Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Ο αναπληρωτής υπουργός Ν. Σαντορινιός υπολόγισε τη διαφορά στις αντλίες καυσίμων μεταξύ νησιών και Αττικής μετά την εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου
Προανήγγειλε και βελτιωτικές παρεμβάσεις στην εφαρμογή του μέτρου
Στην εκπομπή «Πρώτη Είδηση» της ΕΡΤ με τους δημοσιογράφους Νίκο Παναγιωτόπουλο και Μαρία Αλεξάκη, βρέθηκε την περασμένη Δευτέρα ο Νεκτάριος Σαντορινιός. Ο Αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανέλυσε διεξοδικά την τρίτη και τελευταία φάση της εφαρμογής του μεταφορικού ισοδύναμου, αυτής της επιδότησης μεταφοράς καυσίμων προς τα νησιά, ενώ ανακοίνωσε και κάποιες διορθωτικές ενέργειες που θα εφαρμοστούν στην ολοκληρωτική εφαρμογή του μέτρου, από 1/1/2019.
«Το Μεταφορικό Ισοδύναμο (ΜΙ) έχει τρεις πυλώνες ενίσχυσης που αφορούν στη μεταφορά των επιβατών, στην επιδότηση του κόστους που έχουν οι επιχειρήσεις για τη μεταφορά προϊόντων από και προς τα νησιά και στη μεταφορά καυσίμων στα νησιά. Ήδη, μέσω της πλατφόρμας του ΜΙ, έχει ξεκινήσει η έκδοση και η πληρωμή των εισιτηρίων των νησιωτών, αλλά και η κατάθεση των τριμηνιαίων παραστατικών των επιχειρήσεων προκειμένου να καταβληθούν χρήματα στους εταιρικούς τους λογαριασμούς. Η διαδικασία είναι εξαιρετικά απλή και μέχρι τώρα, στην πιλοτική εφαρμογή και ο κόσμος έχει αγκαλιάσει το μέτρο».
Μεταφορικό Ισοδύναμο και στα καύσιμα
«Για την εφαρμογή του ΜΙ στα καύσιμα αναμένεται ακόμη μια νομοθετική ρύθμιση, οπότε και υπολογίζεται μέχρι το τέλος του μήνα να είμαστε σε θέση να ενεργοποιήσουμε και αυτόν τον πυλώνα. Ουσιαστικά, από τους υπολογισμούς μας φαίνεται ότι η απόδοση του μέτρου στην τιμή των καυσίμων των νησιών δεν θα υπερβαίνει τα 15 λεπτά στην αντλία των πρατηρίων, σε σχέση με τη μέση τιμή στην Αττική. Στο σχεδιασμό μας λαμβάνουμε υπόψη στοιχεία όπως η απόσταση του κάθε νησιού από τα κέντρα εφοδιασμού, το αν διαθέτει αποθηκευτικούς χώρους καυσίμων το νησί και τέλος πόσα πρατήρια λειτουργούν».
Ο κ. Σαντορινιός εκτίμησε μάλιστα πως «η αποδοχή του μέτρου της επιδότησης της μεταφοράς των καυσίμων αναμένεται να είναι σημαντική από τους νησιώτες, αλλά και τους επισκέπτες των νησιών».
Τέλος, ο αναπληρωτής υπουργός επεσήμανε πως θα γίνουν και βελτιωτικές παρεμβάσεις στο μέτρο. «Στην πιλοτική εφαρμογή του ΜΙ επιδοτούνται αυτή τη στιγμή μόνο τα εισιτήρια τρίτης θέσης. Είμαστε σε θέση, από 1/1/2019, να επιδοτήσουμε για τα πιο μακρινά νησιά και εισιτήρια δεύτερης θέσης», ανέφερε χαρακτηριστικά. του ΟΗΕ, αφορά μόνο αιτούντες άσυλο, ωστόσο προς το παρόν παραμένουν και αναγνωρισμένοι πρόσφυγες προκειμένου να μη βγουν στον δρόμο ενώ τους δίνει τη δυνατότητα να μπορούν να επιλέξουν τον τρόπο κάλυψης των βασικών αναγκών τους.
Ενδεικτικά από τον Απρίλιο του 2017, 87.802 αναγνωρισμένοι πρόσφυγες έχουν λάβει μετρητά στην Ελλάδα, τουλάχιστον μια φορά. Τα κριτήρια επιλογής για το ποιοι τελικά θα λάβουν την εν λόγω οικονομική βοήθεια αφορούν στην ημερομηνία εισόδου στη χώρα, το νομικό καθεστώς αλλά και την τοποθεσία στην οποία βρίσκονται.
Συγκεκριμένα από τα 54.545 άτομα που έλαβαν οικονομική βοήθεια μετρητών αυτό το μήνα, τα 7.830 βρίσκονται υπό το καθεστώς διεθνούς προστασίας στην Ελλάδα, ενώ το 30% εξ’ όσων έλαβαν τα μετρητά ήταν οικογένειες πέντε ή περισσότερων μελών.
Το ποσό της βοήθειας μετρητών που διανέμεται σε κάθε νοικοκυριό είναι ανάλογα με το μέγεθος της οικογένειας και κυμαίνεται από 90 ευρώ ανά έτος για ένα άτομο σε μεμονωμένο κατάλυμα έως 550 ευρώ για μια οικογένεια από επτά μέλη και πάνω σε καταλύματα με δυνατότητα προετοιμασίας γευμάτων.
Στοιχεία: UNCHR, Επιμέλεια: kathimerini.gr