Όταν η επιχειρηματικότητα συναντά τον πολιτισμό

01/07/2012 - 05:56
Ίσως το Σάββατο όλοι οι φορείς της Λέσβου που στοχεύουν στην ανάπτυξη του νησιού θα έπρεπε να ήταν στο Ελαιοτριβείο - Μουσείο Βρανά. Κι ύστερα, στο λιοτρίβι της οικογένειας Πρωτούλη. Παρουσιάσθηκε το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο «Ελαιοτριβείο - Μουσείο Βρανά».
Παρουσιάσθηκε το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο «Ελαιοτριβείο - Μουσείο Βρανά»

Ίσως το Σάββατο όλοι οι φορείς της Λέσβου που στοχεύουν στην ανάπτυξη του νησιού θα έπρεπε να ήταν στο λιοτρίβι του παππού του Οδυσσέα Ελύτη, το Ελαιοτριβείο - Μουσείο Βρανά. Κι ύστερα, στο λιοτρίβι της οικογένειας Πρωτούλη. Για να δουν το πώς μπορεί ο πολιτισμός να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης των τοπικών κοινωνιών. Για να δουν πώς για τα λάδια της Λέσβου, τα λάδια που τα «πετάμε» πάμφθηνα πουλώντας τα χύμα σε εμπόρους του εξωτερικού, μπορούν να γίνουν αντικείμενο προβολής σε όλο τον κόσμο.

Ένα νέο ξεχωριστό προϊόν, λοιπόν, που παραπέμπει με την ονομασία του στη μεγάλη ελαιοκομική παράδοση της Λέσβου, προβάλλοντας ταυτόχρονα το δυναμικό πολιτιστικό παρόν του νησιού, δημιουργήθηκε χάρη στη συνεργασία της εταιρείας πολιτισμού «Αρχιπέλαγος» με την πρότυπη εταιρεία τροφίμων GAEA Α.Ε..
Πρόκειται για το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο «Ελαιοτριβείο - Μουσείο Βρανά», που πήρε το όνομά του από το ομώνυμο ιστορικό βιομηχανικό συγκρότημα του Παπάδου, το οποίο μετά την αναστήλωση και με τη νέα του χρήση έχει καθιερωθεί πλέον ως ένας από τους πλέον αναγνωρίσιμους και επισκέψιμους προορισμούς πολιτιστικού τουρισμού της Λέσβου.

Πολυβραβευμένη…
Η αναβίωση και η ανάδειξη του μνημείου της Γέρας - που χτίστηκε το 1887 και, ως γνωστόν, συνδέεται με την καταγωγή του Οδυσσέα Ελύτη, αφού είναι δημιούργημα του παππού του - εκφράζει συμβολικά για τη GAEA Α.Ε. «την επιστροφή στις σοφές και δοκιμασμένες αξίες του παραδοσιακού τρόπου διατροφής», οι οποίες αποτελούν τον πυρήνα της φιλοσοφίας της. Για το λόγο αυτό, η πολυβραβευμένη εταιρεία τροφίμων - που προσφάτως κατέκτησε και την επίζηλη πανευρωπαϊκή διάκριση εξαιρετικής επιχειρηματικής απόδοσης “Ruban d’Honneur” - πρότεινε τη δημιουργία και ανέλαβε το κόστος παραγωγής του νέου αυτού πρότυπου εξαγώγιμου προϊόντος, το οποίο με την ποιότητά του θα τονώσει τη διεθνή προβολή του λεσβιακού ελαιολάδου, ενώ παράλληλα θα συμβάλει στην καλή λειτουργία και συντήρηση του Ελαιοτριβείου-Μουσείου Βρανά, αφού ένα σημαντικό ποσοστό των εσόδων από τις πωλήσεις θα διατίθεται γι’ αυτόν το σκοπό.
Το νέο ελαιόλαδο - το οποίο διανέμεται ήδη από τη GAEA, με τη «σφραγίδα» της εταιρείας «Αρχιπέλαγος», στην Ελλάδα και το εξωτερικό - είναι προϊόν παραδοσιακής καλλιέργειας και συγκομιδής. Η παραγωγή και τυποποίησή του γίνεται εξ ολοκλήρου στη Λέσβο και με τη φροντίδα της οικογένειας Πρωτούλη. Εκθλίβεται «αθέρμαστο», σύμφωνα με τον «παλιό καλό τρόπο», και προέρχεται από την ποικιλία «Αγριελιά», μια από τις πιο ονομαστές του λεσβιακού ελαιώνα. Ξεχωρίζει για το ασύγκριτο άρωμα, τη μοναδική γεύση και το χαρακτηριστικό χρυσαφένιο του χρώμα.


Από την παρουσίαση του μοναδικού προϊόντος (πάνω). Ο Νίκος Σηφουνάκης με τον Άρη Κεφαλλογιάννη

Η παρουσίαση
Το πρωί του περασμένου Σαββάτου ο διευθύνων σύμβουλος της GAEA, Άρης Κεφαλλογιάννης, παρουσίασε το νέο προϊόν στους εκπροσώπους του Τύπου, στον ιστορικό χώρο που ενέπνευσε τη δημιουργία του, στον Παπάδο της Γέρας. Για το σκοπό, η εταιρεία προσκάλεσε στη Λέσβο μια πολυπληθή ομάδα ειδικών δημοσιογράφων από πολλές έγκυρες ελληνικές εφημερίδες («Το Βήμα», «Τα Νέα», «Καθημερινή», «Έθνος», «Ελευθεροτυπία», «Ημερησία», «Real News», «Ισοτιμία»), ειδικευμένα έντυπα και ηλεκτρονικά περιοδικά («Cook Book», «Olive», «Umami», «Γαστρονόμος»), καθώς και από το γερμανικό ραδιοτηλεοπτικό δίκτυο «Deutsche Welle».
Στην παρουσίαση ήταν παρούσα και η κ. Karin Delgoff, υπεύθυνη της εταιρείας που έχει αναλάβει την προώθηση του προϊόντος στη γερμανική αγορά. «Οργανώσαμε αυτό το σύντομο ταξίδι στη Λέσβο», είπε ο κ. Κεφαλλογιάννης, «γιατί θέλαμε οι εκπρόσωποι της κοινής γνώμης να γνωρίσουν ένα νησί το οποίο σέβεται και διατηρεί τις παραδόσεις του και για να θαυμάσουν από κοντά το Ελαιοτριβείο - Μουσείο Βρανά, που η αναβίωσή του αποτελεί για την GAEA όχι μόνο υπόδειγμα πολιτιστικής παρέμβασης, αλλά και ένα είδος συμβολικής γέφυρας που συνδέει τις σταθερές παραδοσιακές αξίες με τις σημερινές δημιουργικές μας δυνατότητες.»
Τους προσκεκλημένους δημοσιογράφους υποδέχτηκε και ξενάγησε στους χώρους του Ελαιοτριβείου - Μουσείου Βρανά ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Νίκος Σηφουνάκης, υπό την ιδιότητά του ως ιδρυτικού μέλους της εταιρείας πολιτισμού «Αρχιπέλαγος». Ο κ. Σηφουνάκης τόνισε: «Η πρωτοποριακή συνεργασία ανάμεσα σε μια από τις πιο ικανές εξαγωγικές μονάδες της χώρας -όπως η GAEA- και σε ένα δραστήριο φορέα πολιτισμού -όπως το “Αρχιπέλαγος”- δείχνει ένα νέο δρόμο, κατά μήκος του οποίου μπορούν να συναντηθούν και να συμπορευτούν, με επιτυχία και αμοιβαίο όφελος, η επιχειρηματική δραστηριότητα και ο πολιτισμός. Αρκεί, όσοι επιχειρούν παρόμοιες συνέργειες, να υπηρετούν το ίδιο όραμα και να αναγνωρίζουν ότι η ιστορική και πνευματική κληρονομιά του παρελθόντος αποτελεί αναγκαίο αναπτυξιακό όρο τού “σήμερα”.»

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey