Παρελθόν αποτελούν τα φθηνά ταξίδια από τη Μυτιλήνη προς το Αϊβαλί. Οι δύο τουρκικές εταιρείες (Jale Lines και Cunda Lines) που δραστηριοποιούνταν στη γραμμή, αφού για μεγάλο χρονικό διάστημα «μάτωσαν» από τις χαμηλές τιμές των ναύλων, έκαναν την ανάγκη φιλοτιμία και προχώρησαν σε συμφωνία.
Στα 13 ευρώ με τη ΝΕΛ για Δικελί και μεγάλα σχέδια, ενώ οι επιβάτες προς Τουρκία μειώνονται
Παρελθόν αποτελούν τα φθηνά ταξίδια από τη Μυτιλήνη προς το Αϊβαλί. Οι δύο τουρκικές εταιρείες (Jale Lines και Cunda Lines) που δραστηριοποιούνταν στη γραμμή, αφού για μεγάλο χρονικό διάστημα «μάτωσαν» από τις χαμηλές τιμές των ναύλων, έκαναν την ανάγκη φιλοτιμία και προχώρησαν σε συμφωνία. Συγκεκριμένα, συνέστησαν άτυπη κοινοπραξία. Τη μία εβδομάδα πραγματοποιεί δρομολόγια η μία εταιρεία και την άλλη εβδομάδα, η άλλη. Κάθε εταιρεία καλύπτει μόνη της τα κόστη του πλοίου που δρομολογεί, ενώ τα κέρδη μοιράζονται και στις δύο επιχειρήσεις, υποστηρίζει μιλώντας στο «Ε» ο τουριστικός πράκτορας Άρης Λαζαρής.
Έτσι, οι τιμές των εισιτηρίων για ταξίδια μετ’ επιστροφής από τη Μυτιλήνη προς το Αϊβαλί ανέρχονται πλέον στα 25 ευρώ το άτομο, όταν πριν ένα μήνα ήταν 13 ευρώ το άτομο, ενώ το καλοκαίρι, την περίοδο αιχμής των μετακινήσεων αλλά και του μεγάλου ανταγωνισμού, οι δύο εταιρείες έκαναν και έκτακτες προσφορές, κατεβάζοντας τις τιμές έως και τα έξι ευρώ το άτομο.
Η συμφωνία των δύο εταιρειών προβλέπει ότι από το Μάιο η τιμή του εισιτηρίου θα αυξηθεί στα 35 ευρώ.
Από την άλλη πλευρά, η ΝΕΛ, που διαθέτει το πλοίο «Κωνσταντίνος Γ.», αυτή την περίοδο δεν πραγματοποιεί δρομολόγια προς το Αϊβαλί, καθώς αντιμετωπίζει προβλήματα στην πρόσδεση του πλοίου. Μόλις λυθεί το πρόβλημα αυτό, θα επιστρέψει στη γραμμή, ωστόσο πηγές της εταιρείας αναφέρουν ότι δεν πρόκειται να μπει σε ανταγωνισμό με τις δύο τουρκικές που δραστηριοποιούνται στη γραμμή, ακολουθώντας την ίδια ή παράλληλη τιμολογιακή πολιτική.
Η γραμμή Μυτιλήνη - Δικελί αντιμετωπίζεται με διαφορετικό πνεύμα από τη Ναυιτιλιακή. Σε αυτήν, η τιμή του ναύλου παραμένει στα 13 ευρώ.
Ας σημειωθεί, πάντως, πως πολλές φορές στο παρελθόν οι τουρκικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη γραμμή Μυτιλήνη - Αϊβαλί είχαν προχωρήσει σε συμφωνία που πάγωσε το μεταξύ τους ανταγωνισμό, όμως οι συμφωνίες αυτές ποτέ, μέχρι τώρα, δεν είχαν μεγάλη διάρκεια. Αυτήν τη φορά φαίνεται ότι υπάρχουν οι προϋποθέσεις για πιο σοβαρή και μόνιμη συνεργασία.
Κι άλλες συνεργασίες
Το 2012 η ΝΕΛ σχεδιάζει να δραστηριοποιηθεί πιο έντονα στις γραμμές Ελλάδας - Τουρκίας. Η δραστηριοποίηση του «Κωνσταντίνος Γ.» το δεύτερο εξάμηνο του 2011 ήταν στην ουσία μια πρώτη διερευνητική προσπάθεια, η οποία έδωσε στην εταιρεία τη δυνατότητα να γνωρίσει την τουρκική αγορά. Στη συνέχεια, σχεδίασε τα επόμενα βήματά της, τα οποία και σύντομα θα βάλει σε εφαρμογή.
Στις συνδέσεις της Μυτιλήνης με τα τουρκικά παράλια κεντρικός στόχος τής ΝΕΛ παραμένει η μεταφορά φορτηγών αυτοκινήτων που έχουν προορισμό την Ιταλία.
Παράλληλα, η εταιρεία βρίσκεται πολύ κοντά στην οριστικοποίηση συμφωνίας με άλλη τουρκική ακτοπλοϊκή, ώστε οι δύο τους να δραστηριοποιηθούν στις γραμμές στο πλαίσιο μιας κοινοπραξίας. Το πλοίο τής ΝΕΛ θα ξεκινάει από τη Μυτιλήνη και το πλοίο της τουρκικής εταιρείας από το Δικελί ή όποιο άλλο λιμάνι θα προβλέπει η συμφωνία των δύο πλευρών.
Αυτήν τη στιγμή οι συζητήσεις αφορούν στην πραγματοποίηση τεσσάρων δρομολογίων από τα τουρκικά παράλια προς τη Μυτιλήνη και δύο δρομολογίων από τη Μυτιλήνη προς τα τουρκικά παράλια.
Στο πλαίσιο αυτό, είναι πιθανό η ΝΕΛ να δρομολογήσει νέο πλοίο στις συνδέσεις της Μυτιλήνης με τα τουρκικά παράλια, μια και υπάρχει ενδιαφέρον για τη δρομολόγηση του «Κωνσταντίνος Γ.» στη γραμμή Ρόδος - Φετιγέ. Η μεταφορά τού «Κωνσταντίνος Γ.» στη γραμμή θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι θα προχωρήσει από τη στιγμή που η ΝΕΛ θα αποσπάσει τις άγονες γραμμές των Δωδεκανήσων.
Μείωση των μετακινήσεων
Η αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων ήδη οδήγησε σε μείωση των Μυτιληνιών που πηγαίνουν στο Αϊβαλί για ψώνια. Ο τουριστικός πράκτορας Αντώνης Πίκουλος μας είπε ότι την προηγούμενη Πέμπτη έφυγαν από τη Μυτιλήνη μόλις 80 άτομα για το παζάρι του Αϊβαλιού, όταν το σύνηθες ήταν να φεύγουν 200 με 300 άτομα. Το καλοκαίρι, δε, υπήρχαν Πέμπτες που περνούσαν απέναντι 450 με 500 κάτοικοι και επισκέπτες της Λέσβου.