγονες»
Επιπροσθέτως αναμένεται να υπάρξει αναφορά για τα κίνητρα σχετικά με τα πλοία που αφορούν άγονες γραμμές και κυρίως σε ό,τι αφορά τη χρονική διάρκεια της σχετικής σύμβασης. Αναφορικά με τις επικείμενες τροποποιήσεις στο νομοσχέδιο, τα ίδια στελέχη επεσήμαναν ότι με τις προτάσεις που έχουν κατατεθεί, θα γίνει εφικτό να ξεπεραστούν οι αντιπαραθέσεις μεταξύ των ακτοπλόων, κάνοντας λόγο για έναν εποικοδομητικό διάλογο που έχει ξεκινήσει για το θέμα. Σε ότι αφορά τα κίνητρα, τόνιζαν ότι για να δρομολογηθούν νέα πλοία για την εξυπηρέτηση νησιών στη λεγόμενη «άγονη γραμμή» σημαντικό ρόλο έχουν η διάρκεια της σύμβασης, αλλά και το ύψος των μισθωμάτων.
«Μείωση του ΦΠΑ»
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας κ. Μιχάλης Σακέλλης μιλώντας το καλοκαίρι σε ημερίδα για την ακτοπλοΐα είχε σημειώσει ότι «η απαλλαγή των εταιρειών μας από υποχρεώσεις δημόσιας υπηρεσίας είναι απαραίτητη. Πρέπει όλοι να συνειδητοποιήσουμε ότι η επιβολή υποχρεώσεων έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του κόστους εκμετάλλευσης και βέβαια και των εισιτηρίων. Λαμβάνοντας υπόψη την αύξηση των τιμών των καυσίμων μετά το 2016, την ανοδική πορεία τους το 2018, αλλά και την αναμενόμενη αύξηση το 2020, είναι βέβαιο ότι θα δημιουργηθούν πιέσεις για την αύξηση του κόστους ταξιδιού με αρνητικές συνέπειες στην κίνηση και στον τουρισμό μας. Μονόδρομος για την αποφυγή αυξήσεων στις τιμές των εισιτηρίων είναι η μείωση των συντελεστών ΦΠΑ στα επίπεδα των συντελεστών που ισχύουν και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Το θέμα είναι πολύ σοβαρό και πρέπει να καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να πετύχουμε τη μείωση των συντελεστών».