Την ερχόμενη Παρασκευή ξεκινούν οι θερινές εκπτώσεις σε όλη τη χώρα, και στα νησιά του Νομού μας. Στην αγορά της Μυτιλήνης εδώ και λίγες μέρες έχουν ξεκινήσει οι προσφορές, κι έτσι επί της ουσίας οι εκπτώσεις δεν κρατούν ενάμιση μήνα, όπως προβλέπει ο νόμος, αλλά δύο.
Την ερχόμενη Παρασκευή ξεκινούν οι θερινές εκπτώσεις σε όλη τη χώρα, και στα νησιά του Νομού μας. Στην αγορά της Μυτιλήνης εδώ και λίγες μέρες έχουν ξεκινήσει οι προσφορές, κι έτσι επί της ουσίας οι εκπτώσεις δεν κρατούν ενάμιση μήνα, όπως προβλέπει ο νόμος, αλλά δύο. Επισήμως οι εκπτώσεις ξεκινούν στις 15 Ιουλίου και θα ολοκληρωθούν στις 30 Αυγούστου. Τη Δευτέρα ο Εμπορικός Σύλλογος Μυτιλήνης θα μοιράσει ανακοίνωση στο καταναλωτικό κοινό, στην οποία θα το καλεί να κάνει τα ψώνια του από τις τοπικές επιχειρήσεις.
Η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Μυτιλήνης, Μάρω Βερβενιώτου, σε δήλωσή της στο «Ε» υπογραμμίζει: «Η οικονομική κρίση έχει φέρει τις εμπορικές επιχειρήσεις στα όρια της αντοχής τους. Γι’ αυτό και οι εκπτώσεις που θα γίνουν στα μαγαζιά της πόλης, θα είναι πολύ μεγάλες και πραγματικές. Οι εκπτώσεις είναι μια περίοδος που όλοι οι έμποροι πιστεύουμε ότι μπορεί να βελτιωθεί το οικονομικό κλίμα - πάντα ελπίζουμε στη βοήθεια των καταναλωτών. Είναι οι μόνοι που μπορούν να βελτιώσουν την έντονη απαισιοδοξία στο λιανικό εμπόριο, καθώς σε όλη αυτήν την περίοδο δοκιμασίας ο σχετικός δείκτης εκτίμησης των πωλήσεων παραμένει στα πολύ χαμηλά επίπεδα των -56 μονάδων. Οι βραχυπρόθεσμες προοπτικές των πωλήσεων, επίσης, σημειώνουν επιδείνωση και το 57% των εμπορικών επιχειρήσεων αναμένει μείωση των πωλήσεων το επόμενο διάστημα, ακόμα και κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων.»
Ο γραμματέας του Συλλόγου, Χρήστος Πουλέλλης, λέει με τη σειρά του: «Οι εκπτώσεις είναι μια ευκαιρία όπου μπορεί να εκμεταλλευτεί ο κόσμος τα μεγάλα ποσοστά των εκπτώσεων. Να συνεχίσει να δείχνει αμέριστη εμπιστοσύνη στην τοπική αγορά του και πριν φύγει για τις καλοκαιρινές διακοπές του να χαρεί τις αγορές του στα καταστήματα της περιοχής του, που διαθέτουν ποικιλία, επάρκεια, ποιότητα ειδών και βέβαια πολύ χαμηλές τιμές.»
Τι να προσεχθεί
Σε ανακοίνωσή της η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου επισημαίνει τα σημεία που πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων.
Αυτά είναι τα εξής:
- Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση, είναι υποχρεωτική στα εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία που αυτά τα προϊόντα εκτίθενται. Η αναγραφή ποσοστού δεν είναι υποχρεωτική και ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται με απόλυτη ακρίβεια με την αναγγελία, οικονομικώς, ποσοτικώς και ποιοτικώς.
- Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα που λόγω τέλους εποχής και αλλαγής σαιζόν εκποιούνται σε χαμηλότερες τιμές. Σε περίπτωση που πωλούνται ελαττωματικά προϊόντα, οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να ενημερώνουν με ανάλογη σήμανση τον καταναλωτή ότι πρόκειται για τέτοιο προϊόν και μόνο σε αυτή την περίπτωση υπάρχει δικαίωμα άρνησης αλλαγής αυτού του είδους. Αλλαγές και επιστροφές προϊόντων γίνονται όπως συνήθως καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και ανάλογα με την πολιτική που ακολουθεί η κάθε επιχείρηση. Σε περίπτωση άρνησης αλλαγών κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, πρέπει να υπάρχει ειδική σήμανση σε εμφανές σημείο του καταστήματος, που να ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό.
- Οι καταναλωτές, πριν τις εκπτώσεις, πρέπει να κάνουν έρευνα αγοράς στις βιτρίνες για έλεγχο τιμών, ώστε να διασφαλίσουν την καλύτερη δυνατή τιμή που προκύπτει μετά την έκπτωση και να ξεχωρίσουν τα καταστήματα που θα πρέπει να εμπιστευτούν. Συνιστούμε στους καταναλωτές να μην παρασύρονται από ευφάνταστες δελεαστικές διαφημίσεις και να μην ενδίδουν στη μάχη των μεγάλων ποσοστών εκπτώσεων από εταιρείες που «προσφέρουν» μεγάλες εκπτώσεις όλο το χρόνο. Συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις βρίσκουμε «φουσκωμένες» τιμές, όπως και απόκρυψη ελαττωματικών και β΄ διαλογής προϊόντων.
- Οι καταναλωτές πρέπει κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων να καλύψουν πρώτα τις ανάγκες τους, επιλέγοντας για τις αγορές τους πρώτα τα καταστήματα της περιοχής τους που έχουν αποδείξει επί μακρόν την αξιοπιστία τους και έχουν αναπτυχθεί μεταξύ εμπόρων και πελατών σχέσεις σεβασμού, φιλίας και εμπιστοσύνης.