Aegean Airlines

Οι ζημίες δείχνουν συγχώνευση

27/11/2012 - 17:00

Μείωση κατά 5% κατέγραψε ο κύκλος εργασιών τής Aegean Airlines στο εννεάμηνο του 2012. Στο ίδιο διάστημα οι επιβάτες ανήλθαν στα 4,9 εκατομμύρια και είναι μειωμένοι κατά 6% σε σχέση με το 2011. Η εταιρεία αναφέρει ότι πέτυχε αύξηση της πληρότητας στα αεροσκάφη της από το 69,2% στο 73,9%, με χαμηλότερους ναύλους εσωτερικού για τέταρτη συνεχή χρονιά.

Μείωση κατά 5% κατέγραψε ο κύκλος εργασιών τής Aegean Airlines στο εννεάμηνο του 2012. Στο ίδιο διάστημα οι επιβάτες ανήλθαν στα 4,9 εκατομμύρια και είναι μειωμένοι κατά 6% σε σχέση με το 2011. Η εταιρεία αναφέρει ότι πέτυχε αύξηση της πληρότητας στα αεροσκάφη της από το 69,2% στο 73,9%, με χαμηλότερους ναύλους εσωτερικού για τέταρτη συνεχή χρονιά.

Η μείωση των επιβατών σε συνδυασμό με την αύξηση της πληρότητας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η εταιρεία προχώρησε σε μείωση των δρομολογίων της. Η μείωση της επιβατικής κίνησης προήλθε κυρίως από τις πτήσεις εσωτερικού, ενώ στις πτήσεις εξωτερικού η μείωση της κίνησης ανήλθε στο 1% και προέρχεται αποκλειστικά από το αεροδρόμιο της Αθήνας. Στην πρόσφατη συνέντευξη που έδωσε στη Μυτιλήνη ο πρόεδρος της εταιρείας, Ευτύχιος Βασιλάκης, είχε υπογραμμίσει ότι τα υψηλά κόστη που πληρώνουν εταιρείες και επιβάτες στο αεροδρόμιο Αθηνών σε σύγκριση με άλλα μεγάλα αεροδρόμια του εξωτερικού, είναι αυτά  που οδηγούν στη μείωση της επιβατικής κίνησης.

Μονοπωλιακή κατάσταση
Το καθαρό αποτέλεσμα του εννεαμήνου μετά από φόρους διαμορφώθηκε σε ζημίες 8,67 εκατ. ευρώ, ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2011 οι ζημίες είχαν ανέλθει 2,72 εκατομμύρια. Η εξέλιξη του κόστους των καύσιμων και της ισοτιμίας του Ευρώ ήταν οι βασικοί λόγοι για την επιδείνωση, πέραν φυσικά της συνεχιζόμενης και εντεινόμενης κάμψης της ζήτησης από Έλληνες καταναλωτές.

Τα παραπάνω στοιχεία δικαιολογούν, από οικονομική σκοπιά, γιατί η Aegean Airlines προχώρησε σε εξαγορά τής Olympic Air. Η συγχώνευση των δύο εταιρειών θα οδηγήσει σε οικονομίες κλίμακας. Παράλληλα με τη συγχώνευση των δρομολογίων, θα επιτευχθεί και επιπλέον αύξηση στην πληρότητα των αεροσκαφών, αλλά και σημαντικός αριθμός διαθέσιμων αεροσκαφών τα οποία θα δρομολογηθούν σε πτήσεις του εξωτερικού. Όλα τα παραπάνω εκτιμά η διοίκηση της εταιρείας ότι θα της δώσουν τη δυνατότητα να επιστρέψει σε κερδοφορία.

Βέβαια, η δημιουργία μονοπωλιακών καταστάσεων στις πτήσεις που ενδιαφέρουν άμεσα τα νησιά του Νομού Λέσβου, μόνο θετική εξέλιξη δεν μπορεί να θεωρεί. Η διοίκηση της Aegean με τη συνέντευξη που έδωσε στη Μυτιλήνη, προσπάθησε να πείσει ότι δεν πρόκειται να αυξήσει τις τιμές των εισιτηρίων. Μένει να δούμε να εφαρμόζονται στην πράξη τα όσα υποσχέθηκε.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey