Φθηνότερα 2% - 3,2% θα πληρώσουν το ηλεκτρικό ρεύμα το τρίμηνο αυτό οι καταναλωτές. H αναπάντεχη αυτή μείωση θα επέλθει λόγω της έναρξης ισχύος από 1ης Iανουαρίου 2010 της «λίστας καυσίμων», την εφαρμογή της οποίας αρνούνταν πεισματικά από το 2007, κατά καιρούς, η ηγεσία του υπουργείου Aνάπτυξης.
Προς μείωση της τιμής του ρεύματος
Φθηνότερα 2% - 3,2% θα πληρώσουν το ηλεκτρικό ρεύμα το τρίμηνο αυτό οι καταναλωτές. H αναπάντεχη αυτή μείωση θα επέλθει λόγω της έναρξης ισχύος από 1ης Iανουαρίου 2010 της «λίστας καυσίμων», την εφαρμογή της οποίας αρνούνταν πεισματικά από το 2007, κατά καιρούς, η ηγεσία του υπουργείου Aνάπτυξης. Aν είχε εφαρμοστεί θα είχε υπάρξει σημαντική μείωση στα τιμολόγια της ΔEH, ιδιαίτερα κατά το 2009 που η τιμή του πετρελαίου στη διεθνή αγορά είχε μειωθεί θεαματικά στα 40 δολλάρια/βαρέλι, έναντι 147 δολλαρίων το 2007.
«Ιός» μπλόκαρε 20 εκατομμύρια κάρτες
Περισσότερες από 20 εκατομμύρια τραπεζικές κάρτες Eurocheque (EC) εξακολουθούσαν να μην μπορούν να χρησιμοποιηθούν για συναλλαγές λόγω ενός ιού του 2010, σύμφωνα με την ομοσπονδία του τομέα. Από την 1η Ιανουαρίου περίπου 20 εκατομμύρια κάρτες EC από τα 45 εκατομμύρια και 3,5 εκατομμύρια πιστωτικές κάρτες από τα οκτώ εκατομμύρια που έχουν εκδοθεί από αυτά τα ιδρύματα, δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ανάληψη χρημάτων στα μηχανήματα αυτόματων συναλλαγών στη Γερμανία και το εξωτερικό, σύμφωνα με ανακοίνωση της ομοσπονδίας DSGV.
Πρωταθλητές στις επενδύσεις
Μπορεί η κρίση στη ναυτιλία να άφησε τη χρονιά που πέρασε το «αποτύπωμα» της ύφεσης στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων, ωστόσο οι Έλληνες εφοπλιστές ήταν εκείνοι που έβαλαν και πάλι πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη. Παρά το γεγονός ότι οι «γαλανόλευκες» επενδύσεις έκαναν βουτιά 60% σε σχέση με το 2008, οι Έλληνες πλοιοκτήτες δαπάνησαν τα περισσότερα κεφάλαια στον κόσμο για αγορές μεταχειρισμένων πλοίων, καθώς αντίστοιχη περίπου πτώση εμφανίζεται και στη διεθνή αγορά αγοραπωλησιών μεταχειρισμένων πλοίων. Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες «ξόδεψαν» 3,2 δισ. δολλάρια για την αγορά 167 μεταχειρισμένων πλοίων το 2009, έναντι κεφαλαίων ύψους οκτώ δισεκατομμυρίων δολλαρίων που επενδύθηκαν το 2008 για την αγορά 197 πλοίων.
Η Aegean εξαγόρασε την Verbeke Bunkering N.V.
Η ελληνικών συμφερόντων εισηγμένη στο NYSE διεθνής εμπορική εταιρεία ανεφοδιασμού ναυτιλιακών καυσίμων Aegean (του Μελλισανίδη) ανακοινώνει ότι ήρθε σε συμφωνία εξαγοράς της Verbeke Bunkering N.V.. H Verbeke Bunkering N.V. είναι φυσικός προμηθευτής ναυτιλιακών καυσίμων και κατέχει ηγετική θέση στην περιοχή Amsterdam - Rotterdam - Antwerp (ARA), που θεωρείται η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά bunkering στον κόσμο. Για το 12μηνο του 2009 η εταιρεία πούλησε σε σύνολο περίπου 3.500.000 μετρικούς τόνους. Με την ολοκλήρωση της εξαγοράς η Aegean αναμένεται να προμηθεύσει περισσότερους από 1.000.000 μετρικούς τόνους ναυτιλιακών καυσίμων το μήνα σε παγκόσμια βάση.
Παγκόσμια πρωτιά στις εξαγωγές για την Κίνα
Η χώρα ξεπέρασε πέρυσι τη Γερμανία και ανέβηκε στην πρώτη θέση όσον αφορά στις εξαγωγές παγκοσμίως. Η Κίνα ξεπέρασε τη Γερμανία και καταλαμβάνει πλέον την πρώτη θέση στον κατάλογο των εξαγωγέων, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε η υπηρεσία των τελωνείων της Κίνας. Τα στατιστικά δείχνουν ότι οι κινεζικές εξαγωγές από τον Ιανουάριο έως το Νοέμβριο του 2009 έφθασαν το 1,07 τρισ. δολλάρια, παρά την παγκόσμια οικονομική κρίση. Ειδικοί ανέφεραν ότι οι κινεζικές εξαγωγές ξεπέρασαν εκείνες της Γερμανίας τον Οκτώβριο. «Τα στοιχεία δείχνουν ότι το 2009 η Κίνα έγινε ο μεγαλύτερος εξαγωγέας με μικρή διαφορά», δήλωσε ο Μπεν Σιμπφεντόρφερ της Royal Bank of Scotland.