Εμπορικό κέντρο μέσα στο οποίο θα λειτουργήσει και ένα μεγάλο σούπερ μάρκετ θέλει να δημιουργήσει ο όμιλος Carrefour κοντά στην Μυτιλήνη. Αναφέρεται ότι έχει αναθερμανθεί το ενδιαφέρον του ομίλου για τα ακίνητα της Αναπτυξιακής στον Καρά Τεπέ.
Εμπορικό κέντρο μέσα στο οποίο θα λειτουργήσει και ένα μεγάλο σούπερ μάρκετ θέλει να δημιουργήσει ο όμιλος Carrefour κοντά στην πόλη της Μυτιλήνης. Δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει αναθερμανθεί το ενδιαφέρον του ομίλου για τα ακίνητα της Αναπτυξιακής που βρίσκονται στην περιοχή του Καρά Τεπέ. Πρόκειται για ακίνητα που είχαν κατασκευαστεί από την Αγροτική Τράπεζα και τα χρησιμοποιούσε ως αποθήκες λιπασμάτων και ζωοτροφών μέχρι και τη δεκαετία του 1980.
Τα συγκεκριμένα πολύ μεγάλα κτήρια, που έχουν στεγασμένη έκταση 4.000 τ.μ., βρίσκονται πολύ κοντά στην πόλη της Μυτιλήνης, μόλις τέσσερα χιλιόμετρα από το κέντρο της πόλης, πάνω σε ένα από τους βασικούς οδικούς άξονες της Λέσβου και σε μια περιοχή που αρχίζει να παρουσιάζει μεγάλο εμπορικό ενδιαφέρον. Η θέση τους είναι ιδιαίτερα πλεονεκτική, καθώς βρίσκεται ακριβώς απέναντι από το κατάστημα της Lidl στη Μυτιλήνη που έχει αποσπάσει μεγάλο μέρος του τζίρου από τα άλλα σούπερ μάρκετ που λειτουργούν στο νησί. Δεν έχει, πάντως, διευκρινιστεί ακόμη αν ο όμιλος επιδιώκει να νοικιάσει ή να αγοράσει το κτηριακό συγκρότημα.
Εμπορικό κέντρο…
Επιδίωξη της Carrefour δεν είναι να δημιουργήσει ένα μεγάλο σούπερ μάρκετ αλλά ένα εμπορικό κέντρο, το οποίο θα έχει διαφορετική μορφή από αυτή που έχουν τα εμπορικά κέντρα που δημιουργούνται κοντά στις μεγάλες πόλεις της ηπειρωτικής Ελλάδας.
Οι πληροφορίες μας λένε ότι η Carrefour έχει ήδη απευθυνθεί σε τοπικές επιχειρήσεις της Λέσβου, προτείνοντας να μετεγκατασταθούν στο εμπορικό κέντρο που θα δημιουργήσει. Στόχος είναι το εμπορικό κέντρο να καλύπτει ένα μεγάλο αριθμό αναγκών του καταναλωτικού κοινό, έτσι ώστε να λειτουργήσει ως πόλος προσέλκυσης πελατών. Γι’ αυτό και πέρα από του σούπερ μάρκετ του ομίλου, επιδιώκεται στον ίδιο χώρο να λειτουργήσουν εμπορικά καταστήματα που πωλούν ηλεκτρονικά είδη, ρούχα, παπούτσια, είδη για το σπίτι, λευκά είδη κ.ά.. Επίσης έχει γίνει πρόταση σε επιχειρηματίες για να δημιουργήσουν καφετέριες και εστιατόρια.
Το ζήτημα αυτό δεν ήταν γνωστό ως χθες το μεσημέρι ούτε στον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Λέσβου, Γιώργο Ορφανό, ούτε στην πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Μυτιλήνης, Μάρω Βερβενιώτου.
Τα εμπορικά κέντρα πάνε στην επαρχία
Η δημιουργία εμπορικών κέντρων είναι η τελευταία λέξη στην εξέλιξη του λιανικού εμπορίου. Το πρώτο μεγάλο εμπορικό κέντρο που λειτούργησε στη χώρα μας ήταν το The Mall στην Αθήνα. Αργότερα άνοιξαν κι άλλα σε όλες τις μεγάλες πόλεις και σταδιακά δημιουργούνται εμπορικά κέντρα κοντά σε όλες τις πρωτεύουσες των νομών της χώρας. Τα βασικά κριτήρια για τη δημιουργία εμπορικών κέντρων είναι ο πληθυσμός και το κατά κεφαλήν εισόδημα κάθε περιοχής.
Η δημιουργία εμπορικών κέντρων στα νησιά αντιμετωπίζει επιπρόσθετα προβλήματα, καθώς υπάρχουν περιορισμοί στη δόμηση. Όμως στην περίπτωση των πρώην αποθηκών της Αγροτικής Τράπεζας έχουμε κτήρια που υφίστανται με τη σημερινή τους μορφή εδώ και πολλές δεκαετίες, σε ένα αρκετά μεγάλο οικόπεδο που δίνει τη δυνατότητα να δημιουργηθούν άνετοι χώροι στάθμευσης. Εξάλλου, τα 4.000 τ.μ. των στεγασμένων χώρων παρέχουν τη δυνατότητα να φιλοξενήσουν ένα σημαντικό αριθμό εμπορικών επιχειρήσεων, ώστε να δημιουργηθεί ένα εμπορικό κέντρο μεσαίου μεγέθους, κατάλληλο για τα πληθυσμιακά δεδομένα της Μυτιλήνης.
Δέλεαρ οι αποθήκες
Ενδιαφέρον για τις πρώην αποθήκες της Αγροτικής Τράπεζας, στο πρόσφατο παρελθόν, έχουν δείξει πολλές επιχειρήσεις, ανάμεσά τους και αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Πρόσφατες φήμες ήθελαν να έχουν ζητήσει από την Αναπτυξιακή, ιδιοκτήτρια των αποθηκών, την ενοικίασή τους Κινέζοι επιχειρηματίες που ήθελαν να δημιουργήσουν ένα πολυκατάστημα. Ωστόσο οι φήμες αυτές είχαν διαψευστεί από την ιδιοκτήτρια εταιρεία. Τώρα όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά.
Ο όμιλος Carrefour εδώ και πολλά χρόνια έχει δείξει ότι θέλει να δημιουργήσει τη δική του βάση στη Μυτιλήνη. Στο παρελθόν είχε ενοικιάσει το κτήριο που βρίσκεται δίπλα στο ξενοδοχείο «Αργώ», στο κέντρο της πόλης, και είχε καταφέρει να πάρει τη θετική εισήγηση από το Νομαρχιακό Συμβούλιο για τη δημιουργία ενός σούπερ μάρκετ «Μαρινόπουλος». Η προσπάθεια αυτή οδηγήθηκε σε αποτυχία, καθώς εκ των υστέρων εμφανίστηκαν προβλήματα με τους χώρους στάθμευσης. Εκείνη την εποχή, ακόμη, ο όμιλος είχε αναζητήσει οικόπεδο για να κατασκευάσει ιδιόκτητο κτήριο κοντά στη Μυτιλήνη, όμως θεώρησε υπερβολικά υψηλές τις τιμές των οικοπέδων και γι’ αυτό δεν προχώρησε ούτε αυτός ο σχεδιασμός.
Η νέα προσπάθεια του ομίλου να μπει στον τοπική αγορά φαίνεται πως έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας.