ΝΑΙ στο Λαφτσί

01/07/2012 - 05:56
Οκτώ χρόνια μετά την έναρξη της προσπάθειας δημιουργίας εγκαταστάσεων αποθήκευσης υγρών καυσίμων στη Λέσβο, ο Φώτης Χατζημιχάλης υπέγραψε την απόφαση έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων, ανοίγοντας το δρόμο να γίνει η μονάδα στη θέση «Λαφτσί».
Ο Φώτης Χατζημιχάλης ενέκρινε τους περιβαλλοντικούς όρους της επένδυσης αποθήκευσης υγρών καυσίμων στη Λέσβο

Οκτώ χρόνια μετά την έναρξη της προσπάθειας δημιουργίας εγκαταστάσεων αποθήκευσης υγρών καυσίμων στη Λέσβο, άναψε χθες το «πράσινο φως» για να ξεκινήσει η κατασκευή των δεξαμενών. Ο γενικός γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, Φώτης Χατζημιχάλης, υπέγραψε την απόφαση έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων, ανοίγοντας το δρόμο να γίνει η μονάδα στη θέση «Λαφτσί». Μια μονάδα που θα διαθέτει 12 δεξαμενές καυσίμων και θα μπορεί να εξασφαλίσει επάρκεια για όλο το νησί σε όλους τους τύπους καυσίμων.

Το Μάρτιο του 2010, μετά από πολλές περιπέτειες που είχε η προσπάθεια της «Ενεργειακή Μυτιλήνης Α.Ε.», η τότε γενική γραμματέας της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, Σοφία Θεολογίτου, υπέγραψε την προέγκριση χωροθέτησης της επένδυσης που θα λύσει το πρόβλημα αποθήκευσης καυσίμων στο νησί της Λέσβου. Το οποίο νησί, ως γνωστόν, απ’ το Νοέμβριο του 2002 που έκλεισαν οι εγκαταστάσεις που είχε στη Σκάλα Λουτρών η εταιρεία «Μαμιδάκης», αντιμετωπίζει σοβαρό ζήτημα αποθήκευσης, μια και η μοναδική υποδομή που έχει απομείνει είναι αυτή τής ΒΡ στη Σκάλα Παμφίλων.
Μετά την προέγκριση, ξεκίνησε η τελική φάση για την αδειοδότηση της λειτουργίας της μονάδας, που πέρασε για ακόμη μια φορά από 40 κύματα (λόγω και των αντιρρήσεων που είχαν φορείς της περιοχής του Μανταμάδου), μέχρι χθες, οπότε και με την απόφαση του κ. Χατζημιχάλη εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι.
Σύμφωνα με τη μελέτη των εγκαταστάσεων, προβλέπεται σε έκταση 15,4 στρεμμάτων που διαθέτει η εταιρεία, να κατασκευαστούν συνολικά 12 δεξαμενές χωρητικότητας 13.535 κυβικών μέτρων, κυριολεκτικά για όλα τα είδη καυσίμων, αφού σύμφωνα με την έγκριση θα υπάρχουν δεξαμενές για τα εξής είδη: marine diesel oil (MDO), jet-A1 (κηροζίνη), diesel κίνησης, diesel θέρμανσης, unleaded 95 (αμόλυβδη 95 οκτανίων), LRP (σούπερ), unleαded 100 (αμόλυβδη 100 οκτανίων).

Οδηγία Seveso II

Τα καύσιμα θα μεταφέρονται με υποθαλάσσιο αγωγό μήκους περίπου 100 μέτρων και μεγάλο κόστος της όλης επένδυσης, που προϋπολογίζεται στα επτά εκατομμύρια ευρώ, αφορά στα αυξημένα μέτρα ασφαλείας που θα ληφθούν. Άλλωστε, όπως αναφέρεται και στην απόφαση του γενικού γραμματέα, η μονάδα υπάγεται στην Οδηγία Seveso II, που αποσκοπεί στην αποτελεσματική πρόληψη και στον περιορισμό των συνεπειών για τον άνθρωπο και το περιβάλλον από μεγάλα ατυχήματα όπου υπεισέρχονται επικίνδυνες ουσίες. Με την οδηγία αυτή υποχρεούνται οι βιομηχανικές επιχειρήσεις να θέσουν σε ισχύ υψηλής στάθμης συστήματα διαχείρισης της ασφάλειας, τα οποία κι έχουν περιληφθεί στη μελέτη για την αδειοδότησή τους.
Όπως είπε ο εκπρόσωπος της «Ενεργειακής Μυτιλήνης», Ευγένιος Καυλακώνης, δηλώνοντας ικανοποιημένος απ’ τη χθεσινή εξέλιξη, μετά την έγκριση η επένδυση, στην οποία θα απασχολούνται 15 συνολικά άτομα, μπορεί πλέον ύστερα από πάρα πολλά χρόνια προσπαθειών να ξεκινήσει.
Η ισχύς των περιβαλλοντικών όρων είναι για μία δεκαετία, μέχρι την 31η Ιανουαρίου 2022.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey