Τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί με το πλοίο «Παναγία Σουμελά» φέρνει στη Βουλή η βουλευτής Χίου του ΠΑΣΟΚ, Ελπίδα Τσουρή. Παράλληλα θέτει θέμα για το πώς δίνονται οι άγονες γραμμές από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.
Τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί με το πλοίο «Παναγία Σουμελά» φέρνει στη Βουλή η βουλευτής Χίου του ΠΑΣΟΚ και υπεύθυνη για ζητήματα Ακτοπλοΐας του κόμματος, Ελπίδα Τσουρή. Παράλληλα θέτει θέμα για το πώς δίνονται οι άγονες γραμμές από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Ειδικότερα, ζητά από το υπουργείο να προχωρήσει σε καταγγελία της σύμβασης με την πλοιοκτήτρια εταιρεία, να ζητήσει κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής και να παρουσιάσει, επιτέλους, ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για τον εκσυγχρονισμό και την ανανέωση του στόλου στις άγονες γραμμές.
Το «Παναγία Σουμελά» είναι εκείνο το πλοίο της ΣΑΟΣ στο οποίο οι ναυτικοί του έχουν προχωρήσει σε επίσχεση εργασίας επειδή δεν πληρώνονται από την εταιρεία. Επίσης, πριν από λίγες εβδομάδες, ο δεύτερος υπαρχηγός του Λιμενικού Σώματος, με επιστολή του, ενημέρωσε την πλοιοκτήτρια εταιρεία ότι είναι αναγκασμένος να παραπέμψει την υπόθεση στον εισαγγελέα.
Ας σημειωθεί ότι το πλοίο πήρε στις 16 Οκτωβρίου τις άγονες γραμμές:
- Λαύριο - Άγ. Ευστράτιος - Λήμνος - Καβάλα
- Λαύριο - Άγ. Ευστράτιος - Λήμνος - Σαμοθράκη - Καβάλα
- Λαύριο - Ψαρά - Άγ. Ευστράτιος - Λήμνος -Καβάλα
Το πλοίο πήρε τις παραπάνω γραμμές για 30 μήνες και η σύμβαση μπορεί να επεκταθεί για 12 χρόνια στην περίπτωση που το παραπάνω πλοίο αντικατασταθεί με άλλο πλοίο, ηλικίας μικρότερης των οκτώ ετών και ταχύτητας 25 μιλίων.
Μεταξύ άλλων, η βουλευτής σημειώνει ότι προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι η συγκεκριμένη σύμβαση εμπεριέχεται, πρώτη στη σειρά, στον Πίνακα Συμβάσεων Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας του υπουργείου στο από τις 17 Μαρτίου 2009 δελτίου Τύπου, με ημερομηνία έναρξης την 1η Μαρτίου 2009, δεδομένου ότι:
1. Για παραπάνω από ένα μήνα τα δρομολόγια δεν εκτελούνται. Τα προβλήματα εξυπηρέτησης στη συγκεκριμένη γραμμή ήταν, και στο παρελθόν, πολλά, κυρίως, λόγω της αδυναμίας του υπουργείου να επιβάλει, στη συγκεκριμένη εταιρεία, την τήρηση των υποχρεώσεών της. Μάλιστα, το ΥΕΝ έχει, πρόσφατα, απ’ ευθείας αναθέσει τις γραμμές Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος και Λαύριο - Σίγρι - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος, σε άλλη εταιρεία! Καμμία μέριμνα, επίσης, δεν υπήρξε για τη σύνδεση των Ψαρών με το Λαύριο.
2. Μέχρι το τέλος του δεύτερου έτους της αρχικής σύμβασης, δηλαδή μέχρι την 28η Φεβρουαρίου 2009, θα έπρεπε σύμφωνα με τη σύμβαση να προσκομισθούν στην αρμόδια υπηρεσία του ΥΕΝ στοιχεία τεκμηρίωσης υλοποίησης της υποχρέωσης του αναδόχου για αντικατάσταση του αρχικού πλοίου με νέο. Πληροφορίες αναφέρουν ότι κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει.