Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
«Για να μπορέσει να υπάρξει ανάπτυξη κρουαζιέρας στη Μυτιλήνη, πρέπει να γίνουν τα έργα που αποφασίστηκαν για την αναβάθμιση του λιμένα της πόλης», γράφει στην επιστολή της προς το γενικό γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Γιαννέλλη η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας.
«Είναι ανάγκη να προχωρήσουν οι διαδικασίες εκτελέσεως των έργων, όπως αυτά συζητήθηκαν και αποφασίσθηκαν στην τελευταία ευρεία συνάντηση την 4η Μαρτίου 2016 στο κτήριο της Γενικής Γραμματείας στη Μυτιλήνη, στην οποία παρέστη εκπρόσωπος της Ενώσεώς μας.
Κύριε Γενικέ, είναι γεγονός ότι οι φορείς με αρμοδιότητα στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού και γενικότερα στον τουρισμό έχουμε υποχρέωση όλοι να συνδράμουμε τα προγράμματα έργων και ρυθμίσεων, που διευκολύνουν τις επισκέψεις των πλοίων και των εκατομμυρίων τουριστών που μεταφέρουν με αυτά, έτσι ώστε να δημιουργούνται οι προϋποθέσεις και οι συνθήκες που καθιστούν τους λιμένες ελκυστικούς.
Προς το σκοπό αυτό, τα παραπάνω αποσκοπούν στη στήριξη του κλάδου με τα ποικίλα οφέλη στην τοπική κοινωνία των λιμένων προσεγγίσεων των πλοίων αλλά και την εθνική μας οικονομία, ιδιαίτερα την κρίσιμη περίοδο που διανύουμε», γράφουν χαρακτηριστικά στην επιστολή τους.
«Δεν είναι κάτι δύσκολο»
Ακόμη, η Ένωση επεσήμανε ότι η ασφαλής προσέγγιση και παραμονή των κρουαζιερόπλοιων στη Μυτιλήνη είναι δυνατή μόνο με την είσοδο των πλοίων στο λιμένα, αφού εκτελεστούν τα αναγκαία έργα, δεδομένου ότι οι επικρατούσες καιρικές συνθήκες και η διαμόρφωση του όρμου δεν επιτρέπουν με άνεση τη χρήση του αγκυροβολίου.
Μάλιστα επ’ αυτού στην επιστολή της η Ένωση επεσήμανε και το γεγονός της ματαίωσης προσέγγισης κρουαζιερόπλοιου προ ημερών στο λιμένα λόγω καιρικών συνθηκών, που δεν ήταν μάλιστα… απαγορευτικές, αλλά δεν υπήρχαν εγγυήσεις, με τα σημερινά δεδομένα, να εισέλθει το πλοίο ασφαλώς εντός του λιμένα.
«Προς το σκοπό αυτό, λαμβάνοντας υπόψη και το γεγονός ότι οι εργασίες αναβάθμισης του λιμένος για την κρουαζιέρα δεν θεωρούνται ότι απαιτούν πολύ σοβαρά έργα, θα πρέπει να εξεταστεί το θέμα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, για να μπορέσει να αποκτήσει ο λιμένας αυτός τις προϋποθέσεις που θα επιτρέπουν να προσεγγίζουν τα πλοία ασφαλώς, γεγονός που θα ενταχθεί στα θετικά του προορισμού αυτού από πλευράς διαχειριστριών εταιρειών.
Αναμένουμε την ενημέρωσή μας σχετικά με τις ενέργειες που έχουν δρομολογηθεί για το θέμα, προκειμένου να είμαστε σε θέση να ενημερώσουμε τα μέλη μας-διαχειρίστριες εταιρείες, που συμβαίνει την περίοδο αυτή να καταρτίζουν τα δρομολόγια των πλοίων σε ορίζοντα χρόνου διετίας και πλέον», καταλήγει η ανακοίνωση της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων προς τον κ. Γιαννέλλη.
Να παίξει το ρόλο του
Καλά κάνει η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και δίνει συνέχεια στην ιστορία αυτή, αλλά -απ’ ό,τι είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε- η Γ.Γ. Αιγαίου δεν έχει καμιά αρμοδιότητα επί των λιμανιών, πέραν ίσως ενός συντονιστικού ρόλου των καθ’ ύλην αρμόδιων φορέων που εμπλέκονται με το θαλάσσιο τουρισμό και την κρουαζιέρα.
Γι’ αυτό, για να έχει διά ταύτα η πρωτοβουλία αυτή, θα πρέπει ο κ. Γιαννέλλης να παίξει το συντονιστικό του ρόλο, φέρνοντας στο τραπέζι των συζητήσεων όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε η υπόθεση αυτή να μη μείνει μόνο στις προθέσεις, αλλά να προχωρήσει, εξασφαλίζοντας και τους αναγκαίους πόρους για τις ενδεδειγμένες παρεμβάσεις.