Προς ματαίωση, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, βαίνει η ναύλωση του «Αίολος 1» στη Γαλλία. Στόχος της ΝΕΛ ήταν να έρθει από εκεί το πλοίο «Méditerranée» ή το πλοίο «Corse», όπως είχε γράψει το «Ε» στις 11 Φεβρουαρίου.
Προς ματαίωση, σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, βαίνει η ναύλωση του «Αίολος 1» στη Γαλλία. Στόχος της ΝΕΛ ήταν να έρθει από εκεί το πλοίο «Méditerranée» ή το πλοίο «Corse», όπως είχε γράψει το «Ε» στις 11 Φεβρουαρίου. Οι λόγοι που δεν προχώρησε η συμφωνία αυτή είναι άγνωστοι, άλλωστε η εταιρεία δεν έχει βγάλει καμμία επίσημη ανακοίνωση για τις κινήσεις που κάνει. Κατά συνέπεια, μόνο εκτιμήσεις μπορούν να γίνουν. Το πιθανότερο είναι ότι η συμφωνία δεν υλοποιείται επειδή η γαλλική πλευρά δε θέλει να εντάξει στο στόλο της ένα πλοίο τύπου «Αίολος» λόγω του υψηλού λειτουργικού κόστους που παρουσιάζει.
Πιθανότατα επειδή η ΝΕΛ δεν είχε οριστικοποιήσει τη συμφωνία με τη γαλλική εταιρεία SNCM - Société Nationale Maritime Corse - Méditerranée, η συμφωνία για τη ναύλωση του «Αqua Jewel» ήταν ανοιχτή, αφού μπορεί να διαρκέσει από τέσσερις μήνες έως 11 χρόνια.
Πλήρη έλλειψη ενημέρωσης υπάρχει από την πλευρά της ΝΕΛ και για το ζήτημα της επιστροφής της μετοχής στο ταμπλό του Χρηματιστηρίου.
Αρκετοί μικρομέτοχοι πιστεύουν ότι αργά ή γρήγορα η μετοχή θα διαγραφεί από το Χρηματιστήριο και αποτέλεσμα αυτής της διαγραφής θα είναι να χάσουν τα χρήματα που έχουν βάλει οι μικρομέτοχοι της εταιρείας στις αυξήσεις κεφαλαίου.
Άλλοι, πάλι, εκτιμούν ότι η μετοχή θα επιστρέψει στο Χρηματιστήριο και θα απαξιωθεί. Στο μεταξύ, το τμήμα μετόχων της ΝΕΛ δε δίνει καμμία απολύτως πληροφορία κι η μόνη απάντηση που λαμβάνουν όσοι μέτοχοι επικοινωνούν ζητώντας πληροφορίες, είναι ότι για οποιαδήποτε εξέλιξη υπάρξει θα εκδοθεί ανακοίνωση της εταιρείας.
Τι θα γίνει το «Νήσος Χίος»
Δημοσιογραφικές πληροφορίες θέλουν το «Νήσος Χίος» της Hellenic Seaways να αποχωρεί από τη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη. Σύμφωνα με αυτές τις πληροφορίες, το πλοίο πρόκειται να δρομολογηθεί στη γραμμή σύνδεσης του Πειραιά με τη Σάμο και την Ικαρία. Πρόκειται για ένα σενάριο που έχει πολλές πιθανότητες να επιβεβαιωθεί, ιδιαίτερα αν δεν αποχωρήσει το «Λισσός» από τη γραμμή. Ναυτιλιακοί παράγοντες εκτιμούν ότι με τις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στην ακτοπλοΐα, το πλοίο είναι ζημιογόνο και αυτός θα είναι ο λόγος που θα αποχωρήσει. Άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι θα φύγει το «Νήσος Χίος» αλλά θα αντικατασταθεί από το «Αριάδνη», το οποίο αντικατέστησε για λίγες μέρες το «Λισσός» όταν βγήκε σε ετήσια ακινησία. Αν έρθει το «Αριάδνη» στην κύρια γραμμή του βορείου Αιγαίου, ίσως να αποχωρήσουν τόσο το «Λισσός» όσο και το «Νήσος Χίος».
Το «Αριάδνη» διαθέτει 459 κλίνες σε πολυτελείς καμπίνες, 1.034 αριθμημένα καθίσματα αεροπορικού τύπου, πολυτελή σαλόνια, εστιατόριο, τέσσερα κυλικεία, άνετους και ευρύχωρους κοινόχρηστους χώρους, υπερσύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό και γκαράζ με τρία καταστρώματα.
Κινείται με υπηρεσιακή ταχύτητα 25 κόμβων και μέγιστη ταχύτητα 27,5 κόμβων. Το «Νήσος Χίος», απ’ την άλλη, κινείται με υπηρεσιακή ταχύτητα 26,5 κόμβων αλλά διαθέτει μόλις 272 κλίνες και 640 καθίσματα. Αυτό σημαίνει ότι η Hellenic Seaways προσπαθεί να απαντήσει στο κύριο μειονέκτημα που εντόπιζαν όλοι οι επιβάτες του «Νήσος Χίος», το μικρό αριθμό καμπινών.
Αν αποχωρήσουν το «Λισσός» και το «Νήσος Χίος» από τη γραμμή, θα έχουμε μείωση των διαθέσιμων θέσεων για επιβάτες, φορτηγά και Ι.Χ. αυτοκίνητα, γεγονός που θα δώσει καλύτερες πληρότητες στα πλοία που είναι δρομολογημένα. Όμως την περίοδο Ιουλίου - Αυγούστου θα υπάρχουν προβλήματα στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
Πάντως, επί του παρόντος, όλα τα παραπάνω είναι σενάρια, αφού το «Νήσος Χίος» πραγματοποιεί την ετήσια ακινησία του κι οι ταξιδιωτικοί πράκτορες της Μυτιλήνης αναφέρουν ότι την ερχόμενη Πέμπτη 11 του μήνα το πλοίο επιστρέφει στα τακτικά του δρομολόγια και θα είναι σίγουρα εδώ την περίοδο του Πάσχα.