Με πτώση τζίρου

01/07/2012 - 05:56
Σε ακόμη πιο δύσκολη θέση ήρθε η ΝΕΛ το πρώτο τρίμηνο του 2009, καθώς ο όμιλός της κατέγραψε ζημίες 5,5 εκατ. ευρώ προ φόρων. Παράλληλα, στις οικονομικές καταστάσεις που ανακοίνωσε η εταιρεία παρατηρούμε ότι υπάρχει κάμψη των εσόδων της.
Σε ακόμη πιο δύσκολη θέση ήρθε η ΝΕΛ το πρώτο τρίμηνο του 2009, καθώς ο όμιλός της κατέγραψε ζημίες 5,5 εκατ. ευρώ προ φόρων. Παράλληλα, στις οικονομικές καταστάσεις που ανακοίνωσε η εταιρεία παρατηρούμε ότι υπάρχει κάμψη των εσόδων της.

Ειδικότερα, σε μια δύσκολη περίοδο για όλες τις ακτοπλοϊκές εταιρείες είδε τον τζίρο της να μειώνεται στα 4,65 εκατ. ευρώ από τα 5,44 που ήταν το αντίστοιχο τρίμηνο του 2008. Το χρηματοοικονομικό κόστος εκτινάχθηκε στα 2,59 εκατ. ευρώ από το 1,5 εκατ. ευρώ. Οι δαπάνες για το προσωπικό μειώθηκαν από τα 3,015 εκατ. ευρώ στα 2,36 εκατ. ευρώ και το κόστος των καυσίμων και των άλλων υλικών από τα 2,848 εκατ. ευρώ στο 1,88 εκατ. ευρώ.
Ο συνολικός δανεισμός του ομίλου ανήλθε στα 124,90 εκατ. ευρώ στις 31 Μαρτίου 2009, από τα 123,87 εκατ. ευρώ στις 31 Δεκεμβρίου 2009. Το καθαρό χρέος του ομίλου αυξήθηκε στα 123,66 εκατ. ευρώ από τα 122,06 εκατομμύρια που ήταν στο τέλος του 2008. Τα ίδια κεφάλαια του ομίλου περιορίστηκαν, από τα 41,1 εκατ. ευρώ, στα 35,59 εκατ. ευρώ. Το σύνολο των απασχολούμενων κεφαλαίων μειώθηκε από τα 163,16 εκατ. ευρώ στα 159,26 εκατ. ευρώ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο συντελεστής μόχλευσης, δηλαδή η σχέση ίδιων κεφαλαίων προς συνολικά απασχολούμενα κεφάλαια, να είναι στο 77,65%.

Το περίμεναν
Η αρνητική εξέλιξη των βασικών οικονομικών μεγεθών του ομίλου της ΝΕΛ ήταν αναμενόμενη, αφού όλες οι εταιρείες του κλάδου παρουσιάζουν χειροτέρευση των οικονομικών τους μεγεθών κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Η δικαιολογία που προβάλλεται είναι πως λόγω της οικονομικής κρίσης έχει περιοριστεί το μεταφορικό έργο. Ωστόσο, καμμία ακτοπλοϊκή εταιρεία δε θυμάται να συνεκτιμήσει ότι το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς οι εταιρείες αγόρασαν τα καύσιμα σε πολύ χαμηλότερες τιμές από το αντίστοιχο τρίμηνο του 2008, ενώ κατά το παρελθόν οι ίδιες υποστήριζαν ότι το κόστος των καυσίμων είναι ο βασικός συντελεστής διαμόρφωσης του κόστους λειτουργίας τους. Με βάση αυτό το επιχείρημα, το 2008 είχαν επιτύχει μεγάλες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων και των ναύλων τους.
Πέρα από τη μείωση του μεταφορικού έργου, το πρώτο τρίμηνο του 2009 οι ακτοπλοϊκές εταιρείες είχαν να αντιμετωπίσουν και το αυξημένο χρηματοοικονομικό κόστος. Κάτι που οφείλεται στην αύξηση των επιτοκίων δανεισμού από τις τράπεζες.

Περιμένουν…
Η εξασφάλιση από τη ΝΕΛ σειράς άγονων γραμμών, η επαναδραστηριοποίηση του «Θεόφιλος» σε άγονες επιδοτούμενες γραμμές του βορείου Αιγαίου, των «Αίολος Κεντέρης Ι» και «Αίολος Κεντέρης ΙΙ» στις άγονες γραμμές των Κυκλάδων, καθώς και η δραστηριοποίηση του «Ταξιάρχης» σε γραμμές που εξυπηρετούν τη Λήμνο, αναμένεται να βελτιώσουν σημαντικά τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας το επόμενο διάστημα.
Η εξασφάλιση από την εταιρεία 12ετών συμβάσεων για τις άγονες γραμμές διαμορφώνει ένα περιβάλλον οικονομικής σταθερότητας και της δίνει τη δυνατότητα να σταθεροποιήσει την οικονομική κατάστασή της σε μια περίοδο έντονων ανακατατάξεων. Ωστόσο, η κύρια απειλή που αντιμετωπίζει η ΝΕΛ - και η οποία αναμένεται να γίνει πιο έντονη τα επόμενα χρόνια - είναι η τάση συγκεντροποίησης που παρουσιάζει ο κλάδος, καθώς στο Αιγαίο έχουν διαμορφωθεί τρεις ισχυροί όμιλοι και οι μικρές εταιρείες όπως η ΣΑΟΣ, η G.A. Ferries και η Kalisti Ferries βγαίνουν εκτός παιχνιδιού.

Γενική συνέλευση στη Μυτιλήνη
Η ετήσια τακτική γενική συνέλευση της εταιρείας θα πραγματοποιηθεί στις 18 Ιουνίου, στις 10:30 το πρωί, στη Μυτιλήνη, στο πλοίο της που θα βρίσκεται στο λιμάνι της πόλης. Σε περίπτωση μη επίτευξης απαρτίας, η γενική συνέλευση θα πραγματοποιηθεί στις 2 Ιουλίου.




 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey