Κάθε άλλο παρά ικανοποιημένοι δηλώνουν οι ιδιοκτήτες των εμπορικών καταστημάτων της Καλλονής από την αγοραστική κίνηση κατά την περίοδο των εκπτώσεων, την οποία εξακολουθούμε να διανύουμε.
Πεσμένη η κίνηση, παρά τις χαμηλές τιμές στην αγορά της Καλλονής
Κάθε άλλο παρά ικανοποιημένοι δηλώνουν οι ιδιοκτήτες των εμπορικών καταστημάτων της Καλλονής από την αγοραστική κίνηση κατά την περίοδο των εκπτώσεων, την οποία εξακολουθούμε να διανύουμε. Σχεδόν σε απόλυτη εναρμόνιση με την κατάσταση που επικρατεί σε ολόκληρη τη χώρα, η κίνηση στο κέντρο του νησιού μπορεί να χαρακτηριστεί έως και υποτονική, σε σχέση πάντα με τις προηγούμενες χρονιές.
Σα να μην έφτανε η πεσμένη αγοραστική κίνηση των γιορτών, το τοπίο δε φαίνεται να αλλάζει ιδιαίτερα, πάρα τις μεγάλες εκπτώσεις που κάνουν στα προϊόντα τους οι καταστηματάρχες, καθώς σε πολλά από αυτά εμφανίζεται έκπτωση της τάξεως ακόμα και 60% - 70% από την πρώτη κιόλας μέρα. Όπως είπε στο «Ε» ο κ. Παναγιώτης Μόλβαλης, ιδιοκτήτης καταστήματος υποδημάτων, «στην αγορά της Καλλονής έχει παρατηρηθεί μια σχετική αύξηση αναφορικά με την προεκπτωτική περίοδο, όμως σε σχέση με πέρυσι η κίνηση είναι πεσμένη 30% - 40%. Σχεδόν όλα τα μαγαζιά έχουμε βάλει πολύ μεγάλες εκπτώσεις, όλοι δουλεύουμε πραγματικές εκπτώσεις σύμφωνα με τις αρχικές τιμές. Βρίσκεις προϊόν μέχρι και 70% κάτω από την αρχική του τιμή. Προσπαθούμε για το καλύτερο, ελπίζοντας πως η κατάσταση θα εξισορροπηθεί προς το τέλος της εκπτωτικής περιόδου.».
Με επιφυλακτικότητα
Στις φετινές εκπτώσεις, αυτό που χαρακτηρίζει ιδιαίτερα τους καταναλωτές είναι η επιφυλακτικότητα, αφού πολλοί είναι εκείνοι οι οποίοι θα προτιμήσουν να διαθέσουν τα χρήματά τους σε είδη πρώτης ανάγκης, κάτι που σημαίνει πως οι αγορές που γίνονται πλέον είναι οι απολύτως απαραίτητες. Ακόμη, κάτι που προβληματίζει ιδιαίτερα τους καταστηματάρχες είναι ότι μεγάλη μερίδα των καταναλωτών αποφεύγει τα επώνυμα προϊόντα και στρέφεται σε οικονομικότερες λύσεις, με πρωταρχικό της κριτήριο όχι την ποιότητα, αλλά τη χαμηλότερη τιμή.
Εξίσου αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι ενώ ένα μεγάλο μέρος των καταναλωτών τα προηγούμενα χρόνια έκανε τουλάχιστον έρευνα αγοράς, ψάχνοντας να βρει ένα συγκεκριμένο προϊόν στην καλύτερη τιμή, με αποτέλεσμα να κυκλοφορεί από βιτρίνα σε βιτρίνα, αυτό είναι κάτι που δε συμβαίνει στις φετινές εκπτώσεις.
Με τις υποχρεώσεις να «τρέχουν», οι έμποροι της Καλλονής βλέπουν το μέλλον της τοπικής αγοράς να διαφαίνεται δυσοίωνο. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που πλέον δουλεύουν τις επιχειρήσεις τους με όσο το δυνατόν λιγότερο προσωπικό για να μπορέσουν να τα βγάλουν πέρα, ενώ αγωνίζονται καθημερινά, όχι για να κερδίσουν ένα μεροκάματο, αλλά για να μπορέσουν να συντηρήσουν το μαγαζί τους.
Εμπορικός Σύλλογος Καλλονής
Κάτω 30% με 40%
Τα πρώτα στοιχεία που προκύπτουν από τον Εμπορικό Σύλλογο Καλλονής, κάνουν λόγο για μια πτωτική τάση της τάξεως του 30 με 40%. Παρ’ όλα αυτά, όμως, υπάρχει αισιοδοξία ότι η κίνηση θα ανέβει πλησιάζοντας στο τέλος της εκπτωτικής περιόδου. «Η κίνηση είναι πεσμένη αισθητά. Υπολογίζουμε, συνομιλώντας με τους καταστηματάρχες και συμψηφίζοντας τα υπάρχοντα μέχρι στιγμής στοιχεία, μια και η περίοδος των εκπτώσεων δεν έχει φτάσει στο τέλος της, πως η πτώση αγγίζει το 40%. Η κατάσταση είναι ιδιαίτερα δύσκολη, καθώς οι οικονομικές συγκυρίες και η καθημερινή αφαίμαξη από χαράτσια και λογαριασμούς έχει κάνει τους καταναλωτές να διστάζουν να ψωνίσουν. Οι επαγγελματίες της Καλλονής, εν τούτοις, έχουν κάνει γενναίες εκπτώσεις και όλοι πιστεύουμε πως τα πράγματα θα πάνε καλύτερα προχωρώντας στο τέλος της περιόδου, μια και θα πέφτουν κι άλλο οι τιμές. Αυτήν τη στιγμή βρισκόμαστε σε μια ανηφόρα, όμως αισιοδοξούμε πως τα πράγματα θα αλλάξουν», είπε στο «Ε» ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καλλονής, κ. Γιώργος Χρυσίδης.