Η οικονομοτεχνική μελέτη που εκπόνησε ομάδα καθηγητών του Πανεπιστημίου Αιγαίου για την προοπτική δημιουργίας ναυτιλιακής εταιρείας στη Λήμνο, με σκοπό την αγορά πλοίου που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου, παρουσιάστηκε στη Μύρινα.
Η οικονομοτεχνική μελέτη που εκπόνησε ομάδα καθηγητών του Πανεπιστημίου Αιγαίου για την προοπτική δημιουργίας ναυτιλιακής εταιρείας στη Λήμνο, με σκοπό την αγορά πλοίου που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου, παρουσιάστηκε την περασμένη Παρασκευή στη Μύρινα. Στην αίθουσα εκδηλώσεων «Γκαλιούρη» στο κινηματοθέατρο «Μαρούλα», παρουσιάστηκε από τον πρόεδρο του Τμήματος Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Νικήτα Νικητάκο, και τον καθηγητή του Τμήματος Γιάννη Τσαμουργκέλλη, η οικονομοτεχνική μελέτη για τη βιωσιμότητα ενός τέτοιου εγχειρήματος με προοπτικής πενταετίας.
Στη εκδήλωση συμμετείχαν η γενική γραμματέας της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, Σοφία Θεολογίτου, οι δήμαρχοι της Λήμνου, τα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα για το ακτοπλοϊκό και οι παραγωγικοί και κοινωνικοί φορείς του νησιού.
Προς τον «Ήφαιστο»
Αυτό το βήμα θεωρήθηκε από τους τέσσερις δημάρχους της Λήμνου και τον πρόεδρο της Κοινότητας Αγίου Ευστρατίου προαπαιτούμενο, ώστε η εταιρεία «Ήφαιστος» που έχει δημιουργηθεί να προχωρήσει και να επιτύχει το στόχο της, που είναι η αγορά και η δρομολόγηση πλοίου στη γραμμή Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της μελέτης, ανακοινώθηκαν οι τρόποι χρηματοδότησης και κατά πόσο μπορούν αυτοί να εξασφαλιστούν από μετοχές ή με χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η μελέτη καταλήγει ότι η αγορά και η δρομολόγηση πλοίου στη γραμμή είναι οριακή χωρίς επιδότηση, ενώ γίνεται βιώσιμη με την επιδότηση των άγονων γραμμών.
Μιλώντας στο «Ε», ο καθηγητής του Τμήματος Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Χίο Γιάννης Τσαμουργκέλλης είπε: «Παραδώσαμε ένα εργαλείο με βάση το οποίο οι δήμοι θα μπορούν να υπολογίσουν ανάλογα με το κόστος του πλοίου, τη δανειοδότηση και την ιδία συμμετοχή, αλλά και την κίνηση επιβατών και τροχοφόρων, τι κερδοφορία θα έχει σε μια πενταετία. Σε ένα κόστος υπολογισμού στα 15 εκατ. ευρώ για την αγορά του πλοίου, δώσαμε μέσα από τη μελέτη ένα χρήσιμο εργαλείο για να μπορούν οι δήμοι και οι άλλοι φορείς της Λήμνου να προχωρήσουν.»
«Να κινηθούν»
«Οι δήμοι της Λήμνου και η Κοινότητα Αγίου Ευστρατίου θα πρέπει κινηθούν άμεσα ώστε να ξεκαθαριστεί όλο το νομικό πλαίσιο της εταιρείας», είπε ο δήμαρχος Μύρινας, Νάσος Σκαμάγκης. Και συνέχισε: «Ήταν κάτι το οποίο έπρεπε να γίνει για να προχωρήσουμε. Η μόνη λύση, πιστεύω, ώστε να επιλύσουμε τα προβλήματά μας, είναι να στήσουμε αυτή την εταιρεία και να εξετάσουμε τις δυνατότητες λειτουργίας και ανάπτυξής της. Γιατί πιστεύω ότι μόνο οι τοπικές κοινωνίες μπορούν να πάρουν τέτοιες πρωτοβουλίες για να λύσουν τα προβλήματά τους και ειδικότερα το ακτοπλοϊκό, που για μας είναι και το πρωτεύον.»
Αλλά και ο δήμαρχος Μούδρου, Κώστας Αδαμίδης, ανέφερε γι’ αυτή την πρωτοβουλία των αυτοδιοικητικών του νησιού: «Είναι το πρώτο ουσιαστικό βήμα που κάνουμε οι Λημνιοί για να αντιμετωπίσουμε το τεράστιο έλλειμμα της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας. Έχουμε, όμως, πολύ δρόμο μπροστά μας, σε εποχές ιδιαίτερα δύσκολες, σε ένα περιβάλλον που έχει φοβερά δημοσιονομικά προβλήματα, αλλά δημιουργεί και καλές ευκαιρίες. Μ’ ένα σωστό σχεδιασμό και κάτω από προϋποθέσεις που αφορούν κυρίως τη χρηματοδότηση κατασκευής και λειτουργίας του πλοίου, πιστεύουμε ότι θα προχωρήσει το εγχείρημα.»