
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Τούτες τις μέρες (Τρίτη 18 Μαρ) εορτάσθηκε με επίκεντρο το Τσανάκκαλε η 110η επέτειος της μάχης της Καλλίπολης (1915) που έδωσε και το όνομα στην κρεμαστή γέφυρα μεταξύ Ευρώπης (Καλλίπολης - Gelibolou) και της Ασίας ( Λάμψακος- Lapseki ).Τέθηκε σε λειτουργία στις 18 Μαρτίου 2022. Με κεντρικό μήκος ανοίγματος 2.023 μέτρων το μεγαλύτερο κεντρικό άνοιγμα στον κόσμο. «Φαραωνικό» χαρακτηρίστηκε τότε με την κατηγορηματική δήλωση του προέδρου Ερντογάν ότι δεν επιβάρυνθηκε το τουρκικό δημόσιο. Η μελέτη - κατασκευή ανατέθηκε σε ανάδοχο εταιρεία που θα την εκμεταλλευθεί ως το 2034. Μετά περιέρχεται στην πολιτεία. Το τέλος διοδίων καθορίστηκε σε 15 ευρώ + 18% ΦΠΑ ανά όχημα ήταν 200 λίρες κατά την έναρξη αλλά βάση της σύμβασης αναπροσαρμόζεται κάθε λίγο ανάλογα με τη ισοτιμία τη λίρας. Τέλος του 2024, η διέλευσή της κόστιζε για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα 419, για Ε.Χ οχήματα 525 και 105 λίρες για τις Μοτοσυκλέτες. Όμως η σύμβαση περιλάμβανε και τον όρο του ελάχιστου αριθμού διερχόμενων οχημάτων, που όμως είναι σε μεγάλη υστέρηση, Με βάση Ερώτηση στην Βουλή του Βουλευτή του CHP Erzincan Mustafa Sarıgül θα έπρεπε κατά την τριετία 2022-’25 να έχουν περάσει την γέφυρα 50 σχεδόν εκατ. οχήματα. Το σύνολο των οχημάτων όμως που πέρασαν δεν έφτασε καν τα 9 εκατ.!! Κατά τον Βουλευτή το κόστος των 40 εκατομμυρίων οχημάτων που δεν πέρασαν επιβαρύνουν τους τούρκους φορολογούμενους πολίτες. Δηλαδή αποπληθωρισμένα 20 δις 589 εκατ. TL μεταφέρθηκαν από το Υπουργείο Οικονομικών στα ταμεία της εταιρείας! Υπενθυμίζοντας τα λόγια του Προέδρου Ερντογάν «Ούτε 5 σεντς θα βγουν από την τσέπη του έθνους» για αυτά το έργο αυτό!