Παράταση στα δρομολόγια της ΝΕΛ για βόρειο Ελλάδα

Το μαρτύριο της σταγόνας…

22/02/2014 - 00:56

Χθες το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου ενέκρινε παράταση στα συνδυαστικά δρομολόγια της ΝΕΛ για τις άγονες γραμμές του βορείου Αιγαίου και τη γραμμή της Ικαρίας - Σάμου. Έτσι, τα πλοία «Θεόφιλος» και «European Express» θα συνεχίσουν να εξυπηρετούν τα προαναφερόμενα δρομολόγια έως τις 13 Μαρτίου.

Χθες το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου ενέκρινε παράταση στα συνδυαστικά δρομολόγια της ΝΕΛ για τις άγονες γραμμές του βορείου Αιγαίου και τη γραμμή της Ικαρίας - Σάμου. Έτσι, τα πλοία «Θεόφιλος» και «European Express» θα συνεχίσουν να εξυπηρετούν τα προαναφερόμενα δρομολόγια έως τις 13 Μαρτίου.

Η παράταση αυτή δίνει συνέχεια στο μαρτύριο όσων ταξιδεύουν ή μεταφέρουν εμπορεύματα από και προς τα νησιά μας, μια και ο προγραμματισμός τους δεν μπορεί να έχει διάρκεια μεγαλύτερη από δύο ή τρεις εβδομάδες.

Με την τακτική αυτή, το Υπουργείο προσπαθεί να στριμώξει τη ΝΕΛ ή έστω να δείξει ότι δεν υποχωρεί πλήρως στις πιέσεις της.

Όμως, η αλήθεια είναι πως η ΝΕΛ συνεχίζει να κερδίζει τις αντιπαραθέσεις με το Υπουργείο. Αυτό φαίνεται και από την ήπια αντίδραση του Υπουργείου στη μη πραγματοποίηση των δρομολογίων τού «Θεόφιλος» και του «Ταξιάρχης» την προηγούμενη εβδομάδα, με την αιτιολογία πως οι καθυστερήσεις στην καταβολή των μισθωμάτων δεν επιτρέπουν στη ΝΕΛ να αγοράσει καύσιμα για τα πλοία. Η ήπια αντίδραση του Υπουργείου επιδέχεται δύο ερμηνειών: α) Δεν υπάρχει εναλλακτική λύση για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών αυτήν τη στιγμή ή β) το Υπουργείο έχει αντιληφθεί πως νομικά τα επιχειρήματα της ΝΕΛ δεν μπορούν να ανατραπούν.

Έτσι αναγκάζεται να αποδεχθεί μια κατάσταση, που σίγουρα δεν του είναι αρεστή. Η εκτίμηση αυτή ενισχύεται και από τις πληροφορίες που αναφέρουν ότι την προηγούμενη εβδομάδα η ΝΕΛ εισέπραξε περί τις 500.000 ευρώ έναντι οφειλομένων για μισθώματα των άγονων γραμμών. Παρά ταύτα, συνεχίζουν να υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσει στην καταβολή των μισθωμάτων.

Η αντιπαράθεση της ΝΕΛ με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου δεν περιορίζεται μόνο στις γραμμές του βορείου Αιγαίου. Στην τελευταία συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, ο διευθύνων σύμβουλος της ΝΕΛ, Γιάννης Αβραντίνης, προχώρησε σε πολύ βαριές καταγγελίες σε βάρος των υπηρεσιών του Υπουργείου. Καταγγελίες που αναμένεται να απασχολήσουν τη Δικαιοσύνη κι οι οποίες έγιναν κατά τη διάρκεια συνεδρίασης θεσμικού οργάνου του Υπουργείου.

Στα δικαστήρια αναμένεται να οδηγηθεί άλλη μία αντιπαράθεση της ΝΕΛ με το Υπουργείο. Πρόκειται για τις άγονες γραμμές των Δωδεκανήσων. Η ΝΕΛ είχε κερδίσει το διαγωνισμό που είχε γίνει το 2012 και θα έπρεπε να της είχαν ανατεθεί τα δρομολόγια αυτά από το Νοέμβριο του 2012 έως το Οκτώβριο του 2013. Αντ’ αυτού, το Υπουργείο ανέθεσε στη Blue Star Ferries την εκτέλεση των δρομολογίων.

Η Blue Star Ferries είχε καταθέσει προσφορά στο διαγωνισμό και είχε αποκλειστεί, αλλά στη συνέχεια είχε προσφύγει στα διοικητικά δικαστήρια επιδιώκοντας να ανατρέψει το αποτέλεσμα.

Το Υπουργείο είχε καλέσει τη ΝΕΛ να αναλάβει την εκτέλεση των δρομολογίων τον περασμένο Σεπτέμβριο. Δηλαδή για περίπου ενάμιση μήνα. Επί της ουσίας, το Υπουργείο είχε δώσει το μεγαλύτερο όγκο των εσόδων της γραμμής στην Blue Star Ferries και κάλεσε τη ΝΕΛ να δρομολογήσει πλοίο στις γραμμές αυτές μετά το τέλος του καλοκαιριού τού 2013, κι όταν η ΝΕΛ αρνήθηκε να πάρει τη γραμμή, το Υπουργείο την κήρυξε έκπτωτη.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey