Με αργούς ρυθμούς αλλάζει η εικόνα της Λέσβου στις τουριστικές αγορές

Το 2017 θα είναι εξίσου δύσκολο με το 2016

07/11/2016 - 15:59

Στους 31.161 ανήλθαν τελικά οι Ευρωπαίοι τουρίστες που έφθασαν στη Λέσβο την τουριστική περίοδο του 2016. Οι απώλειες σε σχέση με το 2015 ανήλθαν σε 44.603 αφίξεις ή ποσοστό 58,87%. Το τελικό αποτέλεσμα των αφίξεων είναι απογοητευτικό, παρότι υπήρξε μια μικρή βελτίωση σε σχέση με τους πρώτους μήνες της τουριστικής σεζόν (αρχικά τα ποσοστά κάμψης των αφίξεων ανέρχονταν πάνω από το 63%).

 

Στους 31.161 ανήλθαν τελικά οι Ευρωπαίοι τουρίστες που έφθασαν στη Λέσβο την τουριστική περίοδο του 2016. Οι απώλειες σε σχέση με το 2015 ανήλθαν σε 44.603 αφίξεις ή ποσοστό 58,87%. Το τελικό αποτέλεσμα των αφίξεων είναι απογοητευτικό, παρότι υπήρξε μια μικρή βελτίωση σε σχέση με τους πρώτους μήνες της τουριστικής σεζόν (αρχικά τα ποσοστά κάμψης των αφίξεων ανέρχονταν πάνω από το 63%).

Οι εκτιμήσεις για το 2017 δεν είναι ιδιαίτερα αισιόδοξες. Ο τουριστικός πράκτορας Αχιλλέας Σούγιολτζης τονίζει πως ακόμη είναι νωρίς για να γίνει μια ασφαλής εκτίμηση για το ύψος στο οποίο θα διαμορφωθούν οι αφίξεις τουριστών το 2017 στο νησί της Λέσβου. Ωστόσο, θεωρεί πως υπό τις καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις οι αφίξεις μπορούν να φθάσουν στις 37.000 τουρίστες.

Για το 2018 ωστόσο αναμένει σημαντική βελτίωση. Η επιστροφή των αφίξεων στα επίπεδα της περιόδου 2014 - 2015, δηλαδή πάνω από τις 75.000, εκτιμάται ότι δεν πρόκειται να επιτευχθεί πριν από το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας. Κατά την εκτίμησή του, η βελτίωση των αφίξεων θα είναι σταδιακή και εφόσον δεν υπάρξουν άλλα αρνητικά γεγονότα, όπως ένα νέο μεγάλο προσφυγικό κύμα, ένα θερμό επεισόδιο μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας κ.λπ.

 

Πρόβλημα η εικόνα που βγάζουμε

«Δυστυχώς» -διαπιστώνει ο κ. Σούγιολτζης- «στις χώρες της Ευρώπης από τις οποίες προέρχονται οι τουρίστες της Λέσβου υπάρχει η εντύπωση πως όλη η Ελλάδα είναι γεμάτη με πρόσφυγες. Ακόμη χειρότερη είναι η εικόνα που δημιουργείται για τη Λέσβο κάθε φορά που βγαίνει στη δημοσιότητα μια είδηση για πυρκαγιά στη Μόρια ή για κάποιο άλλο επεισόδιο».

Ουσιαστικά αυτό που περιγράφει ο κ. Σούγιολτζης είναι πως το πρόβλημα κατά τη φετινή χρονιά δεν δημιουργήθηκε από αυτή καθ’ αυτή την παρουσία των προσφύγων στη Λέσβο, αλλά από την εικόνα που μεταδίδεται στο εξωτερικό για το νησί. Και αυτό γιατί σε πάρα πολλές περιπτώσεις δίνονται πολύ μεγαλύτερες διαστάσεις απ’ αυτές που πραγματικά έχουν διάφορα γεγονότα. Η αλήθεια είναι πως στην περίπτωση της Λέσβου δεν έχει γίνει τίποτα ουσιαστικό για μια καλύτερη διαχείριση της διεθνούς εικόνας του νησιού.

Είναι εντυπωσιακό πως οι τουρίστες που φθάνουν στη Λέσβο έχουν τελείως διαφορετική εικόνα για το νησί και το προσφυγικό ζήτημα. Γι’ αυτό και στις παρατηρήσεις που κάνουν όταν φεύγουν από το νησί το προσφυγικό το ιεραρχούν χαμηλά στα ζητήματα που θεωρούν ότι πρέπει να βελτιωθεί.

«Οι τουρίστες που ήρθαν φέτος στη Λέσβο δεν ήρθαν σε επαφή με τους πρόσφυγες, εκτός από ελάχιστες περιπτώσεις. Κι αυτό αποτυπώνεται στα σχόλια που κάνουν όταν αποχωρούν από το νησί. Αυτοί μεταφέρουν την εμπειρία τους σε φίλους και γνωστούς κι έτσι βελτιώνεται σταδιακά η εικόνα του νησιού».

 

Τι ενοχλεί τους τουρίστες

 

Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον ότι οι τουρίστες που έφθασαν φέτος στη Λέσβο θεωρούν πρώτης προτεραιότητας ζήτημα να πεζοδρομηθούν τα κεντρικά σημεία των τουριστικών οικισμών της Λέσβου (π.χ. η αγορά του Μολύβου, το ιστορικό κέντρο της Μυτιλήνης, η περιοχή στην πλατεία της Πέτρας κ.λπ.).

Σε όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις έχουν πεζοδρομηθεί τα ιστορικά κέντρα των περισσότερων πόλεων και έχουν γίνει τόποι μαζικής προσέλευσης κατοίκων και επισκεπτών. Το δεύτερο στοιχείο που φαίνεται να ενοχλεί έντονα τους τουρίστες που φθάνουν στη Λέσβο είναι το έλλειμμα καθαριότητας. Κάδοι σκουπιδιών γεμάτοι με σκουπίδια που μυρίζουν, επειδή δεν γίνεται έγκαιρα η αποκομιδή, παραλίες γεμάτες με πλαστικά, αποτσίγαρα και κάθε άλλα λογής σκουπίδια, σωροί πλαστικών μπουκαλιών στα πλαϊνά των εθνικών οδών είναι ορισμένα από τα σημεία που τραυματίζουν την εικόνα του νησιού στα μάτια των επισκεπτών.

Τέλος, σημαντικό πρόβλημα για τους επισκέπτες του νησιού είναι η ακρίβεια σε πολλά καταστήματα των τουριστικών περιοχών του νησιού. Τα ακριβά καταστήματα βρίσκονται συνήθως στα πιο εμπορικά σημεία των τουριστών περιοχών της Λέσβου κι είναι αυτά που παίρνουν το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων που αφήνουν οι επισκέπτες. Τα φτηνά καταστήματα (εστιατόρια, ταβέρνες κ.λπ.), παρότι είναι πολλά, δύσκολα μπορεί να τα βρει ένας επισκέπτης που θα βρεθεί στο νησί για 10 ημέρες.

 

 

Πώς βλέπουν τα ξενοδοχεία της Λέσβου

 

Έρευνα που έκανε μεγάλο τουριστικό γραφείο που φέρνει στη Λέσβο τουρίστες από τη βόρεια Ευρώπη έδειξε υψηλό ποσοστό ικανοποίησης των τουριστών για το 2016. Τα αποτελέσματα της έρευνας στηρίζονται στις απαντήσεις που έδωσαν περίπου 1.500 επισκέπτες κι αφορούν 23 ξενοδοχεία, με τα οποία συνεργάζεται το συγκεκριμένο τουριστικό γραφείο.

Εννοείται πως πριν από την έναρξη της τουριστικής περιόδου το διεθνές τουριστικό γραφείο είχε προεπιλέξει τα καταλύματα με τα οποία θα συνεργαζόταν. Κατά συνέπεια, είχαν αποκλειστεί αυτά που δεν θεωρούνταν ικανοποιητικά.

Από τα 23 ξενοδοχεία μόλις δύο βρέθηκαν κάτω από τη βάση στο δείκτη συνολικό ποσοστό ικανοποίησης των πελατών, τρία ξενοδοχεία μπορούμε να πούμε ότι έλαβαν άριστα και τα υπόλοιπα έλαβαν ικανοποιητική βαθμολογία από τους πελάτες τους.

Σε ποσοστό 68,61% οι ερωτηθέντες επισκέπτες δήλωσαν ότι θα ήθελαν να κάνουν ξανά διακοπές στα ξενοδοχεία που επισκέφθηκαν κατά τη φετινή χρονιά. Σε ποσοστό 85,89% θα συνιστούσαν τα ξενοδοχεία αυτά στους τουρίστες που πρόκειται να επισκεφθούν τη Λέσβο. Όμως στο ερώτημα αν θα πρότειναν τα ξενοδοχεία που διέμειναν σε κάποιο φίλο ή φίλη τους θετικά απάντησε μόλις το 27,7%.

Ικανοποιητική η εικόνα, αλλά...

Σε μέσα επίπεδα, τα αδύναμα σημεία των ξενοδοχείων είναι η λειτουργία του διαδικτύου και η ποιότητα των κρεβατιών. Σε πολλές περιπτώσεις το διαδίκτυο είτε είναι αργό, είτε πέφτει πολύ συχνά. Σε ό,τι αφορά τα κρεβάτια οι ξενοδόχοι θα πρέπει να προσέξουν την ποιότητα των στρωμάτων που χρησιμοποιούν. Σε αρκετές περιπτώσεις οι επισκέπτες διαπίστωσαν ότι τα δωμάτιά τους ήταν πολύ μικρά. Οριακά ικανοποιητικό χαρακτηρίσθηκε το επίπεδο της πισίνας και του περιβάλλοντα χώρου της πισίνας των ξενοδοχείων. Οριακά ικανοποιητικό χαρακτήρισαν οι επισκέπτες το επίπεδο των μπαρ και των εστιατορίων στα ξενοδοχεία που κατέλυσαν. Αρκετά ικανοποιημένοι εμφανίζονται οι επισκέπτες από την τοποθεσία που βρίσκονται τα ξενοδοχεία, τη συνολική ατμόσφαιρα κάθε ξενοδοχείου, την καθαριότητα των δωματίων και την εξυπηρέτησή τους από το προσωπικό.

Τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν πως υπάρχουν σημαντικά περιθώρια βελτίωσης των προσφερόμενων υπηρεσιών στα ξενοδοχεία της Λέσβου. Ωστόσο, η γενική εικόνα που δίνουν τα ξενοδοχεία του νησιού είναι ικανοποιητική. Τα προβλήματα φαίνεται πως ξεκινούν από τη στιγμή που οι τουρίστες θα βγουν από την πόρτα του ξενοδοχείου, όταν δηλαδή θα πάνε σε μια παραλία, σε μια πεζοπορική διαδρομή, σε μια ταβέρνα, σε μια πλατεία κ.λπ. Ακόμη χειρότερα είναι τα πράγματα όταν Βορειοευρωπαίοι τουρίστες διασχίζουν τους δρόμους του νησιού και διαπιστώνουν ότι οι οδηγοί δεν σέβονται τις διαβάσεις πεζών, οδηγούν πάνω από το όριο ταχύτητας, η διαγράμμιση των δρόμων είναι προβληματική κ.λπ. Οι λαοί της βόρειας Ευρώπης έχουν εκπαιδευτεί επί δεκαετίες να σέβονται τον Κ.Ο.Κ., γι’ αυτό και πανικοβάλλονται όταν διαπιστώνουν με πόση ευκολία παραβιάζεται από τους Έλληνες οδηγούς.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey