Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι η ΝΕΛ έχει καταθέσει αίτημα προς το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τη δρομολόγηση του «Αίολος Κεντέρης», δηλαδή του μεγάλου πλοίου, στη γραμμή Πειραιάς - Χανιά.
Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι η ΝΕΛ έχει καταθέσει αίτημα προς το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τη δρομολόγηση του «Αίολος Κεντέρης», δηλαδή του μεγάλου πλοίου, στη γραμμή Πειραιάς - Χανιά. Το αίτημα αφορά στη δρομολόγηση του πλοίου μόνο για τους καλοκαιρινούς μήνες, καθώς από το φθινόπωρο είναι βέβαιο πως θα είναι παντελώς ασύμφορη.
Η κίνηση αυτή δημιουργεί πολλά ερωτηματικά, καθώς η ΝΕΛ επιχειρεί να μπει σε μια γραμμή που ελέγχεται από την ΑΝΕΚ, μια εταιρεία με την οποία η ΝΕΛ είχε καλές σχέσεις μέχρι προσφάτως (στη χειρότερη περίπτωση μπορεί να πει κανείς ότι δεν υπήρχε αντιπαράθεση μεταξύ των δύο πλευρών).
Μόλις πριν από λίγες εβδομάδες ο κραταιός όμιλος Grimaldi ματαίωσε το σχεδιασμό για δρομολόγηση πλοίου των «Μινωικών Γραμμών» προς τα Χανιά. Κύρια αιτία της απόφασης ήταν η μεγάλη οικονομική αιμορραγία που συνεπαγόταν για την εταιρεία η κίνηση αυτή.
Γιατί;
Για ποιο λόγο, λοιπόν, η ΝΕΛ αποφασίζει να κολυμπήσει σε νερά που αποφεύγουν τα «μεγάλα ψάρια» της πιάτσας, όπως είναι η εταιρεία «Μινωικές Γραμμές»;
Η πρώτη σκέψη που έρχεται στο μυαλό όποιου παρακολουθεί τα τεκταινόμενα στον κλάδο, είναι πως πρόκειται για μια κίνηση αντιπερισπασμού. Δηλαδή η ΝΕΛ, για να αντισταθμίσει την πίεση που δέχεται στη γραμμή Κόρινθος - Ιταλία, χτυπάει την ΑΝΕΚ σε μια γραμμή που θεωρείται προπύργιό της.
Μια πιο προσεκτική προσέγγιση του ζητήματος, και σε συνδυασμό με την απόφαση της ΝΕΛ να βάλει το «Μυτιλήνη» στη γραμμή Πειραιάς - Ικαρία - Σάμος, δείχνει ότι η ΝΕΛ αλλάζει στρατηγική. Η εταιρεία μέχρι πριν λίγο καιρό επεδίωκε να εξασφαλίσει την επιβίωσή της. Είχε προσδιορίσει ως βασικό χώρο ανάπτυξης της δράσης της το βόρειο Αιγαίο και έθετε ως προτεραιότητα την αποτελεσματική αξιοποίηση των γραμμών αυτών. Όμως το τελευταίο διάστημα δείχνει να αλλάζει τακτική. Γίνεται πιο επιθετική και διεκδικεί να παίξει αναβαθμισμένο ρόλο. Νιώθει, πλέον, ότι έχει τη δυνατότητα να κοντραριστεί ευθέως με άλλες εταιρείες. Αυτό καταδεικνύει το ενδιαφέρον για τη δρομολόγηση του «Μυτιλήνη» στη γραμμή Πειραιάς - Ικαρία - Σάμος, όσο και η δρομολόγηση του «Αίολος Κεντέρης» στην Πειραιάς - Χανιά.
Προφανώς δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι από τις κινήσεις τής ΝΕΛ πλήττονται, επιχειρηματικά, η Hellenic Seaways και η ΑΝΕΚ, δύο εταιρείες που ανήκουν στον κύκλο συμφερόντων του Γιάννη Σ. Βαρδινογιάννη κι αυτή την περίοδο αντιμετωπίζουν οξυμμένα οικονομικά προβλήματα.
Κάτω από αυτό το πρίσμα, η προσπάθεια της ΝΕΛ να κατέβει στα Χανιά δεν έχει ευκαιριακό χαρακτήρα, ή τέλος πάντων δεν αποτελεί μόνο προσπάθεια αντιστάθμισης των πιέσεων που δέχεται η ίδια σε άλλες γραμμές.
Δυσφορία στη Λήμνο
Απογοήτευση επικρατεί στη Λήμνο από την απόφαση της ΝΕΛ να μη δρομολογήσει το «Αίολος Κεντέρης Ι» στη γραμμή Καβάλα - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος. Οι ξενοδόχοι και οι επιχειρηματίες του νησιού πίστεψαν προς θα δουν μεγάλη αύξηση της τουριστικής κίνησης του νησιού, ωστόσο αντιλαμβάνονται ότι ελάχιστα πράγματα μπορούν να κάνουν (από τη στιγμή που η δρομολόγηση του πλοίου ήταν ελεύθερη) για να αλλάξουν την απόφαση της ΝΕΛ. Τώρα ελπίζουν ότι το «Μυτιλήνη», αν και πιο αργό, θα ικανοποιήσει το ενδιαφέρον των Βορειοελλαδιτών, καθώς θα έχει πολύ χαμηλότερο εισιτήριο σε σχέση με το «Αίολος Κεντέρης Ι».
Αντίστροφο είναι το κλίμα στη Σάμο. Εκεί η απόφαση της ΝΕΛ να βάλει το «Μυτιλήνη» στη γραμμή Πειραιάς - Ικαρία - Σάμος προκαλεί ικανοποίηση. Κι αυτό γιατί τα δύο νησιά εξυπηρετούνταν από ένα μόνο πλοίο, το «Νήσος Μύκονος». Επιπλέον θεωρείται αναβάθμιση η δρομολόγηση του «Μυτιλήνη» στην άγονη γραμμή.
Νέος οικονομικός διευθυντής στη ΝΕΛ
Εν τω μεταξύ, χθες το μεσημέρι ανακοινώθηκε από τη ΝΕΛ η τοποθέτηση νέου προϊσταμένου Οικονομικών Υπηρεσιών. Πρόκειται για τον κ. Αντώνη Βαράγκη.