Μέσα σε μια πενταετία, μειώθηκε 80% η κυκλοφορία νέων οχημάτων, ενώ σημειώθηκε μείωση 30% και στα διπλώματα

Μόλις 50 νέα επιβατηγά το 2013!

10/01/2014 - 14:57

Τραγικό αποτύπωμα της κρίσης η οποία πλήττει τη Λέσβο, αφήνουν τα στοιχεία που αφορούν στο πάλαι ποτέ πάθος των Λέσβιων για το Ι.Χ.. Ένα νησί που μόλις πριν από μια δεκαετία έριχνε στο δρόμο ετησίως κοντά 3.000 καινούργια αυτοκίνητα, έφτασε το 2013 να εκδώσει μόλις 50 νέες άδειες κυκλοφορίας για επιβατηγά.

Τραγικό αποτύπωμα της κρίσης η οποία πλήττει τη Λέσβο, αφήνουν τα στοιχεία που αφορούν στο πάλαι ποτέ πάθος των Λέσβιων για το Ι.Χ.. Ένα νησί που μόλις πριν από μια δεκαετία έριχνε στο δρόμο ετησίως κοντά 3.000 καινούργια αυτοκίνητα, έφτασε το 2013 να εκδώσει μόλις 50 νέες άδειες κυκλοφορίας για επιβατηγά. Συνολικά, όμως, βάσει των στοιχείων που πήραμε απ’ τη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, στο διάστημα της τελευταίας πενταετίας, απ’ το 2009 έως και το 2013, μειώθηκαν όλων των τύπων τα νέα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν, κατά 80%, παρ’ ότι ισχύει το μέτρο της απόσυρσης, αλλά και το ειδικό καθεστώς για τα αγροτικά, ενώ μειώθηκε σημαντικά και ο αριθμός των νέων αδειών οδήγησης.

Η κρίση μαστίζει όλη την αλυσίδα των οχημάτων, δυσχεραίνοντας όχι μόνο όσους ασχολούνται με την εμπορία τους, αλλά και τα συνεργεία, τα πρατήρια βενζίνης, τις αντιπροσωπείες ανταλλακτικών, ό,τι σχετίζεται με το αυτοκίνητο.

Με τη βοήθεια του προϊσταμένου της Διεύθυνσης Μεταφορών, Παναγιώτη Πλωμαρίτη, στον πίνακα που δημοσιεύουμε, παρουσιάζουμε τα στοιχεία που αφορούν στις άδειες κυκλοφορίας και τις άδειες οδήγησης για το νησί της Λέσβου, για τα έτη απ’ το 2009 έως και το 2013.

Μόνο διπλοκάμπινα…
Ξεκινώντας με τις άδειες κυκλοφορίας, χρειάζεται να σημειώσουμε πως τα στοιχεία της Περιφέρειας αφορούν όλους τους τύπους αυτοκινήτων, δηλαδή αγροτικά, φορτηγά και επιβατηγά. Το 2009, οπότε και εκδόθηκαν 1.496 νέες άδειες κυκλοφορίας στη Λέσβο, το μεγαλύτερο μέρος τους - πάνω από 1.000, όπως επισήμανε ο κ. Πλωμαρίτης - αφορούσε σε επιβατηγά. Πλέον όμως, το 2013, κυκλοφόρησαν μόλις 310 νέα αυτοκίνητα, τα περισσότερα εκ των οποίων ήταν διπλοκάμπινα, με το καθεστώς που ισχύει για τα αγροτικά. Απ’ τις καινούργιες άδειες κυκλοφορίας, μόλις οι 50 αφορούσαν σε επιβατηγά και μάλιστα στα περισσότερα απ’ αυτά χρησιμοποιήθηκε για την αγορά τους και το μέτρο της απόσυρσης, που παραμένει σε ισχύ.

Ούτε για δίπλωμα
Η κρίση όμως έχει πλήξει καίρια και την έκδοση αδειών οδήγησης, νέων διπλωμάτων, για όλα τα τροχοφόρα. Την προηγούμενη δεκαετία, με την ενηλικίωσή τους οι νέοι και οι νέες της Λέσβου έσπευδαν να βγάλουν δίπλωμα για αυτοκίνητο, αλλά και για μηχανή. Σταδιακά, όμως, εξ αιτίας και του κόστους έκδοσης ενός διπλώματος (αναλόγως του είδους του οχήματος, ξεκινά από 400 ευρώ για τα μοτοποδήλατα και διαμορφώνεται ανοδικά για μοτοσυκλέτες, επιβατηγά, φορτηγά, επαγγελματικά κ.λπ.), αλλά και γενικότερα των συγκυριών που αφορούν στις μετακινήσεις (κόστος καυσίμων και τελών), έχει περιοριστεί σημαντικά ο αριθμός εκείνων που παίρνουν άδεια οδήγησης.

Έτσι, το 2009 εκδόθηκαν συνολικά για αυτοκίνητα και δίκυκλα (πλην μοτοποδηλάτων 50 κυβικών) 1.164 άδειες οδήγησης, ενώ έως το 2012 ο αριθμός τους έπεσε κατά 32% περίπου, αφού πήραν δίπλωμα μόλις 789 νέοι οδηγοί.

Όπως τόνισε ο κ. Πλωμαρίτης, το 2013 άλλαξε το καθεστώς για τα διπλώματα και πλέον και για τα μοτοποδήλατα των 50 κυβικών οι άδειες οδήγησης εκδίδονται απ’ τη Διεύθυνση Μεταφορών.

Έτσι, απ’ τα 1.281 διπλώματα που εκδόθηκαν, πάνω απ’ τα 200 αφορούσαν σε δίκυκλα μοτοποδήλατα. Πολύ μεγάλος δε αριθμός απ’ τα υπόλοιπα διπλώματα, αφορούσε σε κατόχους αδειών οδήγησης μοτοποδηλάτων προηγούμενων ετών, που έσπευσαν να βγάλουν και δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου. Κι αυτό έγινε γιατί αυτή η κατηγορία υποψηφίων απαλλάχθηκε απ’ την υποχρέωση των θεωρητικών εξετάσεων (σήματα) και μόνο με την πρακτική εξέταση (οδήγηση) είχε τη δυνατότητα να αποκτήσει δίπλωμα. Αν δε συνέτρεχαν αυτές οι νέες συνθήκες, ο αριθμός των αδειών οδήγησης μάλλον θα ακολουθούσε και το 2013 την καθοδική πορεία στην οποία η κρίση οδήγησε και τους οδηγούς.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey